Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@17:58:49 GMT

زاهدان و معضل عدم مدیریت پسماندهای ساختمانی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۵۰۹۲

زاهدان و معضل عدم مدیریت پسماندهای ساختمانی

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شهری و داشتن محیط زیست سالم برای زیستن دو موضوع جدایی‌ناپذیر هستند ضروری است که با استفاده از ابزارهای مدیریت  شهری و زیست محیطی تلاش شود تا حداقلِ خسارت به محیط زیست استان  وارد شود .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان؛ وحید پورمردان افزود: یکی از بزرگترین دغدغه های حال حاضر مجموعه محیط زیست استان در زمینه مدیریت پسماندها و نخاله های ساختمانی در حوزه شهرهای استان بوده توسعه شهر زاهدان و سایر مناطق استان موجب شده حجم انبوهی از پسماندهای ساختمانی در مناطق شهری استان تولید شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعالیت های ساختمانی در هر جامعه ای امری اجتناب ناپذیر بوده اما پسماندهای تولید شده از این امر باید مدیریت شود تخلیه نخاله در حاشیه شهر علاوه برآلودگی محیط زیست و بد منظر شدن چهره شهر به مرور زمان به کانونی برای جمع شدن سایر زباله ها تبدیل می شود. بازیافت و بازیابی این گونه ضایعات جامد علاوه بر حفاظت از محیط زیست، از لحاظ اقتصادی نیز حائز اهمیت است .

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: محیط زیست استان به جد پیگیر حل معضل پسماند است و این موضوع یکی از مهمترین الویت های کاری همکارانمان در سطح استان بوده بطوریکه مأموران یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان حین گشت و کنترل و پایش حومه شهر زاهدان در روز گذشته، متوجه تخلیه غیر مجاز نخاله ساختمانی و زباله در محدوده حاشیه شهر زاهدان  شدند. متخلفین مذکور که با دو دستگاه خودرو سنگین دولتی به صورت غیر مجاز نخاله های ساختمانی را در محل مذکور تخلیه کرده و موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورده بودند شناسایی و خودروهای مذکور را توقیف کردند .

وی خاطرنشان کرد: متخلفین مذکور به جرم اقدام به آلودگی و تخریب محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جامعه حفاظت از محیط زیست حفاظت محیط زیست خودرو سیستان و بلوچستان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۵۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سیده مریم محمدی در مراسمی به مناسبت زمین پاک با تاکید بر ضرورت نوسازی، بهسازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی، افزود: نصب دوربین‌های پلاک خوان به سامانه سیمفا با تدبیر شهرداری انجام شد که این اقدام زمینه جریمه خودرو‌های بدون معاینه فنی و آلاینده و کاهش آلودگی هوا را فراهم می‌کند.

او تأکید کرد: انتخاب همدان در مجمع شهرداران آسیا به عنوان پایتخت گردشگری آسیا کار شهرداران را دشوار کرد چرا که با توجه به تبدیل شدن همدان به مقصد گردشگری، مسافران و گردشگران انتظار دارند پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، آراسته و پیراسته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: در ثبت جهانی هگمتانه محیط زیست اعلام کرد که چنانچه قدمت و مدنیت شهر همدان سه هزار و ۵۰۰ سال است، اما قدمت طبیعت همدان بیش از هفت هزار سال و زیبنده محافظت است.

محمدی گفت: شعار امسال هفته زمین پاک «سیاره زمین در مقابل پلاستیک، مشارکت مردم ایران در برابر معضل پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است چرا که زنگ خطر معضل پلاستیک به عنوان معضل جهانی، در سازمان ملل به صدا درآمده است.

دیگر خبرها

  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است