Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: این اداره‎کل با هدف فعال‎سازی خوشه گردشگری شهرستان حمیدیه با محوریت گمبوعه، مجموعه‎ای از اقدامات توسعه‎ای نظیر برندکردن یادمان‎های جنگی را مدنظر قرار داده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، پیمان نبهانی امروز یکشنبه ششم مردادماه اظهار داشت: جنگ یا گردشگری معنوی از جمله جذابیت‎های گردشگری است که به دلیل آمیخته بودن با قصه و غصه، کر و فر، افسانه و واقعیت، همواره بواسطه نوع روایت‎هایی که نقل می‎شود طرفداران خاص خود را دارا می‎باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: معروفترین و پرطرفدارترین واقعه تاریخی‎ای که مورد توجه بوده است و هرسال میلیون‎ها گردشگر در قالب زائر از آن دیدن می‎کنند، واقعه کربلا است؛ این در حالی است که جنگ‎های دیگری هم در صدر اسلام رخ داده است که روایت آن‎ها برای زوّار جذابیت خاص خود را دارد.

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: افسانه رونین و بمباران اتمی در ژاپن، جنگ مقاومت استالینگراد در مقابل نازی‎ها در روسیه، جنگ عشایر عرب خوزستان علیه استعمار انگلیس، شجاعت‎های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی و صدها مورد دیگر در جهان همه نمونه‎هایی هستند که ممکن است در حوزه گردشگری جنگ دارای جذابیت باشند.

وی گفت: یادمان‎های دفاع مقدس در فکه، چذابه، دهلاویه و طلاییه، شهدای هویزه، شهدای شیمیایی والفجر، شلمچه، فتح المبین، دوکوهه و ...، هرسال حدود دومیلیون نفر سفر را تحت عنوان راهیان نور پذیرا هستند که باید با برنامه‎ریزی و ساماندهی چرخه ارزش‎آفرین در حوزه گردشگری معنوی، این نوع گردشگری را با حفظ تمام و کمال معنویت سفر با گردش مالی همراه کرد.

نبهانی افزود: البته ایجاد ارزش افزوده برای فضای اطراف یادمان‎ها فقط با ایجاد شبکه‎ای از محصولات نمادین به شکل جاکلیدی، عکس، تقویم و سررسید به همراه انتشارات مرتبط با فضای معنوی یادمان وبرندسازی سوغات محلی چرخه مالی مدنظر را تولید و علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و پایدار، به صدور پیام فرهنگ شهادت در جامعه هدف کمک خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به شهرستان حمیدیه تصریح کرد: حمیدیه از جمله مناطقی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن ظرفیت‎های گردشگری‎ای همچون بیابان‎های ماسه‎ای، جنگل‎ها، مزارع گل‎های شب‎بو، محوطه های تاریخی کوشک حمیدیه و  ...، این قابلیت را دارا است که به قطب گردشگری استان تبدیل شود.

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان افزود: حماسه جهاد عشایر در حمیدیه که به دستور مراجع عالیقدر نجف اشرف در رویارویی با ارتش استعمارگر بریطانیا به وقوع پیوست این امکان را دارا است تا با معرفی مناسب و ایجاد زیرساخت‎های گردشگری در قالب مراسم بزرگداشت پذیرای خیل عظیمی از بازدیدکنندگان باشد.

وی افزود: وجود پارک جنگلی گمبوعه، کوشک حمیدیه، یادمان دلاوری‎های مردم حمیدیه در مقاومت در برابر ارتش بعثی و دیگر جاذبه‎های گردشگری و صنایع دستی موجود در شهرستان از ظرفیت‎های پشتیبان حوزه گردشگری جنگ است که هر گردشگری با هر ذائقه‎ای را مجذوب خود می‎کند.

نبهانی خاطرنشان کرد: اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با هدف فعال‎سازی خوشه گردشگری شهرستان حمیدیه با محوریت گمبوعه و با لحاظ نمودن دیگر جاذبه‎ها و با تکیه بر همکاری تشکل‎های شهرستان، مجموعه‎ای از اقدامات توسعه‎ای را مدنظر قرار داده که از آن جمله می‎توان به معرفی گردشگری حمیدیه، برندکردن یادمان‎های جنگی، معرفی سوغات و صنایع دستی، آموزش ساکنان بومی گمبوعه، تهیه اقلام تزیئناتی و کوچک با تأثیرپذیری از المان‎های شهرستان اشاره کرد.

وی با بیان این‎که با ایجاد زیرساخت‎های گردشگری در حمیدیه از سرمایه‎گذاران در قالب بسته‎های کمکی دولت حمایت و یک ارتباط محتوایی با جاذبه‎های شهرستان‎های همجوار برقرار می‎کنیم اظهار امیدواری کرد: این اقدامات رونق گردشگری و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جهان دفاع مقدس سوغات صنایع دستی و گردشگری گردشگری و صنایع دستی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ مجوز گردشگری در دولت سیزدهم در این استان اعطا شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در همایش شوراهای استان با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است تقویت شوراها تقویت جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: شوراها یکی از ارکان مهم مردمی جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه از نقش‌آفرینی شوراها در شکل‌گیری حماسه‌های مهم سال گذشته به خصوص انتخابات تشکر می‌کنم، گفت: تلاش‌ها و جلسات قبل از انتخابات به خصوص تبیین چهره به چهره که توسط شما عزیزان انجام شد قابل تقدیر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در دولت سیزدهم تمام پروژه های حیاتی استان فعال شدند، ادامه داد: 80 مجوز گردشگری در این دولت در سطح استان صادر شده است.

حیدری با بیان اینکه لازم است شوراها برای پای کار آمدن ظرفیت‌های مردمی تلاش کنند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری مردم در گردشگری و کشاورزی و دامپروری، تحول ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مهم حوزه آب در استان فعال شدند و بعضا به بهره‌برداری رسیدند، بیان کرد: مهمترین پروژه‌ آبی استان یعنی پروژه آب شرب بن-بروجن در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید، این پروژه آب شرب پایدار برای نیمی از جمعیت استان را تامین می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به دیگر پروژه‌های فعال حوزه آب اشاره کرد و گفت: سد باباحیدر، سد آقبلاغ، سد بیدکان، جهاد آبرسانی در مناطق استان از جمله خانمیرزا و لردگان از جمله پروژه‌هایی هستند که در دولت سیزدهم فعال شدند، درصد بالایی از تامین آب پایدار اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد