Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@02:12:21 GMT

دست آتش‌نشانان به بالای برج‌های اراک نمی‌رسد!

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۷۷۳۷

دست آتش‌نشانان به بالای برج‌های اراک نمی‌رسد!

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: حداکثر ارتفاع نردبان‌های آتش‌نشانی در اراک ۳۲ متر است، درحالی‌که برخی از بناهای ناایمن اراک ارتفاعی نزدیک به ۶۸ متر دارند و تلاش‌ها متعدد برای تأمین این تجهیز کلیدی هنوز به ثمر ننشسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود آقا زیارتی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛با اشاره به اینکه اغلب مجتمع‌های تجاری قدیمی اراک، سیستم اطفای حریق ناقص و ناکارآمدی دارند گفت: از سال گذشته تاکنون برخی از مراکز تجاری بلندمرتبه و ناایمن شهر اراک، بیش از سه اخطار گرفته‌اند، اما نتیجه‌ای نداشته و هنوز مشکلات پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقا زیارتی اظهار کرد: موضوع خطرآفرینی مراکز تجاری ناایمن و بلندمرتبه اراک، در نامه‌های مجزا به شورای تأمین استانداری مرکزی، فرمانداری، پدافند غیرعامل، دستگاه قضایی و سایر مراجع ذی‌ربط اطلاع‌رسانی شده و قرار است که به‌صورت نمونه رفع اشکالات تأسیسات مرکز تجاری طلا در حوزه شبکه برق برطرف شود، که این امر کافی نیست.

وی ادامه داد: برای مثال بازار تاریخی اراک به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم اقتصادی این شهر و یکی از هسته‌های کسب‌وکار پرتردد، با خطرات متعددی مواجه است که ازجمله آن می‌توان به اشکالات در شبکه برق‌کشی و اتصالات ناایمن اشاره کرد و از سوی دیگر نیز سد معبرهای متعدد و حجم تردد بالا در این مجموعه اقتصادی به حدی است که اگر حادثه آتش‌سوزی رخ دهد سطح دسترسی و زمان مناسب در مهار آتش برای گروه‌های آتش‌نشان محدودیت دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک اضافه کرد: در جای‌جای سراها و تیمچه‌های بازار اراک کارگاه‌های تولید پوشاک و انبارهای پارچه و لباس، حجره‌های فرش و مشاغل وابسته به آن وجود دارد که از آن‌ها آمارگیری مناسبی نشده و در صورت بروز مشکل، مستعد بروز حادثه‌ای فاجعه‌بار خواهد بود.

آقا زیارتی افزود: اغلب مجتمع‌های تجاری قدیمی شهر اراک سیستم اطفای حریق ناقص و ناکارآمدی دارند که این مهم برای کلان‌شهری مثل اراک پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: پاساژ اسلامی اراک که از مجتمع‌های تجاری قدیمی و پرتردد اراک است، نیز استحکام سازه ندارد و هنگام قدم زدن در آن دچار لرزش می‌شود و این در حالی است که نواقص ایمنی متعددی در تأسیسات آن وجود دارد که باوجود اخطارهای پیاپی هنوز رفع نشده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در ادامه مطلب فوق بیان کرد: این سازه باید بازسازی شود اما هر بار گفته می‌شود که کسبه مستقر زیان می‌بینند، لذا اگر روزی اتفاقی رخ دهد چه کسی پاسخگوی مشکلات خواهد بود.

آقا زیارتی یادآور شد: اگرچه در سال‌های اخیر تمامی توان برای تجهیز مهارتی نیروهای آتش‌نشان و بهبود امکانات پایگاه‌های آتش‌نشانی اراک به کار گرفته‌شده، اما واقعیت آن است که با اعتبارات موجود هنوز این مجموعه توان خرید تجهیزات تخصصی برای سرعت بخشی به حوادث بناهای بلندمرتبه به‌ویژه در آتش‌سوزی‌ها را ندارد.

وی توضیح داد: حداکثر ارتفاع نردبان‌های آتش‌نشانی در اراک ۳۲ متر است، درحالی‌که برخی از بناهای ناایمن اراک ارتفاعی نزدیک به ۶۸ متر دارند و  تلاش‌ها متعدد برای تأمین این تجهیز کلیدی هنوز به ثمر ننشسته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک بیان کرد: در هسته مرکزی شهر اراک شمار ساختمان‌های فرسوده با خدمات عمومی بالا است و اغلب این سازه‌ها تأییدیه ایمنی ندارند و آبستن حادثه‌های خطرآفرین هستند و فقر تجهیزات ایمنی، نبود خروجی‌های اضطراری در آن‌ها نیز داستانی جداست که تأکید مضاعفی برای چاره اساسی این سازه‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به جاروب های صنعتی پیاده رویی

شهردار اراک از تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری به جاروب های صنعتی پیاده‌رویی خبر داد.

علیرضا محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: در راستای تقویت تجهیزات خدمات شهری شهرداری و ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان، به تازگی سه دستگاه جاروب صنعتی پیاده‌رویی ویژه سازمان مدیریت پسماند و با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، برای نظافت آسان پیاده روهای سطح شهر خریداری شده است.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات مناسب و بهینه شهری و انجام رفت و روب و نظافت پیاده روها بخصوص در مرکز شهر اراک، سه دستگاه جاروب صنعتی پیاده رویی با اعتبار خرید بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، به تجهیزات خدمات شهری شهرداری اضافه شده است.

شهردار اراک از تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری به جارو بهای صنعتی پیاده رویی خبر داد و گفت: استفاده از جارو بهای صنعتی پیاده رویی روشی نوین و ایده آل برای نظافت این مکان‌های شهری به حساب می‌آید.

محمودی افزود: این دستگاه با قابلیت مکش انواع آلودگی‌های ریز و درشت سطح بالایی از کیفیت نظافت محیط‌های شهری را تضمین می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت سیستم خدمات شهری شهرداری در راستای کسب رضایتمندی شهروندان گفت: با خرید و تهیه این سه دستگاه جاروب، ضمن حفاظت از سلامتی هرچه بیشتر کارگران شریف مجموعه شهرداری، کیفیت و سرعت نظافت سطح شهر افزایش خواهد یافت که در نتیجه شاهد رضایتمندی هر چه بیشتر همشهریان خواهیم بود.

کد خبر 751805

دیگر خبرها

  • اعزام ۴دستگاه خودروی اطفایی به ارتفاعات بازی دراز
  • تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به جاروب های صنعتی پیاده رویی
  • نخستین بانوان آتش‌نشان خاورمیانه بازنشسته شدند
  • وقوع ۶۷ مورد حادثه در پی توفان سبزوار
  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • ۹ توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد 
  • مرگ دردناک مرد ۷۰ساله در عمق چاه زمین کشاورزی شهر ری
  • فوت مرد میانسال به دنبال سقوط در چاه
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • ورود مار سمی به کارگاهی در تهران | تماس کارگران وحشتزده با آتش‌نشانی