Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سال گذشته، شرکت هواپیمایی قطر از سوی وبسایت اسکای‌تراکس به عنوان بهترین ایرلاین جهان انتخاب شد. در این ارزیابی، ۳۲۵ ایرلاین از نظر ۴۹ پارامتر مختلف از روش‌های سوار شدن به هواپیما گرفته تا راحتی صندلی‌ها یا کیفیت خدمات، بررسی شدند. به طور کلی ایرلاین‌های آسیا سرآمد رتبه‌بندی اسکای‌تراکس بودند و نه جایگاه اول این رده‌بندی را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین ایرلاین آمریکایی در جایگاه سی و دوم قرار گرفت.

قطر ایرویز در کلاس اکونومی ( اکونومی کلاس، آخرین کلاس پروازی که بیشتر مردم عادی و گردشگران آن را انتخاب می‌کنند و بیشتر صندلی‌های یک هواپیما به این کلاس پروازی تعلق دارد ) ، بیش از ۱۵۰ مقصد جهان را به هم ارتباط می‌دهد و در تلاش است تا آخرین نسل از هواپیماهای مسافربری دوربرد جهان همچون بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس A۳۵۰ را به خدمت بگیرد. این ایرلاین قطری به خاطر راحتی صندلی‌ها و سرگرمی‌های حین پرواز به عنوان بهترین ایرلاین شناخته شده است.

رتبه دوم این رده‌بندی از آن سنگاپور ایرلاین است. مهمانداران این ایرلاین طوری آموزش دیده‌اند که با مسافران با نهایت دقت و احترام رفتار کنند. سرگرمی‌های مختلف و حوله‌ گرم تنها بخشی از خدماتی است که در پروازهای کلاس اکونومی این شرکت ارائه می‌شود. مقر اصلی این ایرلاین در فرودگاه بین‌المللی چانگی، پنج سال متوالی به عنوان بهترین فرودگاه جهان انتخاب شده است. 

ترکیش ایرلاین با نام هواپیمایی ملی ترکیه، امسال از سوی ای دریمز به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی جهان انتخاب شد. این ایرلاین، در سال ۱۹۳۳ پایه‌گذاری شد و اولین ناوگان‌اش تنها از ۵ هواپیما تشکیل شده بود. امروزه شمار هواپیماهای این شرکت به ۳۲۶ فروند رسیده است. نقطه‌قوت ترکیش ایرلاین، کارکنان و خدمه پرواز هستند؛ مهمان‌نواز و مودب.

سال گذشته سوت‌وست ایرلاین، رتبه اول ارزیابی شرکت بازاریابی جهانی را به دست آورد که هر سال با بررسی فاکتورهای مختلف همچون قیمت بلیط، خدمات حین پرواز، فرایند چک-این، رزرواسیون و ... میزان رضایت مشتریان از ایرلاین‌های آمریکا را می‌سنجد.

سوت‌وست یک موقعیت اشتباه را به خوبی مدیریت می‌کند، معمولا به موقع می‌رسد، ساک‌ها و چمدان‌ها را به ندرت گم می‌کند، مسافران را زودتر سوار هواپیما می‌کند، به خاطر تغییر پرواز، پولی از مشتریان نمی‌گیرد و کارکنانش را به داشتن روی خوش با مشتری ترغیب می‌کند. این ایرلاین با این که مدت‌ها پس از همتایانش وارد این صنعت شده، در حال حاضر تقریبا بیست درصد از سهم بازار را در اختیار دارد که از هر شرکت هواپیمایی دیگری بیشتر است.

 راب هان، مشاور تجاری سوت‌وست، می‌گوید: در هر موقعیتی، اولین هدف ما این است که با مشتریان شفاف باشیم. آن‌ها حق دارند بدانند چه اتفاقاتی در جریان است و ما برای حل کردن مشکل، چه‌کار داریم می‌کنیم. مثلا در چند ماه گذشته، در جریان قطع برق به دلیل مشکلات فنی، معاون شرکت از طریق فیس‌بوک با مشتریان ارتباط زنده برقرار کرد.

اما در نهایت شگفتی، دیگر ایرلاین‌های آمریکا از سوت‌وست تبعیت نمی‌کنند. پیش از هر چیز، به این دلیل که مجبور به این کار نیستند. هر جا حق انتخاب محدود است، خدمات مشتری تنزل پیدا می‌کند. بخش عمده ناوگان هوایی آمریکا در فرودگاه‌های بزرگ هر ناحیه، حق امتیاز انحصاری دارند و همچنان از آن‌ها سود ببرند. مثلا دلتا، تنها ایرلاینی است که از بوستون به سین‌سیناتی پرواز می‌کند و در نتیجه مشتری هیچ انتخاب دیگری ندارد. ما معمولا با ایرلاینی سفر می‌کنیم که کم‌ترین هزینه را دارد نه بهترین خدمات را.

خدمات کمکی ویژه برای افراد معلول

در ناوگان هوایی لوفت‌هانزا، ویلچرها و خدماتی که به افراد نابینا، ناشنوا یا مسافران دچار معلولیت ارائه می‌شود، همگی رایگان‌اند. این خدمات شامل گزارش نکات ایمنی، سگ‌های راهنما و کمک از سوی کارکنان در هنگام سوار شدن یا حمل چمدان‌هاست. همه هواپیماها به توالت‌های مخصوص برای افراد معلول مجهزند. اگر فرد بخواهد از ویلچر خودش استفاده کند، حمل آن هیچ هزینه‌ای برایش در پی نخواهد داشت.

منابع:

 

https://www.businessinsider.com

https://www.worldairlineawards.com

https://www.edreams.com

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: ايرلاين خطوط هوايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد

منابع تجاری از احتمال افزایش قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع تجاری روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند پس از افزایش قیمت شاخص نفت خاورمیانه در ماه جاری میلادی احتمال می‌رود عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت، قیمت رسمی فروش انواع نفت خام را برای عرضه به مشتریان آسیایی در ماه ژوئن به بالاترین سطح در پنج ماه اخیر افزایش دهد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از هفت منبع پالایشگاهی، قیمت رسمی فروش نفت سبک عربی در ماه ژوئن ممکن است با ۷۰ تا ۹۰ سنت افزایش حدود ۳ دلار برای هر بشکه بیشتر از میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های عمان/ دوبی تعیین شود که بالاترین سطح از ماه ژانویه تاکنون به‌شمار می‌رود.

داده‌های رویترز نشان داد افزایش قیمت‌ها پس از قرار گرفتن شاخص نفت دوبی و عمان در ساختار پیش‌بهین (Backwardation) برای نخستین و سومین ماه میلادی به‌وجود آمده و به‌ترتیب با ۸۳ و ۹۶ سنت افزایش از ابتدای ماه جاری نسبت به میانگین ماه گذشته رشد داشته است.

بیشتر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پیش‌بینی می‌کنند که به‌دلیل محدودیت در عرضه نفت همزمان با کاهش تولید نفت خام اعضای اوپک‌پلاس و سود بالای نفت کوره، قیمت رسمی فروش نفت خام برای نفت متوسط و سنگین عربی هم‌تراز با نفت خام سبک عربی افزایش یابد.

شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) فرآوری نفت خام «آپر زاکوم» را در پالایشگاه نوسازی‌شده «روایس» آغاز کرده و صادرات نفت ترش نوع متوسط را کاهش داده است.

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو قیمت‌های نفت خام خود را بر اساس توصیه‌های مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود در ماه گذشته بر اساس بازده و قیمت محصولات تعیین می‌کند.

دیگر خبرها

  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی