Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور در نشست تخصصی با مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر نزدیک به هزار و800 هزار میلیارد تومان سرمایه شناور در بخش خصوصی کشور وجود دارد .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، اسماعیلی با اشاره به اینکه دولت به دنبال جذب بیش از پیش سرمایه گذاری در صنایع معدنی است، افزود: در این راستا، سازمان نظام مهندسی معدن به معرفی قابلیتهای این بخش، رفع موانع سرمایه گذاری و ارائه مشوقهای سرمایه گذاری می پردازد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بخش چشمگیری از5 هزار و 700 واحد معدنی فعال کشور، از جمله معادن کوچک بوده و طرح تجمیع فرآوری این واحدها نیز اجرایی شده است .

وی افزود: سازمان نظام مهندسی معدن کشور یک سازمان غیر انتفاعی است که تعدادی از افراد متخصص در رشته های مرتبط از جمله زمین شناسی ، معدن و ... در آن مشغول به فعالیت می باشند که از نظر تشکیلاتی تعداد 5 نفر در استان از طریق برگزاری انتخابات به عنوان اعضاء هیات مدیره انتخاب می شوند و تعداد 11 نفر نیز به عنوان هیات عمومی از طرف شورای مرکز ی انتخاب می شوند .

وی ادامه داد: تفاوتی که سازمان نظام مهندسی معدن  با تشکلهای خصوصی دارد این است که یک شرکت خصوصی بحث های اقتصای خودش را دارد اما سازمان نظام مهندسی معدن به دنبال انتفاع نیست و نمی توانند مانند شرکتهای دیگر ، فعالیت در پروژ ه ها داشته باشد .

اسماعیلی افزود: فعالیت  این سازمان  تدوین دستورالعمل ها ، قوانین و قواعدی می باشد تا از مواد معدنی کشور ، صیانت شود چون مواد معدنی از جمله مواد تجدیدناپذیر می باشند و این قوانین و مقررات را در اختیار وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار می دهد .

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی در خصوص استفاده از مسئولین فنی معادن ، بیان داشت : هر معدن می بایست حداقل یک نفر مسئول فنی ( متخصص در رشته های مرتبط با معدن ، آشنا با قوانین ، مقررات و روش کار در  معدن )  داشته باشد که این موضوع معرفی مسئول فنی به معادن در سازمان  نظام مهندسی تعریف می شود و این افرار نیز می بایست از طرف سازمان نظام مهندسی معدن پروانه صلاحیت داشته باشند و این مسئول فنی وظیفه نظارت و ارسال گزارشات معدن را به سازمان صنعت ، معدن و تجارت دارد .

وی  درخصوص همکاری های کارشناسانه بین وزارتخانه صنعت ، معدن و تجارت و سازمان نظام مهندسی معدن کشور ، اعلام داشت : تدوین طرحهای اکتشافی و بهره برداری معادنی که واگذار شده و اجرا شدن آن توسط سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها که در همین ارتباط روند فعالیت ها با سرعت بیشتری انجام می شود .

اسماعیلی ادامه داد: از جمله وظایف سازمان نظام مهندسی کشور بحث آموزش می باشد وبخش خصوصی این مهم را انجام داده و از طریق تامین مالی که از طرف شرکت ایمیدرو انجام شده است در سطح کشور 600 دوره ی آموزشی را برای معادن بخش خصوصی برنامه ریزی نموده ایم  که این خود گامی مهم به جهت توانمند سازی بخش خصوصی می باشد   .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کشور بالغ بر یک هزار و 800 هزار میلیارد توان نقدینگی داریم که گاهی عامل اصلی بحران در کشور می شود که و در بخش های مسکن ، طلا ، ارز و ... ایجاد مشکل می نماید که اگر بخشی از این نقدینگی در بخش معدن کشور هدایت شود آسیب های این مشکلات در جامعه  کمتر خواهد شد .

اسماعیلی افزود: ما درکشور پتانسیل های معدنی خوبی داریم که کشف کنیم و .... و در دوره ی جدید ، نقش سازمان نظام مهندسی معدن این خواهد بود که بخشی از نقدینگی کشور را برای بخش معدن و صنایع معدنی جذب نمائیم که در همین ارتباط قراردادی باشرکت  ایمیدرو منعقد شده تا موانع را برای رفع  احصاکنیم ، مشوق ها تعریف شود که برای این کار استان را به عنوان پایلوت انتخاب و طرح ها  امکان سنجی شود تا فقط سرمایه گذار وارد فاز اجرا شود .

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان از حیث زمین شناسی پتانسیل های ارزشمندی دارد ، در این استان اکتشاف معادن طی چندساله ی اخیر روند رو به رشدی داشته و روز به روز بهتر شده است و با حضور سازمانهای توسعه ای از جمله "  ایمیدرو " و  " تهیه و تولید مواد معدنی "  منجر به اکتشاف مواد معدنی در استان شده که نهایتا با این اکتشافات می توانیم مواد معدنی خوبی را کشف و بهره برداری نمائیم .

اسماعیلی افزود: در سیستان و بلوچستان تمرکز در معدن ، صنایع معدنی و صنایع پایین دستی و ... می باشد  که زمینه ساز ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواهد شد .

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در معادن، صنایع معدنی  و فرآوری  مس ، آهن و آلومینیوم می تواند در کشور ارزش افزود و اشتغال سازیی خوبی  ایجاد نمایند و برای یک و نیم میلیون تن مواد مورد نیاز فولاد  که در بحث تولید  فولاد در کشور استفاده می شود یاز به  5 کارخانه بزرگ  داریم که می تواند 7هزار شغل به طور مستقیم و در کنار هر شغل مستقیم 15 نفر اشتغال به طور غیر مستقیم ایجاد نماید ، پس چرا خام فروشی نمائیم .

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: به جهت توسعه بخش معدن در نظرگرفتن مشوق های سرمایه گذاری جهت سرمایه گذاران ، پیشنهاد ماست  که می توانیم از طریق سرمایه گذاری در بخش معدن در سطح کشور اشتغالزایی خوبی ایجاد کنیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال انتخابات بخش خصوصی سرمایه سرمایه گذاران سیستان و بلوچستان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۴۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای کمک به اشتغال‌زایی در حوزه معدن هفت واحد معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیا شد.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی انجام شده عمده مشکل واحدهای صنعتی در استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است، اضافه کرد: در همین راستا مشکل ۱۵ واحد صنعتی با اشتغال‌زایی برای یک هزار و ۸۲۵ نفر حل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ تولیدات صنعتی جایگاه خوبی در کشور دارد، اضافه کرد: در حال حاضر تولیدات استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

گلشنی‌منفرد افزود: از این تعداد، ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده شده است و در سال‌جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

وی افزود: سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

کد خبر 747651

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم