Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@16:15:44 GMT

انتقال ارز تنها مشکل واردات کالا‌های اساسی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۳۵۲۴

مدیر نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: علی‌رغم تحریم‌ها هیچ مشکلی در تامین و واردات کالا‌های اساسی مورد نیاز در بخش کشاورزی و صنایع غذایی وجود ندارد و تنها مسئله‌ای که با آن دست به گریبان هستیم موضوع انتقال ارز است که امیدواریم به زودی از سوی دستگاه‌های متولی حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران که طی ماه‌های گذشته شدت بیشتری گرفته، قرار بود تاثیری روی بخش کشاورزی و صنایع غذایی نگذارد، اما گویا این حوزه نیز بی نصیب از این مشکلات نبوده است.

محمد قدیری ابیانه - مدیر نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی - در این باره به ایسنا گفت: هم اکنون تنها در انتقال ارز از بانک عامل به بانک‌های خارجی مشکل داریم و در تامین ارز و واردات کالا‌های اساسی و نهاده‌های مورد نیاز در تولید بخش کشاورزی مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان این که هم اکنون حدود ۴ میلیون تن کالا‌های اساسی و نهاده‌های مورد نیاز در بنادر کشور منتظر انتقال ارز و حل این مشکل هستند، گفت: به دستور رئیس جمهوری همه دستگاه‌های متولی و مسوولان اقتصادی از جمله وزیر اقتصاد و دیگر وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مشکلات خود را حل کردند و هم اکنون هیچ مشکلی برای تامین و واردات کالا‌های اساسی نداریم و شرایط و وضعیت داخلی خوبی برای ترخیص و حمل کالا‌ها مهیاست.

قدیری ابیانه با تاکید بر این که همه مسوولان در حال تلاش برای حل مشکلات ناشی از تحریم‌ها هستند، گفت: تامین کالا‌ها و محصولات مورد نیاز بخش کشاورزی به خوبی انجام می‌شود، به عنوان مثال تاکنون آن قدر کنجاله سویا وارد کشور شده که تا چند ماه آینده هم هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کالا های اساسی وزارت جهاد کشاورزی صنایع غذایی انتقال ارز تحریم های ایران بازداشت حامد زمانی سعید نمکی عملیات مرصاد مرضیه هاشمی دحوالارض قاچاق خودرو تیم ملی والیبال جوانان مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی