Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاله فرامرزیان در گفتگو با خبرنگار مهر با در مورد وضعیت اعتبارات وزارت ورزش گفت: فکر می کنم همه از شرایط اقتصادی کشور اطلاع داشته باشند، این شرایط باعث شده وضعیت اعتبارات ورزش هم برای سال جاری مطلوب و قابل اتکا نباشد طوریکه نمی توان در مورد میزان پرداختی ها  رقم دقیقی را مشخص نکرد. 

وی ادامه داد: قاعدتا اینکه در این شرایط بتوانیم اعتبارات خود را به صورت کامل از دولت دریافت کنیم، امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته تمام تلاش ها و رایزنی ها برای این است که بتوانیم حداکثر بودجه لازم را بگیریم اما شرایط کلی و وضعیت اعتبارات دست من و وزارت ورزش نیست. 

معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش با بیان اینکه این وزارتخانه نسبت به جامعه ورزش و فدراسیون ها تعهداتی دارد، خاطرنشان کرد: عمل به این تعهدات رابطه مستقیم با اعتبارات تخصیصی دارد. وزارت ورزش تا آنجا که امکان داشته باشد به تعهدات خود عمل می کند به خصوص که در سال مهمی قرار داریم و نتایج بسیاری از اعزام ها و مسابقات در تعیین وضعیت ورزشکاران برای حضور در المپیک تاثیرگذار است اما طبیعی است وزارت ورزش اگر سهمی از اعتباراتش را دریافت نکند به همان میزان نمی تواند به تعهداتش عمل کند. 

فرامرزیان با طرح درخواست از فدراسیون ها و به خصوص فدراسیون های المپیکی مبنی بر اینکه در این شرایط، مدیریت دقیق تری در مورد بودجه و هزینه کرد آن داشته باشند، در مورد میزان اعتبارات واریزی به حساب آنها توضیح داد. 

وی گفت: تا به امروز وزارت ورزش طی سه مرحله، واریز بودجه به حساب فدراسیون ها داشته است. در هر یک از این مراحل تمام فدراسیون ها به نسبت موقعیت و شرایط پیش رو، دریافتی داشته اند. البته به برخی فدراسیون ها که با شرایط خاصی مواجه بودند، مبالغی خارج از سه مرحله توزیع موردنظر هم اختصاص داده ایم. 

این معاون وزیر ورزش با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان بودجه تخصیصی وزارت ورزش به فدراسیون ها می شود که طی سه مرحله و از محل اعتبارات سال جاری در اختیارشان گذاشته شد، در مورد مرحله چهارم توزیع اعتبارات گفت که برای انجام این مرحله الزامی در رابطه با حساب فدراسیون ها و افتتاح آن نزد بانک مرکزی وجود دارد. 

وی در این زمینه اینگونه توضیح داد: طبق ابلاغ دولت، اعتبارات فدراسیون ها که جزو نهادهای عمومی غیردولتی به حساب می آیند باید از طریق حساب آنها نزد بانک مرکزی پرداخت شود.  هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده و فدراسیون ها هم نسبت به افتتاح حساب خود اقدام کرده اند. به کارگیری و استفاده از حساب های جدید مستلزم کدی است که هنوز از طرف سازمان برنامه و بودجه به وزارت ورزش و فدراسیون ها اعلام نشده است.

فرامرزیان تاکید کرد: بعد از مشخص و اعلام شدن این کدها، پرداخت بودجه به فدراسیون ها از طریق حساب های جدیدشان انجام می شود. تا آن زمان هم وزارت ورزش نمی تواند اقدامی برای واریز بودجه داشته باشد. 

معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش تاکید کرد که به محض اعلام کد حساب فدراسیون ها نزد بانک مرکزی، مرحله چهارم اعتبارات آنها به حساب شان واریز می شود. 

کد خبر 4678217 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان ژاله فرامرزیان لایحه بودجه فدراسیون های ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست قانون بودجه را مطالعه کرده و سهم دستگاه خود را احصا کنند.

ابوطالب شفقت با بیان اینکه صرف هزینه‌های باقیمانده سال ۱۴۰۲ تا پایان تیرماه باید پیگیری شود، اظهار داشت: مدیران همچنین لازم است همه تبصره‌های مربوط به سال ۱۴۰۳ از محل منابع متمرکز در اختیار دستگاه‌های اجرایی سهم استان را مشخص کنند و نسخه‌های تهیه شده را در اختیار استانداری قرار دهند، تا بتوانیم بیشترین منابع را جذب کنیم.

استاندار لرستان اضافه کرد: مدیران باید مسئول تأمین منابع دستگاه‌ها را انتخاب کنند و از طرف استاندار نیز به زودی یک نفر مسئول تامین منابع انتخاب و منابع و تسهیلات مورد نیاز استان پیگیری خواهد شد.

شفقت تصریح کرد: تأمین منابع باید به طور جدی پیگیری شود و بخش‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی پیگیری شود و حداکثر تا آخر اردیبهشت مدیران قانون بودجه را مطالعه کنند و نوع اجرای برنامه‌ریزی پیگیری شود.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت جهادی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار سازماندهی شده و تأمین منابع در دستور کار قرار گرفته است. اگر مدیران نسبت به راهکارها نظری بیان کنند و اگر نه باید موارد مورد نیاز استان را اجرا کنند و این اتمام حجت است.

شفقت با بیان اینکه کارکرد مدیران به عنوان کارکرد وزارتخانه مربوطه به دولت ارائه می‌شود، افزود: باید تلاش کنیم بودجه‌های دستگاه ها باید پیگیری شود و سهم استان باید گرفته شود.

وی همچنین از مدیران دستگاههای اجرایی خواست به طور منظم در جلسات شورای برنامه ریزی حاضر شوند، و افزود: اعتبارات تملک دارایی تا پایان تیرماه باید هزینه شود و در این بخش می‌توان از وزارت خانه‌ها درخواست منابع کرد.

استاندار لرستان با اشاره به اجرای موفق طرح بیمارستان نیایش ادامه داد: این طرح در دولت سیزدهم با پیشرفت بسیار خوبی اجرا شده است.

شفقت با تأکید بر اینکه مسئولان باید با سرعت و رویکرد کارشناسانه پاسخگوی استعلامات باشند، همچنین گفت: فرصت جذب منابع وجود دارد و بودجه هنوز بسته نشده است در این راستا مدیران باید برای جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند.

در این جلسه ۱۱ مصوبه امور زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی تصویب شد.

دیگر خبرها

  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی