Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@17:14:55 GMT

شهر، خانه‌ی مشترک همه‌ی ماست!

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۲۰۸۵

شهر، خانه‌ی مشترک همه‌ی ماست!

شهرتان درخت هم دارد؟ چنارهای تنومند چه‌طور؟ درخت توت‌های مهربان هم دارد؟ به این موضوع فکر کرده‌اید که شهر، خانه‌ی مشترک همه‌ی ماست، با هرفرهنگ و نژاد و از هرقومیتی که باشیم؟

امسال برای نخستین‌بار، هم‌زمان با برگزاری هفتمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شهر، نمایشگاه تجسمی شهر در گالری پردیس‌ملت برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه از چهارشنبه ۲۶ تیر آغاز به‌کار کرده و تا جمعه ۱۸ مرداد دایر خواهد بود.

مهرنوش برادران، مسئول گالری پردیس‌ملت در گفت‌وگو با هفته‌نامه‌ی دوچرخه درباره‌ی این نمایشگاه می‌گوید: «برای نخستین‌بار است که این نمایشگاه در کنار جشنواره‌ی فیلم شهر و با حضور ۵۰ هنرمند و با  ۵۵ اثر برگزار شده است.»

بدون عنوان، اثر بهروز مجیدی

او می‌گوید: «با شناختی که از فضای کار هنرمندان پیش‌کسوت و جوانی داشتیم که درباره‌ی شهر خوب کار کرده‌ بودند، از آن‌ها دعوت کردیم آثار خود را برای ارائه در این نمایشگاه در اختیار ما بگذارند و به این ترتیب، امسال این نمایشگاه در دو رشته‌ی نقاشی و عکس برگزار شده است.»

او در پاسخ به این پرسش که هنرمندان بیش‌تر روی کدام موضوع زندگی شهری  کار کرده‌اند، می‌گوید: «موضوع‌هایی مثل شهر و محیط‌زیست، مسائل اجتماعی و...؛ هنرمندانی هم هستند که خیلی خوب  درباره‌ی شهر کار کرده‌اند، اما به‌خاطر هم‌زمانی این نمایشگاه با نمایشگاه انفرادیشان، ‌ نتوانستند در این‌جا حضور پیدا کنند.»

بدون عنوان، اثر طاهر روزمه سالی

برادران، درباره‌ی کیفیت کارها می‌گوید: «هنرمندان، خوب هم‌کاری کردند و کارهای خوبی را در این نمایشگاه ارائه دادند. در نقاشی، دستمان باز بود و تابلوهای بسیاری در قطع‌های بزرگ و متوسط ارائه شد، اما چاپ عکس‌ در قطع‌های بزرگ بسیار هزینه‌بر است و بنابراین عکس‌ها ابعاد کوچک‌تری دارند.»

 مسئول پردیس گالری‌ملت درباره‌ی تکنیک آثار می‌گوید: «در این نمایشگاه می‌توانید آثاری را با تکنیک‌های متنوع ببینید؛ تکنیک‌هایی مثل میکس‌مدیا،   ترکیب مواد، آکریلیک  و چاپ. عکس‌ها  هم متنوع‌اند. عکس‌های مستند، فتومونتاژ و...؛ هنرمندانی مثل سیف‌الله صمدیان، مهدی مقیم‌نژاد، مهدی وثوق‌نیا و عکاسان دیگر در این نمایشگاه اثر دارند.»

از مجموعه‌ی «کف‌بینی»، اثر امیررضا قیاسی

برادران  می‌گوید: «خیلی دقت کردیم  که در این نمایشگاه، هم از هنرمندان جوان دعوت کنیم و  هم از پیش‌کسوتان و به‌نوعی از همه‌ی نسل‌ها در این نمایشگاه اثر داشته باشیم.   بازخوردهای هنرمندان پیش‌کسوت نسبت به حضور جوانان هنرمند بسیار مثبت بود. هنرمندان جوانی مثل آوین فرهادی، کارشان مورد استقبال قرار گرفت. مثلاً مهسا تهرانی هنرمندی است که  دغدغه‌ی معماری دارد و بهرام غنچه‌پور ما را با محیط‌زیست، طبیعت و فضای شهری همراه می‌کند.»

در این نمایشگاه، خانه‌های قدیمی را هم در کنار معماری معاصر می‌بینیم.   نمی‌دانم تا حالا به رنگ‌های شهرها فکر کرده‌اید؟ و برایتان سؤال شده که چرا در هرشهری، رنگی خاص بیش‌تر دیده می‌شود؟ و شهرهای دنیا هرکدام چه‌رنگی‌اند؟ اما کار هنرمندان هم جالب است. آن‌ها زوایای پنهانی را می‌بینند و به  زوایای تازه‌ای از شهر می‌رسند؛ زوایایی که شاید هرگز به آن‌ها فکر هم نکرده‌ایم. در این‌روزهای تابستانی بد نیست سری به گالری پردیس ملت بزنید که  هرروز از ساعت ۱۱ به بعد، میزبان علاقه‌مندان است.

نشانی: خیابان ولی عصرعج، بزرگ‌راه نیایش، روبه‌روی بزرگ‌راه کردستان.

«تهران امروز، میدان منیریه»، اثر سیف‌الله صمدیان عکاسی از نمایشگاه:  محمود اعتمادی/ دوچرخه

کد خبر 449044 برچسب‌ها نوجوان همشهری دوچرخه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نوجوان همشهری دوچرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر

یازدهم اردیبهشت، روز کارگر را بهانه‌ای قرار می‌دهیم تا به افق‌های جدیدی در خصوص کار و کارگر بیاندیشیم؛ ما در سال پیش‌رو مهارت‌های جدید را فرا خواهیم گرفت و برای پیشرفت فردی و حرفه‌ای خود تلاش می‌کنیم و اعتقاد داریم همسر و فرزندان پرسنل نیز اعضای خانواده ما هستند و به همین خاطر همواره گروه بهمن را همچون یک خانواده می‌دانیم.

ما ساعات زیادی از شبانه روز را در کنار یکدیگر سپری می‌کنیم. از دردها و شادی‌های یکدیگر تاثیر می‌پذیریم. ماتم یکی از ما، غم تمامی ماست و موفقیت احدی از ما، پیروزی همه ماست. حال به بهانه روز جهانی کارگر می‌خواهیم امروز را مبدا یک پیشرفت در اخلاق حرفه‌ای محیط کارمان قرار دهیم.

این حقیقت که این روزها تولیدات گروه بهمن زبانزد مصرف کنندگان است، ماحصل تلاش و تعهد و عنایت خانواده گروه بهمن به مقوله کار، کیفیت و رضایت مشتریان است. در روز جهانی کارگر این پیروزی‌ها را ارج می‌نهیم و امیدواریم امسال که سال افزایش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، مسئولیت ما کارکنان گروه بهمن بیش از پیش سنگین است. در پایان ضمن خدا قوت به کارگران گروه بهمن و خانواده ایشان، این روز را گرامی می‌داریم و آرزوی بهروزی برای یکایک شما عزیزان داریم.

سلامت، موفق و پایدار باشید
محمد محمدی

دیگر خبرها

  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس