Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت به ارائه توضیحاتی درباره توقف ثبت سفارش کالاهای اساسی در وزارت جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: ثبت سفارش واردات کالاهای تخصصی در وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، عباس قبادی به ارائه توضیحاتی درباره نامه معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با توقف ثبت سفارش واردات کالاهای اساسی، گفت: پیرو آن نامه و بلافاصله پس از نامه وزارت جهاد کشاورزی  من هم نامه‌ای به مسئولان مربوطه در وزارت صنعت نوشتم و طی آن نامه اعلام شد که ثبت سفارش کالاهای اساسی در وزارت صمت بدون وقفه باید انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: 3 سناریو برای تغییر قیمت نان

معاون بازرگانی وزارت صمت در پاسخ به این سوال که نگارش این نامه از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی  به معنای اعتراض به تعلیق قانون انتزاع بوده یا اینکه ناشی از اجرای سیاست‌های جدید در بخش بازرگانی بوده است، گفت: به نظرم اعتراضی نبوده و معاون بازرگانی وزارت جهاد با این نامه دستور ریاست جمهوری را در مورد تصمیمات اخیر بازرگانی اجرا کرده‌اند. 

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: پیش از این هم ثبت سفارش در وزارت صنعت انجام می‌شد و وزارت جهاد کشاورزی تایید کننده میزان تناژ کالای وارداتی و قیمت کالا بود. 

وی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل در این نامه در اعلام شده است که ثبت سفارش‌ نهاده‌های دامی و کشاورزی از قبیل سموم و داروها دامی، مکمل‌ها، بذر، مواد ژنتیکی و دام‌های مولد مانند گذشته باشد، گفت: این اقلام در زمره کالاهای تخصصی است و ثبت سفارش واردات آن‌ها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. 

قبادی بیان داشت: در حال حاضر ثبت سفارش کالاهای تخصصی مانند دارو در وزارت بهداشت و کاغذ هم در وزارت ارشاد انجام می‌شود. 

علی اکبر مهرفرد در تاریخ 5 مرداد 98 طی نامه‌ای به مدیران، مشاورین و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد از تاریخ مذکور هر گونه کنترل و تایید ثبت سفارش برای کالاهای اساسی و کلیه کالاهای کشاورزی اعم از واردات ارز رسمی یا ارز نیمایی به جز نهاده‌های کشاورزی شامل سموم، کودها، داروهای دامی، مکمل ها، بذر، مواد ژنتیکی، داروهای مولد نژاد متوقف و از هر گونه تایید جدید خودداری شود. 

همچنین، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی اعلام کرد  طبق مصوبه جدید هیأت دولت مقرر شده است در تشکیلات جدیدی با عنوان قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تمامی وظایف مرتبط با امور بازرگانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت متمرکز شود و قانون انتزاع که اختیارات مربوط به واردات محصولات کشاورزی را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی می‌گذاشت برای دو سال تعلیق می شود.

در طول اجرای قانون انتزاع، واردات محصولات کشاورزی بالغ بر 5 میلیارد دلار کاهش یافت و جای آن را تولید محصولات داخلی گرفت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی وزیر صمت معاون وزیر کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، نشست معارفه با حضور استاندار بوشهر و رئیس دیوان عدالت اداری کشور برگزار و محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و بتول گرگین به‌عنوان اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در این استان منصوب و معرفی شدند.

استاندار بوشهر بعد از ظهر پنج شنبه در این آئین اظهار داشت: سه نفر از حقوقدانان سلیم‌النفس و با کیفیت به عنوان عضو شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان معرفی شده‌اند و امیدوارم در این مسیر به توفیقات مورد نظر برسند.

احمد محمدی زاده افزود: قانون اساسی مظهر اهداف انقلاب اسلامی است و اجرای دقیق آن موجبات اعتلای نظام می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای صحیح قانون اساسی، درمان برخی مشکلات جامعه است و باید اساساً کارها بر معیار قانون اساسی انجام شود.

این شبکه برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده و در حکم انتصاب اعضای شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان بوشهر که از سوی معاون قانون اساسی معاون حقوقی رئیس جمهور و دبیر هیئت پیگیری اجرای قانون اساسی صادر شده، آمده است:

در راستای مردمی‌سازی پیگیری اجرای قانون اساسی موضوع ماده یکم دستورالعمل نحو اعمال مسئولیت رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی ابلاغی سوم مرداد ۱۴۰۱ رئیس جمهور و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در حوزه اجرای میثاق ملی (قانون اساسی) موضوع ماده هشتم دستورالعمل فوق‌الذکر و با لحاظ ماده دوم شیوه تشکیل و فعالیت‌های شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در کشور به موجب این حکم محمد چمکوری، الله‌کرم خواجه و بتول گرگین به‌عنوان عضو شبکه پیگیری اجرای قانون اساسی در استان بوشهر منصوب می‌شوید.

کد خبر 6095243

دیگر خبرها

  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه