Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@08:14:44 GMT

نگاهی به سفرنامه حج «تا دستبوسی خدا»

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۸۵۷۱

نگاهی به سفرنامه حج «تا دستبوسی خدا»

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: «تا دستبوسی خدا» سفرنامه حج سید محمود جوادی، یکی از سفرنامه‌های است که در سال ۱۳۹۱ در قالب کتابی از سوی انتشارات «سوره مهر» حوزه هنری به طبع رسید و علاوه بر نسخه چاپی، نسخه صوتی این کتاب منتشر و به دلیل استقبال مخاطبان، از رادیو نمایش نیز روایت شده است. سفرنامه ای که توانست در مدت کوتاهی به موفقیت نسبتاً خوبی دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمود جوادی؛ نویسنده و روزنامه‌نگار در قالب این سفرنامه مشاهدات عینی خود را از سفری که به سرزمین وحی داشته به شکل روزشمار ثبت و ضبط کرده است که البته به گفته خودش پیش از آنکه در قالب مجلدی به چاپ برسد به شکل پاورقی در روزنامه کثیرالانتشار «جام جم» منتشر شده بود.

نگارنده در وصف مکان و احوال حجاج بیت‌الله‌الحرام در این کتاب سعی در تداعی تصویر داشته است به نحوی که مخاطب در مواجهه با آن با تجسم شرایط و اوضاعی که جوادی آن را وصف کرده است خود را در آن فضا احساس کند و به این واسطه می‌توان گفت که این سفرنامه قابلیت زیادی برای اقتباس نمایشی و تصویری دارد.

در این سفرنامه همراه نویسنده به جای‌جای این سرزمین می‌روید و در تجربه‌ی نویسنده همراه می‌شوید.

نسخه چاپی و صوتی این کتاب به دلیل سبک عامه پسند آن تا کنون با استقبال مخاطبان روبرو شده که نشان از شناخت نویسنده نسبت به علاقمندان این سفر معنوی است.

در قسمت‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: «قسمت بر این بود حاجی شوم، چرا نمی‌دانم، اما در شگفتم از تقدیر خدا چون پس از دوری چندین ساله از وطن و قدم نهادن در خاک ایران پدرم در سال ۱۳۶۳ همراه مادرم برای حج تمتع ثبت‌نام می‌کند. تقدیر بر این می‌شود که نوبت آن‌ها سال‌ها به تأخیر می‌افتد و به‌جای اینکه پدر به زیارت کعبه برود به دیدار خدا بشتابد و قرعه‌ی فال حجش به نام من بزنند…»

نویسنده «تا دستبوسی خدا» می‌گوید: این سفرنامه که نخستین تجربه نوشتاری من در قالب یک کتاب به شمار می‌آید پس از ۱۵ سال تأخیر و عبور از تیغ سانسور و برخی تنگ نظری‌ها، در سال ۱۳۹۱ از زیر چاپ بیرون آمد و توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شد. کتابی که نسخه دستنویس آن - متأسفانه بخاطر بی مسئولیتی برخی افراد در حوزه هنری - به مدت ۱۱ سال مفقود شد و در ناباوری نویسنده به چاپ رسید.

جوادی می‌افزاید: هرگز تصور نمی‌کردم اولین تجربه نوشتاری من با استقبال خوب مخاطبان روبرو شود، به گونه‌ای که علاوه بر نسخه چاپی کتاب، نسخه صوتی آن نیز به بازار بیاید و یا حتی از طریق رادیو نمایش روایت شود.

سفرنامه «تا دستبوسی خدا» به دلیل سهل و ممتنع بودن قلم نویسنده ارزش خواندن دارد و تقریباً پاسخگوی سلایق مختلف مخاطبان است. جوادی معتقد است حتی افراد غیر مذهبی نیز با خواندن این سفرنامه علاقمند می‌شوند این سفر معنوی را تجربه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: سفرنامه حج ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: «حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه این همه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست؛ اما یک آدم داغدیده که حرف می‌زند حرف او در ما اثر می‌کند».

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در درس اخلاق ۱۳۸۳/۰۶/۱۲ گفتند: «به ما گفتند طلبه‌ها وقتی درس می‌خوانید باید مواظب باشید پر در بیاورید برای اینکه این همه ما آمدیم اینجا فراشی کردیم برای شما پر پهن کردیم برای اینکه شما درس بخوانید؟ برای اینکه لمعه و اصول فقه بخوانید؟ یا نه، پر در بیاورید. این اولین پیام.

روحانی بی پر، دیگر وارث پیغمبر نیست، در استاد معارف هم موفق نیست، در امر به معروف هم موفق نیست در ارگان دیگر هم برود موفق نیست، دو: حالا که پر در آورده چه کار بکند؟ ملائکه می‌گویند وقتی پر در آوردی باید پرواز بکنی سه: کجا پرواز کنی؟ مثل این مرغ‌ها که به طمع طعمه از راه‌های دور می‌آیند تالاب‌های شمال به دنبال تالاب بگردی می‌شوی همین آخوند معمولی یا نه، پر در بیاور از طبیعت به ماورای طبیعت؛ پر در بیاور از دنیا پر بکش نه در دنیا نه تالابی فکر بکنی آن وقت این کشور می‌شود امام؛ آن وقت این جوان‌ها شیفته او می‌شوند هر آخوندی همین طور است!

اساتید معارف راهشان این است، ما راهمان این است امر به معروف و نهی از منکر راهمان این است باید پر در بیاوریم، یک؛ پرواز بکنیم، دو؛ از طبیعت به ماورای طبیعت، سه؛ مریدبازی این مشکلی را حل نمی‌کند هیچ جا مشکلی را حل نمی‌کرد چه اینکه حالا بخواهد حل بکند این راه ما است آن وقت چنین آدمی می‌شود جانشین پیغمبر.

جریان «سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَیت» که مخصوص سلمان نبود. این درباره بسیاری از مرد‌ها و زن‌ها اتفاق افتاده بعضی از بزرگان قم را حضرت فرمود: «مِنَّا أَهْلَ الْبَیت» بعضی از زن‌هایی که شایسته علم بودند فرمود: «مِنَّا أَهْلَ الْبَیت»؛ منتها حالا درباره سلمان شهرت پیدا کرده است….»

دیگر خبرها

  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • سفر به برزیل با تور آژانس سفرنامه در بهار و تابستان ۱۴۰۳
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو