Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@21:55:47 GMT

بودجه راه اندازی شبکه تراموا یک دهم مترو است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۵۳۹۹

بودجه راه اندازی شبکه تراموا یک دهم مترو است

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج گفت: هوای کرج در برخی روزهای سال از تهران هم آلوده تر است.

به گزارش خبرنگار   ایسنا منطقه البرز، غدیر مهدوی کلیشمی با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی هوای کرج در برخی از روزهای سال نگران کننده می‌شود، اظهار کرد: تعداد خودروهایی که در این شهر تردد دارند یک دهم خودروهای پایتخت نیست ولی در روزهایی از سال آلودگی هوای کرج از تهران هم بیشتر می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای کاهش آلودگی هوای کرج باید به دنبال توسعه سیستم حمل و نقل عمومی کرج از جمله تکمیل ایستگاه‌های مختلف قطار شهری و راه اندازی شبکه تراموا باشیم.

این عضو شورا با بیان اینکه هزینه‌های مورد نیاز برای راه اندازی تراموا زیاد نیست، گفت: بودجه راه اندازی این شبکه یک دهم مترو است و چون هزینه کمی دارد به راحتی می‌توان برای آن سرمایه گذار جذب کرد .

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج با اشاره به اینکه راه اندازی تراموا کرج را از دیگر شهرهای کشور متمایز می‌کند، اضافه کرد: کرج با اجرای این طرح علاوه براینکه کرج به الگویی برای دیگر شهرها تبدیل می‌شود، شاهد افزایش تعداد توریست‌های شهر خواهیم بود.

مهدوی همچنین با اشاره به ضرورت اجرای طرح مسکن اجتماعی توسط شهرداری ابراز کرد: : این طرح کاملا اجرایی و اقتصادی است و برای سرمایه گذار نیز جذابیت دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با اجرای طرح مسکن اجتماعی، شاهد کنترل تورم بازار مسکن خواهیم بود.

این عضو شورا از شهردار خواست تا طی سه ماه آینده مطالعات لازم در این خصوص را انجام داده و نتیجه را به شورای شهر ارایه دهد .

ضرورت ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی شهرهای اقماری

در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر کرج   با اشاره به مشکل تجمع تاکسی‌های در محدوده میدان شاه عباسی گفت:   محدوده میدان توحید و شاه عباسی همچنین امامزاده حسن (ع) از نقاط تاریخی مذهبی کرج به شمار می رود و توجه به نمای بصری این محدوده بسیار حائز اهمیت است .

مهدی حاجی قاسمی افزود: وجود ایستگاه‌های تاکسی شهرهای اقماری در این محدوده موجب شده تا بافت تاریخی مذهبی آن به چشم نیاید و با توجه به اینکه انتقال این ایستگاه ها بنا به دلایلی خارج از توان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری شهرداری کرج است، لازم است تا شهرداری با کمک مقامات استان در این موضوع ورود و مشکل این محدوده را رفع کند .

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه شهرداری تهران نیز ایستگاه های تاکسی شهرهای اقماری را از محدوده مرکزی شهر خارج کرده تاکید کرد: تحقق این مهم تاثیرات مثبتی برای شهر دارد و ضروری است تحقق این مهم با جدیت پیگیری شود .

حاجی قاسمی گفت : ایستگاه تاکسی های اقماری کرج باید به پایانه‌های ورودی منتقل شوند.

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال تاکسی تورم حمل و نقل عمومی سازمان حمل و نقل مترو قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا الهیاری، شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق امروز محقق شد و انشاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت مترو تهران و تأیید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه در روز کارگر را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده تصریح کرد: اگرچه در سفر رئیس جمهور محترم به شهرستان رباط کریم مصوب شده بود که احداث توسط شهرداری تهران صورت پذیرد اما به دلایلی این امر محقق نشد و شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را امروز محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت مترو تهران صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6094172

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد