Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-با اهتمام انجمن کتاب سیمرغ گرامی‌داشت  استادکمال الملک با حضور جمعی از اساتید هنر نقاشی، هنرمندان و اهالی فرهنگ در محل فرهنگسرای وکیلی نیشابور برگزار شد .

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،سرپرست اداره  فرهنگ و  ارشاد اسلامی   نیشابور در این مراسم  اظهارکرد:  شخصیت‌هایی چون خیام، عطار، فضل ، كمال الملك و صدها بزرگ دیگر، تاریخ گران ‌سنگ این سرزمین هستندو این شخصیت‌ها هویت فرهنگی کشور را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانعلی بیات با سپاس از انجمن کتاب سیمرغ برای برگزاری این مراسم  افزود: ما افتخار می‌كنیم در تاریخ مان بزرگانی چون  كمال الملك ،خیام،عطار، فضل  و دیگران بودند كه چراغ راه ما هستند ومی توانند برای نسل حاضر الگویی شایسته باشند .

رضا قره‌باغی مجسمه ساز و  عضو هیئت علمی دانشکده‌ی هنر دانشگاه نیشابور در رابطه‌ی آثار کمال الملک با هنر مجسمه سازی نیز گفت: کمک‌های فراوان محمد غفاری به ابوالحسن صدیقی، شاگرد خویش، به حضور اندیشه و دیدگاه کمال الملک در آثار و مجسمه‌های صدیقی اشاره و این را نشانه‌ی تاثیر بسزای این نقاش معاصر بر مجسمه سازی دانست.

علی سیدانی عضو هیئت علمی گروه نقاشی دانشگاه نیشابور، کریم اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه نیشابور، محمد علی فضلی نقاش و استاد نقاشی، حجت حسن ناظر نقاش و پژوهشگر و قربان بیگی از اعضای هیئت مدیره ی انجمن کتاب سیمرغ برگزار شد.

استاد محمد علی فضلی از نقاشان پیشکسوت نیشابور نیز  به بیان زندگی‌نامه و تصمیمات خاص و حساس کمال الملک در طول زندگی‌‌اش پرداخت و بررسی زندگی این نقاش معاصر از ابتدای فعالیت هنری تا زمان هجرت به نیشابور و زندگی در روستای حسین آباد پرداخت.

علی سیدانی ذیل عنوان «تاثیر کمال الملک بر روند شکل گیری نقاشی غربی در ایران» به بررسی برخی آثار محمد غفاری پرداخت وعواملی همچون معاملات تجاری و فرهنگی با اروپاییان، مسافرت پادشاهان قاجار به اروپا، سفرهای مطالعاتی نقاشان ایرانی، اعزام اساتید فرنگی به ایران و پرورش دانشجویان را از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر روند نقاشی غربی قبل و بعد از حیات محمد غفاری دانست.

کریم اسکندری دیگر سخنران این پنل ذیل عنوان «بازی‌های پنهان در پرده‌های کمال الملک» به بررسی نکاتی پرداخت که موجب تمایز کار و آثار کمال الملک از دیگر آثار نقاشان هم دوره‌ی او می‌شود. این پرتره یک پیر وراهنماراتصویر نموداست همانگونه که عطار همواره دراشعارخود به یک پیرومراد اشاره می کند  در این پرتره یک انسان وارسته و،پالایش شده ایرانی را دراوج آرامش تصویر نموده است در این اثر به ظاهرتابلو کمال الملک را می بینید اما تصویردر واقع جهره یک ایرانی ،فروتن ، مهربان و یک راهنما بسوی نوررا به نمایش گذاشته و استاد کمال الملک به حافظ ارادت وافر داشته  است.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برگزاری گرامی داشت در نیشابور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم

سید عبدالصمد موسوی در نشستی با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های روز معلم پرداخت و از برگزاری جشن تکریم از مقام معلم در روز معلم خبر داد و گفت: این برنامه در تالار معلم شیراز و با حضور ۶۰۰ نفر از معلمان، مربیان و مدیران مدارس به همراه خانواده‌های آنها برگزار خواهد شد.

او افزود: از خانواده همکاران فرهنگی دعوت کرده‌ایم تا در روز معلم با حضور در بهشت فرهنگی شهدا، بر سر آرامگاه چهارده معلم شهید ناحیه ۳ شیراز حاضر شوند.

موسوی همچنین از برگزاری محفل تجلیل از مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی، تکریم از همکاران فرهنگی هر مدرسه توسط مدیران، حضور همکاران اداری در قالب دوازده تیم در مدارس و اهدای لوح تقدیر و اهدای گل به همکاران فرهنگی، برگزاری جشن منتخبین سرود مدارس در قالب ۲۰ گروه سرود از ۲۰ مدرسه، برگزاری جشن تجلیل از ۱۳ معلم مولف که از آثارشان رونمایی خواهد شد، در روز معلم خبر داد.

حضور در نماز جمعه در روز ۱۴ اردیبهشت و برپایی میز خدمت و دیدار نزدیک با مردم، برگزاری مسابقات ورزشی برای فرهنگیان یادواره استاد شهید مرتضی مطهری، تجلیل از کارشناسان اداره، نورافشانی آسمان اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ در شب دوازدهم و توزیع و نشر آثار شهید مطهری در فضای مجازی، از دیگر برنامه‌هایی است که رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز به‌عنوان ویژه برنامه‌های گرامیداشت روز معلم به آنها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • پیام تبریک روز کارگر ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان