Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه گاردین در گزارشی نوشته است که تنها یک مورد از هر ۶۵ مورد تجاوز جنسی گزارش شده به پلیس انگلیس منجر به احضار یا طرح اتهام علیه فرد متجاوز می‌شود.

به گزارش مشرق، در حالی که قربانیان تجاوز در انگلیس برای ارائه شکایت به دادگاه نسبت به سال‌های گذشته از جسارت بیشتری برخوردار شده‎اند، سیستم پلیسی و قضایی این کشور همچنان آنان را از رسیدن به حقوقشان محروم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین در گزارشی به دشواری‌ها و موانع متعدد زنان قربانی تجاوز در سیستم پلیسی و قضایی انگلیس پرداخته و تاکید می‌کند با وجود افزایش جسارت زنان برای ارائه گزارش و طرح شکایت، آنان همچنان به دلیل ناکارآمدی سیستم از دستیابی به حقوق خود باز می‌مانند.
 
 

استیصال قربانیان تجاوز جنسی از روند بررسی شکایات در دادگاه‌های انگلیس


 

این گزارش می‎گوید: بیشتر قربانیان تجاوز در همان گام‌های نخست طرح شکایت متوجه دشواری‌های مسیر شده و از ادامه فرآیند خودداری می‌کنند. شکایت سایر قربانیان نیز در اثر بی توجهی‌های سیستم پلیسی و قضایی راه به جایی نمی‌برد.

براساس آمارهای وزارت کشور انگلیس تنها یک مورد از هر ۶۵ مورد تجاوز یعنی کمتر از ۱.۵ درصد موارد تجاوز گزارش شده به پلیس انگلیس، منجر به احضار یا طرح اتهام علیه متجاوز می‌شود.
 
این میزان در سال ۲۰۱۵ یک مورد از هر ۷ مورد گزارش بود. این در حالی است که با آغاز به کار جنبش MeToo گزارش تجاوز در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ شاهد رشد ۶۱ درصدی بوده است؛ بنابراین با وجود افزایش شمار گزارش‎ها، پیگیری‌ها توسط پلیس و سیستم قضایی کاهش یافته است.
 
 
 


 

زمان انتظار طولانی پرونده در وزارت دادگستری نیز سبب می‌شود شمار زیادی از قربانیان از ادامه روند شکایت خود منصرف شوند؛ چراکه به گفته وزارت دادگستری، تحقیقات مورد نیاز برای این جرم بسیار گسترده و زمان‎بر بوده و نسبت به سایر جرایم مجازات خفیف تری دارد.

با توجه به این که پلیس در این پرونده‌ها به توقیف گوشی‌های تلفن، لپ تاپ و کامپیوترهای خانگی به عنوان مدارک جرم اقدام می‌کند، ادارات پلیس اکنون با حجم بالایی از این وسایل توقیفی روبرو هستند.
 
 
 


 

گزارش در پایان این روند را سبب ناامیدی قربانیان از رسیدن به حقوقی می‌داند که در پی کنار گذاشتن ترس‌ها و فشارهای زیاد برای شکایت اقدام کرده‎اند.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی گاردین آزار جنسی تجاوز جنسی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی

یک پرونده شکایتی علیه باشگاه پورتو به خاطر ستاره تیم ملی ایران به جریان افتاد.

به گزارش مشرق، « شکایت ۲۳۰ هزار یورویی علیه پورتو به خاطر طارمی»، این گزارش امروز (جمعه) نشریه اوجوگو پرتغال درباره ایجاد یک پرونده جنجالی علیه باشگاه پرتغالی به خاطر ستاره ایرانی است.

طارمی با ارزش ۱۰ میلیون یورو گران ترین فوتبالیست ایران به شمار می آید. ارزش این بازیکن ایرانی به اندازه برخی از باشگاه‌های فوتبال کشورمان مثل تراکتور و سپاهان(۱۱ میلیون یورو) است.

مهاجم تیم ملی کشورمان در سال ۲۰۲۰ از تیم ریوآوه به پورتو آمد. ستاره ایرانی درخشش بی نظیری با پورتو داشت و موفق شد به همراه این تیم قهرمان لیگ شد و جایزه آقای گلی را کسب کرد.

طارمی زمستان گذشته با مدیران باشگاه اینتر به توافق رسید تا تابستان پیش رو قراردادی ۲ ساله امضا کند.

در زیر می توانید گل تماشایی ستاره ایرانی برای پورتو مقابل چلسی در لیگ قهرمانان اروپا را تماشا کنید.

نشریه پرتغالی می نویسد که یک شرکت فعال در نقل و انتقالات فوتبالیست ها علیه باشگاه پورتو به دلیل عدم پرداخت کمیسیون قانونی اش در انتقال طارمی شکایت کرده است.

بر اساس گزارش رسانه پرتغالی، باشگاه پورتو موظف به پرداخت این مبلغ قبل انتقال طارمی به اینتر به عنوان بازیکن آزاد به این شرکت نقل و انتقالاتی است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی
  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟
  • خانواده قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟
  • خانواده هم قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟
  • (تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان