Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلامی قیمت مصوب مرغ را ۱۲۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: از بهمن سال گذشته مصوب کردیم که ماهیانه ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی شود تا تعادل بازار آن دچار نوسان نشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «محمدرضا کلامی» شب گذشته (یکشنبه 6 مرداد) در گفتگو با بخش خبری ساعت 21 شبکه خبر سیما درباره آخرین برنامه ها و تصمیمات برای تنظیم بازار کالاهای اساسی گفت: با تصمیم اخیر دولت در انتصاب قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه بازرگانی، امیدواریم در حلقه های مختلف تنظیم بازار کالا از جمله تامین، توزیع و نظارت و بازرسی به درستی عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید تلاش کنیم از طریق رسانه ها برای مردم شفاف سازی کنیم.

 

مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت درباره بازار مرغ و نوسانات قیمتی آن با اشاره به اینکه بازار یک کالا زمانی تعادل خود را حفظ می کند که مقادیر عرضه کمتر از تقاضا نباشد یا کمی بالاتر باشد، افزود: از بهمن سال گذشته مصوب کردیم که ماهیانه 125 میلیون قطعه جوجه ریزی شود تا تعادل بازار آن دچار نوسان نشود.

 

کلامی با بیان اینکه نبود تعادل عرضه در بازار مرغ به واسطه کاهش عرضه است که گرمازدگی از جمله علل آن است، گفت: تاکید کردیم جوجه ریزی در مرداد نباید از 125 میلیون قطعه کمتر باشد. قیمت مصوب عرضه مرغ گرم برای مصرف کننده 12 هزار و 900 تومان است.

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار با بیان اینکه قیمت صادراتی مرغ حدود 2 دلار یعنی حدود 22 هزار تومان است، گفت: این موضوع بر بازار داخل اثر دارد بنابراین مصوب کردیم کارگروه مرتبط، عوارض صادراتی را برقرار کند تا صادرات، موجب افزایش قیمت غیرمتعارف در داخل نشود.

 

کلامی درباره اینکه چرا مرغ که با نهاده های با نرخ ارز دولتی تغذیه شده است، صادر می شود؟ گفت: منعی برای صادرات مرغ نداریم اما تاکید کارگروه تنظیم بازار بر این است که کالاهایی مانند مرغ که بخشی از نهاده های تولید آن با نرخ ارز 4 هزار و 200 تومانی است باید فاصله قیمت در عدد صادراتی محاسبه شود تا رانت مربوط حذف شود و تصمیم کارگروه تنظیم بازار هم در همین راستا است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطبه نماز جمعه روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه شبستان یزد آیت الله جعفری روزنامه ها هرمزگان تنظیم بازار قیمت مرغ مرغ بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین گوشت گرم در استان یزد

شفیعی سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به برنامه ریزی برای تامین گوشت در استان یزد، گفت: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزبع شده است و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است. 

شفیعی گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است. 

وی ادامه داد:قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰ هزار تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، ادامه داد:با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

البته بررسی میدانی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما حاکی از این است که قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی در بازار رعایت نمی‌شود و این امر موجب گلایه مندی مردم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود