Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در نشست هم‌اندیشی با معاون و کارشناسان معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان که به منظور بررسی فعالیت‌های مشترک و استفاده از ظرفیت‌های همدیگر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی امروزه دامنگیر جامعه شده و نیاز است برای پیشگیری از آنها برنامه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اگر دستگاههای فرهنگی بخوبی رسالت خود را انجام دهند آسیب‌های اجتماعی گسترش نمی‌یابد، افزود: درست عمل کردن به رسالت فرهنگی توسط هر دستگاه فرهنگی مانع ورود نیروی انتظامی به معضلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله برخورد با پدیده بدحجابی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه پیشگیری از آسیب‌ها و کاهش آنها در جامعه مشارکت خود مردم است چرا که هرجا شاهد حضور مردم بوده‌ایم کارها بخوبی پیش رفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با داشتن تشکل‌های گسترده مردمی از جمله هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی، موسسات و خانه‌های قرآنی، جمعیت بانوان فرهیخته، مبشرین فرهنگی و روحانیون مستقر می‌تواند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تلاش کند.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه می‌توان از طریق تشکل‌های مردمی فعالیت‌های فرهنگی را ارتقا داد و پیام دین را بخوبی به مردم منتقل کرد، یادآور شد: نیروی انتظامی به دنبال تامین امنیت مردم است و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در این راستا کمک کنند.

وی اضافه کرد: اداره تبلیغات اسلامی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های مردمی که دارد ضمن انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با فرماندهی انتظامی کردستان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت و همکاری نماید.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار گفتمان دینی در سال ۹۷ در سطح مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش کردستان برگزار شد، بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و گفتمان‌های دینی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد و براین اساس فرماندهی انتظامی استان با معرفی مکان‌ها و مناطق مورد نیاز و همچنین مخاطبین به تبلیغات اسلامی می‌تواند از ظرفیت این نهاد انقلابی بهره ببرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی در هر منطقه‌ای متفاوت است اما در استان کردستان مخرب‌ترین آسیب، بحث اعتیاد به ویژه اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است.

سرهنگ عبدالله فاتحی با بیان اینکه بحث طلاق که نشات گرفته از فرهنگ غربی است و مسئله بیکاری از عوامل اصلی در ایجاد آسیب‌های اجتماعی هستند و وجود این معضلات در شان استان کردستان به ویژه شهر سنندج نیست.

وی با بیان اینکه تولید امنیت کاری چند وجهی است و صرفاً پلیس نمی‌تواند جوابگوی تولید این مولفه مهم در جامعه باشد، اضافه کرد: پلیس در خاکریز آخر قرار دارد و باید دستگاه‌های فرهنگی به جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه تاسیس دفتر تحقیقات کاربردی در راستای رفع مشکلات مردم و اختلافات راه‌اندازی شده تا با جلوگیری از ایجاد هرگونه تشویش بتوانیم مشکلات مردم را رسیدگی و برطرف کنیم، عنوان کرد: ادارات فرهنگی نیز نباید از مسائل و مشکلات مردم غافل باشند و تا جایی که می‌توانند برای حل معضلات اجتماعی و کاهش آسیب‌ها بکوشند.

سرهنگ فاتحی خاطرنشان کرد: نباید زمینه را برای موج‌سواری معاندین فراهم کنیم و برای این مهم باید نیاز هرمنطقه را بررسی و پس از نیازسنجی اقدام به اجرای فعالیت‌های فرهنگی کرد و همه ادارات نیز باید در تولید امنیت مشارکت و همکاری داشته باشند.

کد خبر 4679016

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی کردستان آسیبهای اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جبهه فرهنگی یزد از اجرای طرح نور

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فرمانده انتظامی استان یزد در این دیدار از اجرای موفقیت آمیز طرح نور در استان یزد خبر داد و گفت: اجرای این طرح با قوت ادامه خواهد یافت.
سردار بهدانی فرد، اجرای طرح نور و مقابله با بدحجابی را خواسته مردم دانست و افزود: از زمان اجرای این طرح شاهد حمایت قشر‌های مختلف مردم از اجرای این طرح بوده ایم.
فرمانده انتظامی استان یزد، انجام وظایف دستگاه‌های فرهنگی در مقوله عفاف و حجاب را ضروری دانست و افزود: در صورتی مقابله فراگیر با بدحجابی صورت می‌گیرد که سایر دستگاه‌ها که در قانون مطرح شده اند، نیز به وظایف خود عمل کنند.
وی با اشاره به وظایف متعدد نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت جامعه خاطر نشان کرد: پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی قرار دارد.
 بهدانی فرد، اظهار داشت:خوشبختانه افرادی که مورد تذکر قرار می‌گیرند به تذکر‌ها توجه می‌کنند و همین عامل باعث شده اجرای این طرح با موفقیت صورت گیرد. 
فرمانده انتظامی استان از همراهی و کمک مردم جهت مشارکت در این طرح استقبال کرد و افزود: تلاش ما این است که اجرای این طرح در صحنه اثرگذار باشد و با صحبت، تذکر لسانی و امربه معروف فرد اصلاح شده و کار به مراحل بعدی کشیده نشود. 
سردار بهدانی فرد افزود: علاوه بر  اجرای طرح نور در شهر، این طرح در خودرو‌ها و اصناف و فضای مجازی هم اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • حمایت جبهه فرهنگی یزد از اجرای طرح نور
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم