Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش سوریه عصر یکشنبه حمله زمینی گسترده‌ای را به پایگاه‌های شبه‌نظامیان در حومه شمال غربی حماة آغاز کرده و توانست کنترل روستای استراتژیک "تل‌الملح" را پس بگیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، حمله نیروهای ارتش سوریه به تل‌الملح از پایگاه‌های این ارتش در مناطق کفرهود و الجدیده در حومه شمالی حماة آغاز شد و در آنجا درگیری‌های شدیدی میان این نیروها و شبه‌نظامیان مسلح شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز گزارش داد، این حمله پس از حملات راکتی شدید این نیروها به مناطق حومه شمالی و شمال غربی حماة آغاز شد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از یک منبع میدانی سوری اعلام کرد، یگان‌های ارتش تحت فرمان سهیل الحسن ملقب به النمر (ببر) در سه روز گذشته آتش سنگینی را در محور حومه شمالی و شمال غربی حماة و مناطق حومه جنوبی ادلب گشودند و این آتش زمینه را برای آغاز حمله‌ای موفق فراهم کرد که در آن نیروهای ارتش سوریه پس از قطع خطوط امدادی شبه‌نظامیان، موفق به آزادسازی تل‌الملح شدند.

این منبع افزود: نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر برای تثبیت پایگاه‌های خود در تل‌الملح و مقابله با تحرکات دشمن در محورهای الجبین، الزکاة و الاربعین تلاش می‌کنند.

این حمله پس از آن انجام شد که گروه‌های مسلح به رهبری هیئت تحریر الشام در یک ضد حمله شدید به تل‌الملح کنترل این منطقه استراتژیک را به دست گرفته و مسیر ارتباطی محرده-سلمیه را مسدود کردند.

همچنین خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، یگانی از ارتش سوریه خودروی متعلق به تروریست‌های جبهه النصره را منهدم کرده و تعدادی از این تروریست‌ها را در حملاتی راکتی به محورهای تحرک آنها و نقاط استقرارشان در حومه‌های جنوب شرقی ادلب و شمال غربی حماة از پا درآورد.

سانا افزود، این یگان یک دستگاه خودروی شاسی بلند مجهز به مسلسل را که در حال انتقال تعدادی تروریست‌ از مسیری فرعی در روستای رجم‌القط در حومه جنوب شرقی ادلب به سمت یکی از پایگاه‌های نظامی بود، رصد کرده و در حمله‌ای راکتی آن را منهدم کرده و تروریست‌های سوار بر آن را از پا درآورند.

سانا همچنین اعلام کرد، این یگان حملاتی توپخانه‌ای و راکتی به نقاط استقرار تروریست‌ها و مخفیگاه‌های آنها در شهرک کفرزیتا که محل استقرار تروریست‌های موسوم به گردان‌های العزه هستند، انجام دادند. این حملات منجر به انهدام استحکامات و تجهیزات نظامی‌ آنها و کشته شدن تعدادی از آنها شدند.

همچنین یگان‌هایی از این ارتش پایگاه‌ها و مناطق استقرار تروریست‌های النصره و حزب ترکستانی در اطراف مورک، کفر زیتا، اللطامنه، الجبین، حصرایا و شیر مغار در حومه شمالی و شمال غربی حماة را منهدم کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله ارتش سوریه به حومه حماة

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم اعلام کرد که پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی العمر در دیرالزور سوریه با دست‌کم هفت راکت هدف قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده و هیچ گروهی مسؤولیت آن را به عهده نگرفته است.

گروه مقاومت اسلامی عراق پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی بارها مواضع آمریکایی- صهیونیستی را در منطقه در راستای رویکرد خود برای مقابله با اشغالگری و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6095991

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون»
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه