Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد امیرآبادی فراهانی اظهار داشت: بهمن سال ۸۹ که دولت دهم یارانه نقدی را برقرار کرد قرار بود مردم در مصرف آب، برق و حامل‌های انرژی صرفه جویی کنند و دولت از مازاد این درآمدها یارانه‌ای نقدی به مردم پرداخت کند، اما دولت بعد از چندسال به این نتیجه رسید که یارانه به نیازمندان تعلق دارد و باید یارانه پُردرآمدها را حذف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نه تنها از سال اول که ۶۳ میلیون نفر یارانه می‌گرفتند کم نشد، بلکه تاکنون حدود ۸۰ میلیون نفر یارانه بگیر شده‌اند و سالانه نیز حدود یک میلیون نفر به این جمع اضافه می‌شود. این نماینده مجلس تصریح کرد: از سال ۹۳ و ۹۴ در قانون بودجه، مجلس دولت را مکلف کرده که یارانه افرادی که پُردرآمد هستند را قطع کند که دولت هنوز این کار را انجام نداده، چون یارانه به سمت بحث‌های سیاسی و رای گیری و انتخابات مجلس و ریاست جمهوری ربط داده شد؛ اما واقعیت این است که کسی نمی‌تواند یارانه‌ها را قطع کند.

امیرآبادی فراهانی با بیان اینکه افراد پُردرآمد و دهک‌های بالا قابل شناسایی نیستند، گفت: به علت اینکه بانک اطلاعاتی منسجمی در کشور نداریم نمی‌توان خانوارها را از نظر درآمد به طور دقیق تفکیک کرد.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: وقتی هنوز ما نمی‌دانیم سه دهک بالا چه کسانی هستند، نمی‌توان همان‌ها را نیز حذف کرد و دولت نمی‌تواند این کار را عملیاتی کند و همچنان به دلیل نبود زیرساخت‌ها و ابزارهای لازم و اطلاعات کافی، این کار امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: برای رسیدن به امور مستمندان و مستضعفان جامعه راهکارهای مختلفی وجود دارد و حذف یارانه تنها راهکار نیست و به علت مشکلاتی که در شناسایی افراد پُردرآمد و کم درآمد در جامعه وجود دارد نه تنها یارانه پُردرآمدها حذف نخواهد شد، بلکه دولت به سمت حذف یارانه افراد کم درآمد خواهد رفت. دولت توانایی شناسایی دهک‌ها را ندارد و با این کار بازهم یارانه افراد فقیر قطع خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1284499

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دولت یارانه برق حذف یارانه هدفمندسازی یارانه ها توزیع نقدی یارانه باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس سازمان صدا و سیما ایالات متحده آمریکا بازار طلا و ارز خودرو نقل و انتقالات لیگ برتر استان لرستان قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی

به گزارش خبرنگار مهر، طرح کالابرگ الکترونیکی از سال قبل اجرا شده و برخی خانوارها به جای استفاده نقدی از یارانه تخصیص داده شده از سوی دولت، مبادرت به خرید ۱۱ قلم کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، قند، شکر، حبوبات، مرغ، گوشت قرمز منجمد، شیر، پنیر، ماست، ماکارونی و گوشت مرغ، تعیین شده از سوی انستیتو ایران می‌کنند.

در این خصوص ۲۲۰ هزار فروشگاه، متصل به طرح بوده و افراد با مراجعه به این فروشگاه‌ها که برخی مربوط به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بعضی فروشگاه شخصی هستند خدمات لازم را در خرید این اقلام اساسی ارائه می‌دهند.

در کنار یارانه عمومی و کالابرگ الکترونیکی، طرح «یسنا» (یارانه ویژه زنان باردار و شیرده) نیز از بهمن سال قبل در حال اجرا بوده که ماهانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار در ۸ استان محروم به ازای مادران باردار و شیرده واریز می‌شود.

همچنین در این خصوص باید به یارانه کودکان اشاره کرد که به ازای هر کودک دارای سوءتغذیه در خانوارهای دهک اول تا پنجم مبلغ یک میلیون تومان و فرزندان مربوط به دهک‌های ششم و هفتم ۶۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.

البته اقلام دو طرح اخیر با افزودن میوه و سبزیجات ۱۶ قلم است.

همراه با این خدمات جایزه تشویقی دولت که در طرح «فجرانه» ۲۲۰ هزار تومان بوده، به افراد مشمول یارانه اجازه می‌دهد تا به ازای خرید هر یک از ۱۱ کالای تعیین شده، جایزه تشویقی داشته باشند و از هر یک از کالاها خرید مازاد داشته باشند.

اما با وجود تاکید بر خرید ۱۱ قلم کالا به دلیل برخی ضعف‌های زیرساختی سرپرستان برخی خانوار یارانه مربوط به طرح فجرانه یا یسنا را برای خرید سایر اقلام مانند شوینده‌ها هزینه می‌کنند. این امر در فروشگاه‌های شخصی و کوچک متصل به درگاه کالابرگ الکترونیکی رخ می‌دهد و همچنین برخی فروشگاه داران خرد از طرح سوءاستفاده کرده و افراد را مجبور به خرید کالاهای بیشتر می‌کنند.

در این خصوص معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرده، به دلیل اینکه پایش ملی بر روی فروشگاه‌ها آغاز شده است، هم اکنون اجازه نداریم فروشگاه جدیدی را به طرح متصل کنیم.

کد خبر 6096995 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • خبر جدید برای یارانه‌بگیران/ این کار را انجام ندهید، یارانه‌تان قطع می‌شود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • توصیه به یارانه‌بگیران/ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟