Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@04:46:56 GMT

نقش تلویزیون در چهره‌سازی سلبریتی‌ها و زیان‌های آن

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۷۷۳۱

نقش تلویزیون در چهره‌سازی سلبریتی‌ها و زیان‌های آن

آنچه طی یک سال اخیر در برخی از شبکه‌های رسانه ملی شاهدش هستیم متاسفانه بهره‌گیری از عده‌ای از مجریان مشکل‌دار است که فقط یا به خاطر چهره شدن در جامعه و یا به عبارتی براساس ارتباط وارد عرصه اجرای تلویزیونی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، متاسفانه این روزها شاهد اتفاقاتی در شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما هستیم که نشان از عدم شناخت و  بی‌دقتی برخی از مدیران شبکه‌ها به خط و خطوط این سازمان حکایت دارد و اساس استقلال آن را زیر سؤال برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایدمدیران برخی از شبکه‌ها با تفکر جذب مخاطب بیشتر دست به هر وسیله‌ای زده و عواقب کار را در نظر نمی‌گیرند. به کارگیری برخی از به اصطلاح سلبریتی‌ها به عنوان مجری در برنامه‌های تلویزیونی فقط به بهانه جذب مخاطب بیشتر نه تنها به نفع شبکه‌های تلویزیونی نیست بلکه اگر به دقت بررسی شود ضررش به مراتب بیشتر است.

انتخاب چهره‌هایی که هیچ‌گونه هم‌خوانی با معیارها و فرهنگ ارزشی ما ندارند در کسوت اجرای برنامه‌های معارفی تلویزیون یک ‌اشتباه بزرگ است. اگرچه شاید مدیران شبکه‌ها نظر سویی نداشته باشند اما همین‌اشتباه به ظاهر کوچک باعث می‌شود که دشمنان نظام، به ویژه رسانه‌های وابسته و استکباری با دست آویز قراردادن این نوع حرکت‌ها به ارزش‌های نظام ما ضربه بزنند.

آنچه ما در طی یک سال اخیر در برخی از شبکه‌های رسانه ملی شاهدش هستیم متاسفانه بهره‌گیری از عده‌ای از مجریان مشکل‌دار است که فقط یا به خاطر چهره شدن در جامعه و یا به عبارتی براساس ارتباط وارد عرصه اجرای تلویزیونی شدند.

صداوسیما یک نهاد فرهنگی و ارزشی است که اصولاً افرادی که برای کار اجرای تلویزیونی که حساس‌ترین شغل سازمانی در صداوسیماست وارد این  سازمان می‌شوند. بنابراین ابتدا می‌بایست تمامی مسیرهای گزینشی این سازمان را طی کنند. البته این‌گونه نیست که هرفردی که ابتدا وارد سازمان صداوسیما می‌شود بلافاصله جلوی دوربین برود و....

به هرحال صلاحیت‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و شخصیتی افراد، به خصوص آنهایی که می‌خواهند اجرای تلویزیونی داشته باشند باید مورد تایید قرار بگیرند. پس به نظر می‌رسد که درهمین مسیر و انتخاب مجریان، برخی از مدیران شبکه‌ها با زیر‌پا گذاشتن مقررات و قوانین گزینش سازمان صداوسیما‌، مجری برای خود انتخاب می‌کنند و بالاخره همه را به دردسر می‌اندازند.

از طرفی هم برخی از مدیران شبکه‌های تلویزیونی برای اینکه شبکه موردنظر در بین شبکه‌ها از جذابیت بیشتر و مخاطب پرتعداد برخوردار شود دست به دامان افراد مطرح در جامعه از جمله خواننده، بازیگر، ورزشکار قهرمان و... می‌زنند. فارغ از اینکه آیا نفر مورد نظر آن مدیر صلاحیت داشته باشد یا نه! اما به عبارتی ازنظر گزینش صداوسیما شاید تعداد زیادی از افراد مطرح جامعه که نام بردیم نیروهای خوبی هم باشند اما صلاحیت اجرای برنامه تلویزیونی را نداشته باشند. بنابراین مدیران جوان تلویزیون بایستی دقت کنند که آن چهره موردنظر هر چند اگر در جامعه محبوب هست لیکن نمی‌تواند مجری صاحب صلاحیتی برای اجرای تلویزیونی باشد.

این نوع ‌اشتباهات و مشکلات مدت‌هاست که در رسانه ملی درحال وقوع است و به ندرت دیده شده که جلوی این نوع ‌اشتباه گرفته شود. به هرصورت امیدواریم که مدیران ارشد سازمان صداوسیما با دقت بیشتر و حساسیت لازم درخصوص اجراهای تلویزیونی ورود کنند و کار را به افراد ذیصلاح بسپارند.

امروز شبکه‌های تلویزیونی سازمان صداوسیما به‌خصوص شبکه‌های ملی و سراسری، مخاطب فراوانی دارند و باید اذعان کرد که طیف وسیعی از این مخاطبان مردم مسلمان و انقلابی کشورمان هستند. بنابراین شایسته است که اجراهای تلویزیونی در اختیار افرادی باشد که از هر نظر صلاحیت داشته و در مرحله نخست انقلابی،  مسلمان و پای بند به ارزش‌های نظام و اسلام باشند.

چرا رسانه ملی از فرد یا افرادی، که مسئله‌دار هستند و درمواردی حتی در فتنه هم‌دستی بر آتش داشتند، بایستی در اجراهای تلویزیونی استفاده کند؟ امیدواریم که مدیران دلسوز و انقلابی گزینش سازمان صداوسیما در این‌گونه موارد به طور جدی وارد میدان شوند و اجازه  ندهند که به هر بهانه‌ای افرادی نالایق و بی‌صلاحیت در شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی به عنوان مجری و گوینده جلوی دوربین قرارگیرند. مردم انقلابی ما که با حضور خود در همه صحنه‌ها ازاین نظام و ارزش‌های آن پاسداری کرده و می‌کنند هرگز اجازه نخواهند داد که برخی افراد بی‌صلاحیت و مشکل‌دار در شبکه‌های تلویزیونی صداوسیمای جمهوری اسلامی به عنوان مجری ظاهر شوند.

رسول شمالی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»

به گزارش جام جم آنلاین از روابط‌ عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه  تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. ‌جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان،  سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات وعده صادق گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد. ‌

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی،  منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

دیگر خبرها

  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی است
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی
  • جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • شوخی محمدرضا گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید