Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@10:35:53 GMT

زمین ۳۰۰۰ متری سعادت‌آباد که به‌جای حسینیه،برج شد؟!

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۷۰۷۸

زمین ۳۰۰۰ متری سعادت‌آباد که به‌جای حسینیه،برج شد؟!

خبرگزاری تسنیم: از جمله پرونده‌های کلان زمین خواری که "شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی" با اقدام «حسین معصوم» نماینده سابق وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به آن ورود کرده، پرونده معروف به «حسینیه قائم» در سعادت آباد تهران است.

ماجرا از این قرار است که در سال ۸۵ به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس یک قطعه زمین ۳ هزار متری در خیابان درختی سعادت آباد برای احداث حسینیه واگذار می‌شود و این افراد طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشتند، اجازه تغییر کاربری نداشتند و وزارت راه و شهرسازی این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه واگذار کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، افراد مزبور این زمین را بدون اینکه حق واگذاری داشته باشند، می‌فروشند و مالک جدید با فرایند‌های نامتعارف، شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساخت می‌کنند تا اینکه وزارت راه و شهرسازی متوجه تغییر کاربری و فروش اراضی واگذار شده می‌شود و شکایت می‌کند!

جالب‌تر آنکه در زمان طرح شکایت، هیچ سازه‌ای بر روی این ملک وجود نداشت، اما در حال حاضر یک ساختمان که تا طبقه هشتم هم بالا رفته، احداث و البته جلوی ادامه احداث آن با دستور مقام قضایی گرفته شده است.

بر اساس آنچه حسین معصوم نماینده تام‌الاختیار سابق وزیر راه و شهرسازی پیشتر به آن اشاره کرده، به رغم ابلاغ دستور موقت برای توقف ساخت وساز، متخلفان اقدام به بتن‌ریزی مجدد می‌کنند که با اطلاع دادسرای ویژه مبارزه با زمین‌خواری، بازپرس مربوطه شخصاً در محل حضور یافته و دستورات لازم را صادر می‌کند.

پرونده شهرک ژاندارمی با اطاله دادرسی ۳۰ ساله و تضییع چند صد میلیارد تومان حق و حقوق دولتی، پرونده شرکت تایدواتر خاورمیانه، پرونده موسوم به مجذوبی‌ها و سایر ایادی مورد ادعای اراضی طرشت و فرودگاه مهرآباد با چند هزار میلیارد تومان ارزش مادی، پرونده شرکت مهاب قدس، پرونده موسوم به برادران لاله و شرکت عمران پردیس و اعاده حقوق دولت در بیش از ۳۰ هکتار اراضی تفکیک شده، اراضی موسوم به تپه سرخه لواسان و اعاده حقوق تضییع شده دولت در اراضی ملی، پرونده مقوفه زالی و شرکت عمران جدید صدرا با صد‌ها قطعه واگذار شده به اشخاص، پرونده سیروس صالحی و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، پرونده موسوم به میری صاحب‌آباد و شرکت عمران شهر جدید پردیس با حدود ۱۲۰۰ هکتار اراضی تصرف شده در مسکن مهر پردیس و پرونده موسوم به قربانعلی قبادی‌نژاد دایر بر تصرف و فروش اراضی دولتی با جعل اسناد از جمله پرونده‌های کلان مطرح زمین‌خواری در شورای حفظ حقوق بیت‌المال است که به ترتیب طی روز‌های آینده گزارشی از این پرونده‌ها منتشر می‌شود.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: سعادت آباد تغییر کاربری زمین خواری برج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد

ناصر چیتگر گفت: این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.

وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد تصریح کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.

چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.

سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • انتطار مردم پارسیان برای دریافت زمین‌های طرح جوانی جمعیت
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران