Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@23:47:56 GMT

هیوندا i20 بخریم یا ام جی 3

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۸۵۳۸

هیوندا i20 بخریم یا ام جی 3

آفتاب‌‌نیوز :

رقابت در بازار برای مصرف کننده همیشه خوب است و این مطلب مقایسه خریدوفروش هیوندای i20 به عنوان یک خودروی کره‌ای مناسب و ام جی 3 به عنوان یک خودروی چینی است. تنوع در بازار همیشه خوب بوده و مصرف کنندگان را قادر به انتخاب بهترین‌ها می‌کند. این موضوع یک نیروی محرکه‌ای شد که ما بخواهیم در این مطلب این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم و همچنین پیامدهای احتمالی آن را برای شما برجسته کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروی هیوندا i20 و ام جی 3 تا حدود زیادی به هم شباهت دارند و برای اینکه بهترین خرید را داشته باشید پیشنهاد می‌کنم که در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مقایسه قیمت هیوندا i20 و ام جی 3

شاید اولین موردی که برای شما در خرید خودرو مهم باشد در نظر گرفتن مسئله قیمت خودرو می‌باشد. در حال حاضر بالاترین قیمت هیوندای i20 در بازار در نظر گرفته شده است 250 میلیون تومان است. البته شما می‌توانید مدل‌های پایین‌تر و کار کرده این خودرو که در بازار موجود می‌باشد را با قیمت پایین‌تر خرید کنید. این موضوع در حالی است که قیمت ام جی 3 در بازار حدوداً 160 میلیون تومان است که همین موضوع بسیاری از علاقمندان به هیوندا را از رقابت خرید آن خارج می‌کند و خریداران را به سمت خریدام جی 3 سوق می‌دهد.

مقایسه توان موتوری هیوندا i20 و ام جی 3

از جهت توان موتوری دو خودرو می‌توان موارد متفاوتی عنوان کرد. کسانی که تمایل به خرید هیوندا i20 دارند، باید بدانند که حجم موتوری استفاده شده در این خودرو 1591 سی سی است که از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. در حال حاضر در ایران هیوندا i20 به یک موتور 1.4 لیتری مجهز شده است که توانایی تولید 98 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را دارد. این در حالی است که در ابتدا تولید با یک موتور 1.6 لیتری وارد بازار شد که توانایی تولید 124 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور را داشت.

همچنین مصرف ترکیبی هیوندا i20 در حدود 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است که این حجم مصرف در مقایسه با سایر خودروهای هاچ بک قابل قبول است.

اما ام جی 3 یک خودرو با توان موتوری 1500 سی‎سی است که که حجم آن در حدود 1.5 لیتری است و می‌تواند 107 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این قدرت به وسیله یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتال پیدا می‌کند. همچنین مصرف ترکیبی‌ام جی 3 حدود 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است که در مقایسه با هیوندا از مصرف ترکیبی کمتری برخوردار است.

از لحاظ استاندارد آلایندگی نیز ام جی 3 با قدرت آلایندگی یورو 3 در مقایسه با هیوندا i20 که یورو 5 است کمتر است. همچنین حجم مخزن هر دو خودرو 45 لیتر است که با توجه به حجم مخزن مسافتی تقریباً برابر را بدون سوخت گیری مجدد طی می‌کنند. در نظر داشته باشید که هیچ کدام از خودروهای هیوندا i20 و ام جی 3 برای مسیرهای خاکی و آفرود مناسب نمی‌باشند و می‌توان از آنها در مسیرهای شهری استفاده بهینه کرد.

هیوندا i20 زیباتر است یا ام جی 3

شاید بتوان گفت که برای خیلی از افراد انتخاب گزینه زیباتر از اهمیت بسیاری برخوردار است ما برای این انتخاب از خرید هیوندای i20 شروع می‌کنیم.

از لحاظ ظاهری هیوندا i20 یک هاچ بک اسپرت است که یک نسخه کوچکتر از هیوندای i30 و زیباتر از i10 است. طراحی خوب و جذاب، ظاهر ساده و عالی از نقاط قوت آن است. در نگاه اول شما با یک خودروی ساده رو به رو هستید کافیست که کمی دقت به خرج دهید تا متوجه زیبایی‌های آن نیز شوید. بخش‌های مختلف i20 تناسب خاصی با یکدیگر دارند. در جلو خودرو از از لوگو هیوندا استفاده شده است و کاپوت حالت کشیده و منحصر به فردی دارد که با چراغ‌های زاویه دار تقریباً حالت تهاجمی به خود گرفته است. در بغل خودرو حالت برآمدگی را می‌بینید که از قسمت عقب شروع شده و هر چقدر که به قسمت جلو نزدیک می‌شود برآمدگی کمتر می‌شود این نکته به نظر می‌رسد که ظاهر جذابی را به خودرو بخشیده است.

ام جی 3 نیز ظاهر زیبایی دارد و دست کمی از رقبای کره‌ای خود ندارد. ام جی 3 در نمای جلو و بغل خود از طراحی هماهنگی برخوردار است ولی در نمای عقب چراغ‌های کشیده و بلند با ظاهر هاچ بک خودرو هماهنگی ندارند. در داخل کابین خودرو نیز ظاهر حتی ساده‌تر از قسمت بیرونی خودرو است و همچنین مواد اولیه‌ای که در داخل استفاده شده است در مقایسه با هیوندا از کیفیت کمتری برخوردار است که می‌تواند یک نکته منفی باشد.

در انتهای مطلب لازم به ذکر است که اگر بخواهیم ام جی 3 را با رقبای خود مقایسه کنیم وضعیت مناسبی دارد و قادر به رقابت با آنها است.

منبع: ویرلن

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت خودرو هیوندا i20 بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد

تین نیوز

بازار خودرو در اولین روز معاملاتی هفته، افزایش ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت ها را تجربه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، آن طور که گزارش ها نشان می دهد، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با افزایش بدون تغییر به قیمت ۳۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می رود.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۲ میلیون تومان کاهش یافته و ۶۵۸ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رفت. اما پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، ۷۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۴۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ اما با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۹۸۰ میلیون تومان و تارا دنده ای V۱ مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش ها از بازار خودرو نشان می دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، با افزایش ۲۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۴۵ میلیون تومان و ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی ۴۱۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی ۸۲۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده ای مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • عکس| رم به لورکوزن: تخفیف بدهید سردار آزمون را بخریم!
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • آرامش نسبی بازار طلا و سکه امروز در رشت در مقایسه با هفته گذشته
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول