Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-09@09:01:42 GMT

قرآن باید در دانشگاه‌ها نمود بیشتری داشته باشد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۳۶۱۳

قرآن باید در دانشگاه‌ها نمود بیشتری داشته باشد

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین غلامرضا غیاثی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام امروز ششم مرداد ماه در نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام، اظهار کرد: ما در شرایط کنونی باید به قرآن برگردیم و قرآن را از انزوا خارج کنیم و به قرآن وصل شویم چرا که امروز در زمینه‌های اجتماعی و خانوادگی و شغلی بیش از گذشته به قرآن نیاز داریم و در فتنه‌ها، چالش‌ها ، ابهامات ، حواشی و معضلات و مصائب در زندگی جمعی امروز بهترین روشنگر قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه قرآن ملاک سلامت ذهنی ما انسان‌ها در همه‌ی عرصه‌ها  است، تصریح کرد: هر رفتاری از ما باید در تراز قرآن دربیاید. اگر در نیامد خطا و انحراف رفتیم که این ضرورت جدی‌تر پناه بردن به قرآن است.
غیاثی اضافه کرد: قرآن منبع علم و معرفت است و  بیشتر قوانین وضع شده در مورد زندگی بشر عمدتا مبتنی بر حدس و فرضیه و ظن است و کمتر قانون و قضاوتی داریم که مبتنی بر علم باشد اما منبع علم واقعی که بدون خدشه و خطا است قرآن است و به همین هم جاودان مانده است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام ادامه داد: ما به قرآن به عنوان منبع علم قطعی نیاز داریم چون این منبع عظیم، امروز و فردای دنیای ما را پیش‌بینی کرده و قرآن باید در بستر علم و جایگاه دانش نمود بیشتری داشته باشد.
غیاثی گفت: برای الگوسازی معرفتی در بین مردم، باید دانشجویان را مبتنی بر قرآن تربیت و  اگر دانشگاه‌ها می‌خواهند اسلامی بشوند و سند اسلامی شدن را محقق کنند باید به قرآن رجوع کننند.
وی ادامه داد: اگر زندگی سالم می‌خواهیم، اگر دانشجوی آرام و برخوردار از سلامت معنوی و روانی می‌خواهیم باید در دانشگاه به قرآن پناه ببریم خصوصا امروزه که وضع دانشگاه‌ها به گونه‌ای است که بیشترین هجمات در حوزه فرهنگی و اخلاقی است و باید با روش قرآن به جنگ حربه‌های فرهنگی برویم.
رئیس شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های استان ایلام تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دی‌ ماه 1384 به منظور سیاستگذاری، هماهنگی و نظارت بر برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و فعالیت‌های مرتبط با علوم قرآنی و حدیث و نظارت بر مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن و عترت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تشکیل داده است.
غیاثی بسترسازی جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در آموزش، انس، فهم و عمل به آموزه‌های قرآن کریم، شکوفایی هر چه بیشتر استعدادها، هماهنگی و هم‌افزایی دانشگاه‌ها در زمینه فعالیت قرآنی و گسترش اثربخشی فعالیت‌های قرآنی را از جمله اهداف این شورا عنوان کرد.  
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا ایلام فعالیت های قرانی دانشگاه قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۳۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های همیاران طبیعت در مدیریت شرایط بحرانی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مدیریت شرایط بحرانی بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت‌_ در جلسه ستاد پیشگیری از اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع از راه‌اندازی قرارگاه سلام (رسا) خبر داد و اظهار کرد: جنگل‌ها سرمایه‌های ارزشمند استان ایلام است و فرمانداران باید با استفاده از ظرفیت شهرستان برای مقابله با حریق در جنگل‌ها برنامه‌ریزی مدونی انجام دهند.

وی با اشاره به دستورالعمل وزارت کشور برای پیشگیری از حریق، افزود: دستگاه‌های عضو ستاد باید تمام مصوبات ستاد پیشگیری از حریق را اجرا کنند تا در مواقع بحرانی سهل‌انگاری صورت نگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: شهرداران و دهیاران حافظ سرمایه ارزشمند طبیعت استان باشند و با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات و نیروهای مردمی با ستاد مدیریت بحران همکاری کنند.

هژیری با تاکید بر اینکه سازمان آتش‌نشانی طبق ابلاغیه هیئت وزیران و بر اساس محدوده جغرافیایی و به فرمان ستاد مدیریت بحران در اطفای حریق شرکت کند، تصریح کرد: امور عشایری با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی از بریدن سرشاخه‌های درختان جهت تغذیه دام جلوگیری کند، زیرا باعث جاگذاری شاخه‌ها و هیزم خشک در پای درختان می‌شود.

وی با تاکید بر حضور ناوگان هوایی برای دسترسی به نقاط صعب‌العبور در مواقع حریق، اضافه کرد: نیروهای مسلح همواره در تمام بحران‌ها حضور دارند، لازم است منابع طبیعی به صورت مستمر وضعیت جوی و حرارت را پایش و از طریق رسانه‌ها سطح هشدار سامانه جوی را اطلاع کند تا از حریق در نقاط بحرانی جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با تاکید بر استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت در عرصه فرهنگ سازی، گفت: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی در پیشگیری از اطفای حریق مؤثر است.

هژیری افزود: جلسات توجیهی با گروه‌های مردمی و جهادی برگزار و بانک اطلاعاتی از آن‌ها تهیه می‌شود و در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه رسانه‌های استان برای کاهش حریق غیرضروری در دامان طبیعت فرهنگ‌سازی کنند، اظهار کرد: کمیته‌ای با حضور رسانه‌ها، صدا و سیما و روابط عمومی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان برای تولید محتوا پیرامون حفاظت از عرصه‌های طبیعی تشکیل شود.

کد خبر 751763

دیگر خبرها

  • هرچه مفاهیم دارای نتایج محسوس‌تری باشد،در انسان تأثیر بیشتری دارد
  • فعالیت‌های قرآنی دانشجویی به ۱۰ برابر هم برسد کافی نیست
  • استفاده از ظرفیت‌های همیاران طبیعت در مدیریت شرایط بحرانی
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • محفل انس با قرآن در آبدان برگزار شد
  • طرح قرآنی «بشری» برای دومین‌بار در ملایر کلید می‌خورد
  • کریم منصوری: «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • «معلمی» بزرگترین آرزویم است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد