Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مهردادسالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری درجلسه کارگروه دفع پسماند‌های پزشکی که صبح امروز در سالن جلسان حوزه عمرانی استانداری برگزار شد، گفت: عدم دفن اصولی زباله‌ها تبعات بسیار جدی در سلامت جامعه و مباحث اجتماعی دارد و اداره کل محیط زیست استان نیز به عنوان مسئول حفظ محیط زیست باید بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت دقیق داشته و در اجرایی شدن مصوبات این کارگروه بطور جدی پیگیری نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری در این جلسه با تاکید بر ضرورت مدیریت جامع پسماند گفت:مراقبت از سلامت مردم و حفظ بهداشت محیط از مهمترین وظایف این کارگروه است که در این رابطه شهرداری‌ها به عنوان نهاد اجرایی در جمع آوری و دفن بهداشتی زباله‌ها مسئولیت مستقیم دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به عواقب ناگوار پسماند‌های بیمارستانی و پزشکی برای سلامت مردم، ضوابط و معیار‌های زیست محیطی در امحای این پسماند‌ها باید رعایت شود و محیط زیست بر این روند ناظر باشد.

معاون استاندار کرمانشاه عنوان داشت: زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی باید با همکاری شهرداری و اداره کل محیط زیست ودانشگاه علوم پزشکی و با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای کاهش نگرانی مردم ساماندهی شود.

سالاری با بیان اینکه اگر جمع آوری پسماند‌های شهری خوب مدیریت نشود به یک معضل زیست محیطی تبدیل می‌شود، افزود: بنابراین ضرورت دارد شهرداری‌ها با مدیریت صحیح، نسبت به جمع‌آوری و دفن زباله‌های خانگی و صنعتی اقدام کنند.

 

انتهای  پیام/ز


عواقب ناگوار پسماند‌های بیمارستانی و پزشکی برای سلامت مردم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی توانبخشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی

 به دنبال فراخوان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز و انجمن‌های محیط زیستی مبنی بر پاکسازی ساحلی رودخانه کارون و دعوت از عموم شهروندان اهوازی جهت مشارکت در این برنامه تعدادی از فعالان و دوستداران طبیعت نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمودند.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این برنامه گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای توجه به مقوله پسماند و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست است و خواستار مشارکت همه اقشار جامعه در این گونه حرکت‌های زیست محیطی شد.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین معضلات در بخش پسماند در استان، کشور و حتی جهان، پلاستیک است که باید برای کاهش آن و جایگزین با موادی که سریعتر تجزیه و آسیب کمتری به محیط زیست بزنند، اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به کودکان یاد داد که ما نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنیم، بلکه زباله‌های رها شده را هم جمع آوری می‌نماییم تا طبیعت زیبایمان را از وجود ناپاکی‌ها پاکسازی نماییم.

 این مراسم از کوچکترین فعال محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک