Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@01:27:51 GMT

مقابله با «خشونت علیه کودکان» به یک فرهنگ تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۶۱۴۱

مقابله با «خشونت علیه کودکان» به یک فرهنگ تبدیل شود

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، فاطمه فاضلی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری صبح امروز، 7 مردادماه در نشست تخصصی حمایت از حقوق کودک که در محل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد، گفت: چالش‌های حقوق کودک شامل دو بخش کلان (سطح کشوری) و سطح استانی است؛ برخی موضوعات در استان‌های مختلف مشترک است، اما شدت و ضعف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسائلی مانند ضرورت بازنگری در قوانین حقوقی و کیفری در دفاع از کودکان، ضرورت ارتقاء سطح آگاهی عمومی شهروندان نسبت به حقوق کودک و مصادیق تضییع آن، ضرورت ورود رسانه‌های مختلف به ویژه رسانه ملی با تهیه برنامه‌ در این راستا، موضوع کودکان کار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و بازماندگان از تحصیل، موضوعات مشترک همه استان‌ها محسوب می‌شوند اما در هر استان از شدت و ضعف برخوردار است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان کرد: در کنار این مسائل کلان، ما با موضوعات بومی هم مواجه هستیم. تنوع فرهنگی اجتماعی در استان ما موجب شده تا مثلا کودکان در برخی مناطق به ویژه مناطق روستایی و عشایری ورود زودهنگام به کار به ویژه کشاورزی و دامپروری داشته باشند و یا حتی ازدواج زودهنگام دختران در برخی از مناطق با ریشه عرفی امری متداول است.

وی افزود: همچنین باز ماندن از تحصیل در خصوص دختران از شدت بیشتری برخوردار است؛ کودکان کار در خیابان عمدتا در مرکز استان و از افراد قومی به خصوص هستند و در دیگر شهرستان‌ها دیده نمی‌شود.

فاضلی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ سال از زمانی که کارخانه‌های پنبه شروع به کار کردند و در این کارخانه‌ها برای نخ‌ریسی از کودکان استفاده می‌کردند گذشته است، اما مسأله «کودکان کار» از بین نرفته و به اشکال مختلف همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: تقریبا ۷۰ درصد از کودکان کار به فعالیت در زمین‌های کشاورزی و ماهیگیری مشغول هستند و بعضی از آنان در شرایط کاری وحشتناکی به سر می‌برند.

این مقام مسئول عنوان کرد: مقابله با «خشونت علیه کودکان» نیاز به فرهنگ‌سازی دارد؛ این مسأله باید با کمک رسانه در وجود ما نهادینه شود، در غیر این‌صورت، ممکن است شکل خشونت عوض شود، اما هرگز از بین نمی‌رود.

وی افزود: افرادی که در کودکی مورد خشونت واقع شده‌اند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند؛ این افراد معمولا به سمت دخانیات، الکل و مواد مخدر روی می‌آورند و بیشتر دچار اضطراب، افسردگی و مشکلات دیگر روانشناختی و حتی خودکشی می‌شوند.

فاضلی با بیان اینکه سطح آگاهی اولیاء نسبت به حقوق کودکان در سطح مناسبی نیست، اظهار کرد: این در حالی است که حقوق کودک در شرع مقدس از پیش از تولد تعریف شده و چارچوب‌دار است.

وی بیان کرد: بنا به یافته‌های کارشناسان، رابطه مستقیمی بین بیکاری و فقر و مشکلات اقتصادی خانوار و تضییع حقوق کودکان وجود دارد که در استان ما به واسطه شرایط خاص اقتصادی شاید این گونه مسایل پررنگ‌تر باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فاضلی وجود نوعی بی‌تفاوتی رفتاری در سطح عامه در برخورد با کودکان آسیب دیده از خشونت را آزار دهنده توصیف کرد و گفت: این بی تفاوتی اجتماعی آسیب دیدن کودکان را تشدید می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا خشونت علیه کودکان کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا،‌ از این رسانه خبری آمریکایی، ‌اعتراضات دانشجویی، به دنبال دستگیری ها و اخراج دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک در سراسر ایالات متحده گسترش یافته است. دانشجویان بسیاری از دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه ییل، دانشگاه نیویورک، دانشگاه هاروارد، دانشگاه تگزاس در آستین، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و غیره به این اعتر اضات پیوسته اند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این گزارش افزود: بسیاری از معترضان طرفدار فلسطین از دانشگاه‌های خود می‌خواهند که سرمایه‌های مالی و سیاسی خود به نفع عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل را واگذار کنند.
در این میان واکنش پلیس آمریکا نسبت به دانشجویان بسیار خشونت آمیز بوده و در شبکه های اجتماعی بازتاب ویژه ای داشته است.

ایالت آریزونا برای جلوگیری از فعالیت دانشجویان طرفدار فلسطین، از دستگاه های آبپاش استفاده کرده است. ویدئوهای آنلاین نشان می‌دهد که آبپاش ها درست محلی که دانشجویان دانشگاه ایالتی آریزونا اردوگاهی برای تجمعات صلح آمیز خود برپا کرده‌اند، را هدف قرار داده و پلیس دانشجویان را تهدید به ترک محل می کند.

ای بی سی نیوز همچنین از تعطیلی پردیس هامبولت دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا تا پایان ترم خبر داده و تاکید کرد این پردیس تا ۱۰ مه (۲۱ اردیبهشت) به آموزش از راه دور اکتفا خواهد کرد.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوبهای خشونت آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین الملل است.

دیگر خبرها

  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟