Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@19:06:47 GMT

طرح جامع بانکداری اسلامی نهایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۳۷۱۰

به گزارش ایسنا، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس به ایسنا گفت: در جریان بررسی طرح جامع بانکداری اسلامی پیشنهادات جدید بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح و مقرر شد آنچه تا امروز به تصویب رسیده بر مدار خود باقی بماند و پیشنهادهای جدید تا فردا ارائه شود.

وی با بیان این که تا پایان هفته جاری طرح جامع بانکداری اسلامی نهایی می‌شود، اضافه کرد: با تصویب طرح جامع بانکداری اسلامی، بانک مرکزی به سمت استقلال بیشتر حرکت کرده و شورای فقهی در تمام حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی حضور یافته و جایگاه قانونی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حسینی شاهرودی با تصویب طرح جامع بانکداری اسلامی تمامی شیوه‌ها، عقود و قراردادهایی که در بانک منعقد می‌شود باید با نظر شورای فقهی تدوین و تنظیم شود حتی رویه های بانکی و هر نوع آیین نامه، بخشنامه و مقررات زیر نظر شورای فقهی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جامع بانکداری اسلامی اختیارات بانک مرکزی بسیار افزایش یافته است، همچنین سازمانی نظارتی بر اساس طرح جامع بانکداری اسلامی ایجاد می شود که به نوعی ذیل شورای عالی بانک مرکزی است اما مستقل بوده و با استقلال خود جایگاه رفیعی در حوزه نظارت بر بانک ها که ضعف بزرگ و عمده کشور بوده ایجاد می‌کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در جلسات گذشته کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: همچنین مقرر شد نمایندگان پیشنهادات خود را درباره این طرح تا ۳ هفته آینده به کمیسیون ارائه دهند تا جزییات این طرح مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب در صحن علنی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت و با حضور وزرای دادگستری، ارتباطات و فناوری و معاون حقوقی رئیس‌جمهور تصویب شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، با حضور وزراى دادگسترى و ارتباطات و فناورى اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضاى کمیسیون حقوقى و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

 این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت براى تصویب نهایی به مجلس شوراى اسلامی ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقدینگی کنترل نمی‌شد، گرفتار ابَر تورم می‌شدیم
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود