Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرآبادی با اشاره به اینکه افراد پردرآمد و دهک های بالا قابل شناسایی نیستند، گفت: به دلیل مشکلاتی که در شناسایی افراد پردرآمد و کم درامد در جامعه وجود دارد نه تنها یارانه پردرآمدها حذف نمی شود بلکه دولت به سمت حذف یارانه افراد کم درآمد می رود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «احمد امیرآبادی فراهانی» شب گذشته (یکشنبه 6 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به موضوع نحوه تخصیص یارانه ها اختصاص داشت با اشاره به اینکه به دلیل سیاسی کاری و نبود بانک اطلاعاتی منسجم در کشور دولت نمی تواند یارانه پردرآمدها را قطع کند، گفت: بهمن ماه سال 89 که دولت یارانه را برقرار کرد بر این اساس بود که مردم در مصرف آب، برق و حامل های انرژی صرفه جویی کنند و دولت از مازاد این درآمدها سوبسیدی به صورت نقدی به مردم پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بعد از چندسال به این نتیجه رسید که یارانه به نیازمندان تعلق دارد و باید یارانه پردرآمدها را حذف کند، گفت: با اینکار  نه تنها از سال اولی که 63 میلیون نفر یارانه می گرفتند کم شده است بلکه تاکنون که 80 میلیون نفر یارانه می گیرند، سالانه نیز حدود یک میلیون نفر به جمع یارانه بگیران اضافه می شود.

 

وی با بیان اینکه از سال 93 و 94 در قانون بودجه، مجلس دولت را مکلف کرده است که یارانه افرادی که پردرآمد هستند را قطع کند، گفت: دولت هنوز این کار را انجام نداده است چون یارانه به سمت بحث های سیاسی و رای گیری و انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ربط داده شد؛ واقعیت این است که کسی نمی تواند یارانه را قطع کند.

 

امیرآبادی فراهانی درباره حذف یارانه درآمدها با بیان اینکه افراد پردرآمد و دهک های بالا قابل شناسایی نیستند، گفت: بیشتر افرادی که یارانه شان قطع شده است افرادی هستند که زیرپوشش کمیته امداد، تامین اجتماعی، بازنشسته و مستمری بگیر هستند.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره علل این اتفاق اینگونه توضیح داد: بانک اطلاعاتی منسجمی در کشور نداریم و نمی توان خانوارها را از نظر درآمد به صورت دقیق تفکیک کرد. وقتی هنوز ما نمی دانیم سه دهک بالا چه کسانی هستند نمی توان همان را نیز حذف کرد و دولت نمی تواند این کار را عملیاتی کند و همچنان به دلیل نبود زیرساخت ها و ابزارهای لازم و اطلاعات کافی این کار امکان پذیر نخواهد بود.

 

وی با بیان اینکه برای رسیدن به امور مستمندان و مستضعفان جامعه راهکارهای مختلفی وجود دارد، تاکید کرد: به دلیل مشکلاتی که در شناسایی افراد پردرآمد و کم درامد در جامعه وجود دارد نه تنها یارانه پردرآمدها حذف نمی شود بلکه دولت به سمت حذف یارانه افراد کم درآمد می رود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطبه نماز جمعه روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد شبستان یزد شیراز هرمزگان روزنامه ها آیت الله جعفری حذف یارانه پر درآمدها احمد امیرآبادی فراهانی احمد امیرآبادی یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اکبر درویشی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی در شهرستان نوشهر، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی مأموران، اعضای این شرکت هرمی که با اجاره منزلی در این شهرستان اقدام به فعالیت و عضوگیری و آموزش افراد می‌کردند شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی نوشهر، تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با تشکیل تیم‌های عملیاتی، ۲۲ نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف سیستم‌های رایانه‌ای، جزوات و کتاب‌های آموزشی در بازرسی از محل فعالیت این افراد، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ علی اکبر درویشی با اشاره به اینکه وعده سرمایه‌گذاری با دریافت سود بالا مهمترین شگرد شرکت‌های هرمی است از شهروندان خواست ضمن خودداری از شرکت در اینگونه فعالیت‌ها و تأمل در انجام معاملات وسوسه انگیز در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6090249

دیگر خبرها

  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • دستگیری ۲۲ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در نوشهر
  • از روان تا درمان
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران