Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@12:18:54 GMT

علل شیوع آرتروز زانو در ایران

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۵۰۶۴

علل شیوع آرتروز زانو در ایران

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاري ایسنا:
دکتر احمدرضا جمشیدی  اظهار کرد: به نظر می‌رسد در شیوع بیماری آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) عوامل ژنتیکی تاثیر گذار است. در آسیایی‌ها این بیماری کمتر از اروپایی‌ها شایع است.
وی در پاسخ به سوالی درباره پژوهش‌های این مرکز درباره راه‌های درمان‌ بیماری‌های روماتیسمی، گفت: درمان‌های جدید مثل یک پازل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاصل مجموعه تحقیقاتی که انجام می‌شود ممکن است به جایی برسد که به کشف یک درمان جدید منجر شود. مثلا اخیرا در مطالعات ما درباره اسکلرودرمی که یک بیماری ناتوان‌کننده است، موفق به پیدا کردن پروتئینی شدیم  که مسئول آبرسانی به پوست است و مشاهده کردیم که این پروتئین در بافت بیماران اسکلرودرمی بسیار پایین است. وقتی که  مقاله این پژوهش منتشر شود ممکن است مقدمه رسیدن به دستاوردی در خصوص درمان این بیماری قرار بگیرد.
ارائه روش درمانی جدید برای کمردرد
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:  اخیرا درمانی را در زمینه پیشگیری از کمردرد مطرح کردیم که روش موثری بوده و مطالعاتی هم روی آن انجام شد و در این زمینه هم مقالاتی منتشر شده است .
وی درباره فعالیت‌های تحقیقاتی بین‌المللی مرکز تحقیقات روماتولوژی گفت: با مرکز تحقیقات ایمونولوژی و روماتولوژی استرالیا مطالعه‌ای انجام گرفته است هم‌چنین با اسپانیا و چند کشور دیگر هم پژوهشی در زمینه بیماری‌های اسکلرودرمی انجام شد. علاوه بر آن، در خصوص بیماری بهجت با ژاپن، اتریش و پرتغال و کشورهای دیگر همکاری داشته‌ایم.
در ادامه، جمشیدی تعداد بیماران اسکلرودرمی ثبت شده در سامانه رجیستری مرکز تحقیقات را ۶۷۹ نفرعنوان کرد و درباره این بیماری گفت: پوست بیمار در طی این بیماری خودایمنی، سخت و دچار زخم‌هایی می‌شود. این بیماری نادر، بیماری سختی برای بیمار و پزشک است.
این فوق‌تخصص روماتولوژی  درباره یکی از طرح‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات روماتولوژی گفت:  در یکی از طرح‌های تحقیقاتی با روستایی در استان کردستان برخورد کردیم  که از  ۴۵ خانوار این روستا، ۳۸ خانواده بیماری خودایمنی داشتند. این افراد مبتلا، با ازدواج‌ و تولیدمثل، بیماری‌های خودایمنی را گسترش می‌دهند. به چنین مشکلاتی باید پرداخته شود که البته نیاز به بودجه دارد. مرکز تحقیقات روماتولوژی باید روی این مسائل کار کند ولی دست ما بسته است.
مرکز تحقیقات روماتولوژی ردیف بودجه مستقل ندارد
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی دانشگاه تهران  با بیان این که این مرکز،  یکی از قدیمی‌ترین مراکز تحقیقاتی کشور است، گفت: این مرکز، هم‌چنان ردیف بودجه مستقل ندارد. ما وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران هستیم و بودجه خود را از بودجه دانشگاه دریافت می‌کنیم و بقیه بودجه، از کمک‌های خیرین یا تعامل با وزارت‌خانه‌ها تامین می‌شود.
وی افزود:  البته دانشگاه علوم‌پزشکی تهران حمایت لازم را از ما می‌کند ولی بیشتر از این برای دانشگاه ممکن نیست. تعدادی از استادان ما برای مشارکت در طرح‌های پژوهشی بین‌المللی دعوت‌نامه دارند ولی به علت مشکلات مالی نمی‌توانند در این طرح‌ها شرکت کنند. ما سعی می‌کنیم شرایط فعلی را درک کنیم ولی امیدواریم که مسئولان مربوطه هم ما را درک کنند. فکر ‌می‌کنم سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها باعث می‌شود هزینه‌های عوارض بعدی کاهش پیدا کند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در ۱۵ سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، افزود: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است.

وی اضافه کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی ۱۵ ساله، محرومیت زدایی در این استان از ۲۱ استان دیگر بیشتر بوده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات ۲۱ درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از ۵۸۰ هزار نفر، از محرومیت خارج‌شده‌اند.

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۱۷ درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای طرحهای محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است.

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • متخصص بیمارستان شریعتی تهران خودکشی کرد