Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی هیل در مطلبی نوشت: زمان آن فرارسیده است تا فکری به حال هزینه و جان‌های از دست رفته در افغانستان شود. آمریکا لازم است که درباره اهداف حضور خود در جنگ افغانستان بازنگری کند. آمریکا باید فکری به حال جان‌های از دست رفته در این جنگ کند. دیگر دلیلی برای از دست رفتن جان نظامیان آمریکایی در افغانستان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: عقب نشینی حساب شده از این کشور دیگر یک اشتباه محاسباتی محسوب نمی‌شود. ادامه حضور در افغانستان و عقب نشینی کُند از این کشور تنها هزینه‌های بیشتری را به آمریکا تحمیل می‌کند. این جنگ تاکنون تریلیون‌ها دلار برای مالیات دهندگان آمریکایی هزینه به همراه داشته است. از طرف دیگر این جنگ جان بسیاری از دختران و پسران عضو نیرو‌های مسلح آمریکا را گرفته است. این جنگ به هیچ موفقیتی منتهی نشده است.

بر اساس گزارش بازپرس کل ویژه امور بازسازی افغانستان، آمریکا ۴۵ میلیارد دلار سالیانه در افغانستان هزینه کرده است. در برخی موارد این هزینه از ۱۰۰ میلیارد دلار هم فراتر رفته است. به طور کلی از سال ۲۰۰۱ تا کنون ۷۸۰ میلیارد دلار در افغانستان هزینه شده است. این هزینه‌ها تنها به وزارت دفاع مربوط می‌شوند و هزینه‌های دیگر وزارت خانه‌های دولت آمریکا و از جمله وزارت خارجه و وزارت بازنشستگان جنگی را شامل نمی‌شوند. اگر هزینه‌های دیگر وزارت خانه‌های دولت آمریکا در افغانستان را به هزینه‌های وزارت دفاع این کشور جمع بزنیم این مبلغ بیش از ۶ تریلیون دلار می‌شود.

بر اساس آمار وزارت دفاع آمریکا، عملیات‌های این کشور در افغانستان تاکنون به کشته شدن ۲۴۲۴ نفر و زخمی شدن ۲۰۵۳۰ نفر از نیرو‌های ارتش آمریکا منجر شده است. اگر قرار باشد که تلفات و مجروحان عملیات‌های آمریکا در عراق را هم به این میزان اضافه کنیم در کل ۷۰۰۵ نفر کشته و ۵۲۸۶۴ نفر هم زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا افغانستان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی

آفتاب‌‌نیوز :

سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی امروز در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» اظهار کرد: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش افزود: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است و اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می شود.

مکفی ادامه داد: منطقه شمال شرق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم.وی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه در مواجهه با آزادی بیان
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه آمریکا در مواجهه با آزادی بیان
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • لیلام ۱۶ میلیون دلار در افغانستان
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری