Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عبدالکریم حسین‌زاده»، نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس فراکسیون امید، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا درخصوص «تحقیق و تفحص از صدا و سیما» بیان کرد: تحقیق و تفحص از صدا و سیما بخش های متعددی را در بر می‌گیرد اما مسئله مهم در این امر سَوای بخش‌های مدیریت مالی و موضوعات متعدد دیگر، برنامه‌ها و محصولاتی است که منافع ملی را به مخاطره می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: نگرانی اساسی ما خدشه‌دار شدن همبستگی منافع ملی است که بسیاری از کشورها در این خصوص سرمایه‌گذاری کرده‌اند. انتظار می‌رود حداقل اگر همیشه نسبت به هم اختلاف داشته‌ایم در این شرایط، نگرش‌مان متفاوت باشد. یعنی واژه‌ها در دایره تفاوت بین نگرش‌ها باشد نه اختلافات. در حال حاضر همبستگی و اتحاد درون سرزمینی مهم‌تر از هر چیز دیگری است؛ آن هم در این شرایط سنگینی که بر کشور حاکم است.

حسین‌زاده مطرح کرد: در بخش‌های متعددی که منافع ملی مورد تهدید قرار می‌گیرد خصوصا اگر از درون سرزمین خودمان باشد حق ورود داریم. در مجلس هشتم رئیس مجلس در مکاتبه‌ای با رهبری گفتند که اذن ورود به تحقیق و تفحص را داریم؟ که ایشان ورود مجلس به دستگاه‌ها را باعث بالا رفتن کیفیت کاری و عملکردی آنها دانستند.

او بیان کرد: تحقیق و تفحص در راستای مچ‌گیری نیست و در راستای بهبود وضعیت است. صدا و سیما را فرصت می‌دانیم نه تهدید. تحقیق و تفحص برای روشنگری است. اگر صدا و سیما تبدیل به تهدید علیه منافع ملی شود برای کشور خطر آفرین است.

 نایب رئیس فراکسیون امید در مجلس گفت: اگر صدا وسیما برنامه‌ای درباره بخش‌های حساس دارد، ایرادی ندارد که متن آن را شورای عالی امنیت ملی به تصویب برساند. شرایط به گونه‌ای است که هر موضوعی در حوزه نفت بخواهد مطرح شود، باید نظر شورای عالی امنیت ملی، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی را داشته باشد.  

او گفت: در هر اقدامی باید سوال کنیم منافع آن چیست. افرادی هستند در این شرایطِ تحریم که مردم در تنگنای اقتصادی قرار دارند، دوست دارند این تنگناها تبدیل به نارضایتی عمومی شود و بسیاری از کشورها در این موضوع سرمایه‌گذاری کرده‌اند. عقل سلیمی که طرفدار منافع ملی ایران و نظام باشد به این گونه اطلاعات به عنوان دسته‌بندی محرمانه نگاه می‌کند. چرا باید چیزهایی پخش شود که اطلاعاتی را در اختیار دشمنان قرار می‌دهد. دستگاه‌های نظارتی، وزرات اطلاعات، قوه قضائیه و شورای عالی امنیت ملی باید به این موضوع ورود کنند. گاندو را در راستای منافع ملی نمی‌دانم. در این شرایط این‌گونه اقدامات را بازی در زمین دشمن می‌دانم.

خبرنگار: رستمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران زمین شورای عالی امنیت ملی نفت وزارت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصل تبادل زندانیان موافقیم



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «اصغر جهانگیر» سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائيه گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه می‌توان به تاکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرائم و مجازات‌ها اشاره کرد.

جهانگیر: آرا نباید موجب وهن دستگاه قضایی شوند

وی گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه مطرح شد که آراء صادره در محاکم قضایی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تاکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.
سخنگوی قوه قضائيه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تاکید جدی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد.

ممنوع الخدمات کردن افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی علیه افراد استفاده شود

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضائيه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور ۱۰ روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضائيه برای بازنگری و بروزرسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضایی که در گذشته صادر شده‌اند، ماموریت داد و تاکید کرد در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

دولت‌های ایران و پاکستان به دنبال تبادل زندانیان

سخنگوی قوه قضائيه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و شورای عالی قوه قضائیه همراه بود و بنا شد که سازوکار‌های لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

دیگر خبرها

  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم