Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص مشاوره معتقد است، در کنارپیگیری بحث های آموزشی و مهارتی در اوقات فراغت، والدین باید تفریح و سرگرمی را محور اصلی برنامه های اوقات فراغت فرزندان خود قرار دهند.

محسن گل محمدیان در گفت و گو با خبرنگار سرویس «اجتماعی» ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به اهمیت اوقات فراغت و استفاده درست از این فرصت، گفت: اوقات فراغت یک فرصت و رهایی موقت از کار و مشغله روزانه تعریف شده است که با زمان استراحت بسیار متفاوت بوده و فرصتی است تا انسان به کارها و علایقی که دارد، بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گل محمدیان با اشاره به اوقات فراغت طولانی دانش آموزان و دانشجویان در فصل تابستان، گفت: این فصل فرصت خوبی است که دانش آموزان و دانشجویان به علایق خود پرداخته و مهارت های خود را افزایش دهند، اما متاسفانه شاهدیم بسیاری از آنها بدون برنامه تمام این سه ماه را غرق در فضای مجازی هستند که آسیب های بسیاری برای آنها به همراه دارد.

وی افزود: از طرفی شاهدیم برخی والدین برنامه پُر و پیمانی برای فرزندان خود در این فصل تدارک می بینند و با ثبت نام فرزندان خود در کلاسهای متعدد اجازه نفس کشیدن به آنها نمی دهند.

این استادیار دانشگاه رازی تصریح کرد: این افراط و تفریط هر دو آسیب رسان است. برنامه های اوقات فراغت باید طوری تنظیم شود که ضمن آموزنده بودن، جنبه تفریحی و نشاط هم داشته باشد.

وی با هشدار نسبت به تحمیل کلاس های اجباری به فرزندان در این زمان، گفت: دانش آموزان باید در انتخاب برنامه های اوقات فراغت آزاد باشند و به هیچ عنوان نباید کلاسهای ثبت نامی جنبه اجباری داشته باشد.

گل محمدیان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی والدین تلاش دارند ناکامی‌های خود را با پیشرفت فرزندان خود در رشته‌های مورد علاقه آنها جبران کنند. مثلا به اجبار فرزند خود را راهی کلاس زبان کرده و یا ترجیح می دهند فرزندشان تابستان را در کلاسهای آمادگی کنکور به سر ببرد تا رتبه خوبی  کسب کند.

این روانشناس تاکید کرد: والدین باید از هرگونه اجبار در تحمیل برنامه اوقات فراغت به فرزندان خودخودداری کرده و بهتر است چندین کلاس را انتخاب کرده و از فرزند خود بخواهند متناسب با علاقه خود از میان آنها یکی را انتخاب کند.

وی بر آموزنده و پربار بودن برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و یادآور شد: آنچه در کنار این مسئله بسیار حائز اهمیت است، این است که این برنامه ها باید سرگرم کننده و نشاط آفرین باشند.

گل محمدیان افزود: دانش آموزان در طول سال مدرسه می روند و سر کلاس هستند و اینکه تابستان آنها هم به کلاسهای مدرسه شبیه شود خوشایند نیست، بنابراین در کنار کلاسهایی که خود دانش آموز انتخاب می کند باید برنامه های تفریحی و سرگرمی هم برای اوقات فراغت آنها لحاظ شود.

به گفته این متخصص مشاوره کلاسهایی هم که دانش آموزان در تابستان می روند باید تلفیقی از کلاسهای ورزشی، آموزشی، مهارتی و... باشد و باید محور اصلی برنامه ها تفریح و سرگرمی باشد.

گل محمدیان افزود: همچنین توصیه می شود والدین در برنامه های اوقات فراغت فرزندان خود مشارکت داشته و در این زمان ها بیشتر به انجام بازی های خانوادگی بپردازند.

 


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان فضای مجازی کنکور مدرسه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی در ۱۶ مدرسه کشور در دست اجرا است که از این تعداد، هفت نیروگاه در استان‌های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت هم‌زمان به بهره‌برداری رسیدند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور در دبیرستان خیرساز زیرک پردیسان قم که مجهز به این فناوری شده است، گفت: ساخت این نیروگاه‌ها ضمن ایجاد درآمد پایدار و صرفه‌جویی در هزینه‌های مدارس، سبب افزایش خودآگاهی و تربیت اقتصادی دانش‌آموزان در راستای استفاده از انرژی‌های پاک می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در برنامه هفتم توسعه کشور، اختیار کسب درآمد اختصاصی برای همه مدارس از مسیر‌هایی مانند تولید انرژی پاک توسط سلول‌های خورشیدی یا تعبیه فضای تجاری در نظر گرفته شده تا هر مدرسه بتواند اقتصاد خود را پیش ببرد.

حمیدرضا خان محمدی یادآور شد: دو هزار و ۵۰۰ طرح برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی هدف‌گذاری شده است و در یک برنامه کوتاه‌مدت با همکاری دستگاه‌های متولی، ۲۰ هزار مدرسه به سلول‌های خورشیدی مجهز می‌شوند.

وی با ذکر اینکه در حال حاضر ۵۶ طرح نیروگاه خورشیدی در سطح کشور در حال اجراست، گفت: تاکنون نیروگاه‌های خورشیدی ۱۱ مدرسه در استان قم با ظرفیت ۲۲۰ کیلووات به مرحله اجرا رسیده‌اند که از این تعداد نیروگاه‌های پنج مدرسه با مجموع ظرفیت مجموع ۱۰۰ کیلووات به شبکه سراسری برق متصل شده‌اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: برای تولید انرژی از سلول‌های خورشیدی و استفاده از فضای مدارس در این امر، با خیرین و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وارد مذاکره شده‌ایم تا این موضوع در همه مدارس جدیدالاحداث محقق شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با تولید هر کیلووات ساعت نیروگاه خورشیدی ۵۶۰ گرم از انتشار گاز دی اکسید کربن جلوگیری و سبب صرفه جویی ۰.۲۷ مترمکعب مصرف گاز طبیعی و ۰.۲۲ لیتر مصرف آب می‌شود.

هم‌زمان با بهره‌برداری از این نیروگاه، آیین افتتاح مدرسه خیرساز حاج غلامرضا زیرک در پردیسان قم برگزار شد. این مدرسه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۲۳ مترمربع و با زیربنای سه هزار و ۱۵۹ مترمربع در سه طبقه و بر اساس آخرین استاندارد‌های روز ساخته شده و دارای ۱۸ کلاس درس و مجهز به سه سامانه ۲۰ کیلوواتی تولید برق از انرژی پاک خورشیدی است.

دیگر خبرها

  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)