Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@14:08:36 GMT

سارقان بیشتر به کدام محله‌ها سر می‌زنند؟

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۸۷۱۶

سارقان بیشتر به کدام محله‌ها سر می‌زنند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  آمار سرقت به ویژه سرقت‌های خرد افزایش داشته است. این را مسئولان نیروی انتظامی می‌گویند. درپژوهشی که اخیراً توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران از کیفیت زندگی در محلات تهران منتشر شده، محلاتی که بیشتر در برابر سرقت خودرو و منزل آسیب پذیرهستند، مشخص شده است. برخلاف تصور معمول که خانه‌های مناطق شمالی برای سارقان جذاب‌تر هستند اما نتیجه این پژوهش نشان می‌دهد ساکنان مناطق ۱۲، ۱۷ و ۲۰ بیشتر از سرقت در محله شأن گلایه مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع سرقت از منازل

بر اساس یافته‌های اطلس کیفیت زندگی در تهران، یکی از مسائل اجتماعی محلات شهری، سرقت از منازل است. در پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری، از افراد خواسته شده است تا اعلام کنند چقدر سرقت از منزل در محله‌شان شایع است.

بر اساس داده‌های پیمایش، ساکنان منطقه‌های ۱۲، ۱۷ و ۲۰ بیشترین میزان سرقت از منزل در محله‌شان را گزارش کرده‌اند و در برابر، مناطق ۳، ۱۶ و ۱ دارای کمترین سرقت از منازل، از دیدگاه شهروندان هستند. در بین محلات شهر تهران، بیشترین میزان سرقت از منازل، از نظر ساکنان، در محله‌های دریا (۲۱)، هلال‌احمر (۱۱)، کاظم‌آباد (۴)، امامت (۱۳) و راه‌آهن (۱۱) وجود دارد. در مقابل در محله‌های اوین (۱)، نیاوران (۱)، شیخ‌هادی (۱۱)، شهرک شهرداری (۲۱) و چیذر (۱) کمترین میزان سرقت از منازل اعلام شده است. در ۳۳۵ محله بررسی شده، شیوع سرقت منازل از دیدگاه شهروندان در ۹۳ محله، بالاتر از حد متوسط است.

شیوع سرقت خودرو یا سرقت از خودرو

سرقت از خودرو یا سرقت خودرو یکی از مسائل اجتماعی محلات شهری است که در پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری مورد توجه قرار گرفته و از افراد خواسته شده است تا اعلام کنند چقدر سرقت از خودرو یا سرقت خودرو در محله‌شان شایع است. بر اساس داده‌های پیمایش، ساکنان منطقه‌های ۱۵، ۷ و ۱۲ بیشترین میزان سرقت از خودرو یا سرقت خودرو در محله‌شان را گزارش کرده‌اند و در برابر، مناطق ۶، ۱ و ۷ دارای کمترین سرقت از خودرو یا سرقت خودرو از دیدگاه شهروندان هستند.

در بین محلات شهر تهران، بیشترین میزان این شاخص از نظر ساکنان، در محله‌های شهرک استقلال (۲۱)، هلال‌احمر (۱۱)، دریا (۲)، امامت (۱۳) و راه‌آهن (۱۱) وجود دارد. در مقابل در محله‌های نیاوران (۱)، شهرک شهرداری (۲۱)، غزالی (۲۱)، چیذر (۱) و هفت‌چنار (۱۰) کمترین میزان سرقت از خودرو یا سرقت خودرو اعلام شده است. در ۳۳۵ محله بررسی شده، شیوع سرقت از دیدگاه شهروندان، در ۱۷۸ محله بالاتر از حد متوسط است.

شیوع زورگیری در محله

 یکی از مسائل اجتماعی محلات شهری در برخی نقاط شهری، زورگیری است. در پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری، از افراد خواسته شده تا اعلام کنند چقدر زورگیری در محله‌شان شایع است. بر اساس داده‌های پیمایش، ساکنان منطقه‌های ۱۱، ۱۷ و ۲۰ بیشترین میزان زورگیری در محله‌شان را گزارش کرده‌اند و در برابر، مناطق ۱، ۳ و ۵ دارای کمترین فراوانی زورگیری از دیدگاه شهروندان هستند. در بین محلات شهر تهران، بیشترین میزان زورگیری از نظر ساکنان، در محله‌های هلال‌احمر (۱۱)، پونک (۲)، راه‌آهن (۱۱)، عباسی (۱۱) و بازار (۱۲) وجود دارد. در مقابل در محله‌های نیاوران (۱)، گلابدره (۱)، شهرک شهرداری (۲۱)، غزالی (۲۱) و شیخ‌هادی (۱۱) کمترین میزان زورگیری اعلام شده است. در ۳۳۵ محله بررسی شده، شیوع زورگیری از دیدگاه شهروندان، در ۴۲ محله بالاتر از حد متوسط است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرقت کیفیت زندگی سرقت خودرو سارقان سرقت منزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: سرهنگ سعید داراب نیا فرمانده انتظامی شهرستان کرخه اظهار داشت: به دنبال اعلام وقوع سرقت مسلحانه موتورسیکلت در یکی از مناطق شهرستان شوش موضوع جهت شناسایی عامل این سرقت به صورت ویژه در دستور مأموران فرماندهی انتظامی کرخه قرارگرفت.

فرمانده انتظامی کرخه تصریح کرد: ماموران پلیس شهرستان کرخه با تسلط اطلاعاتی توانستند محل اختفاء سارقان مسلح موتورسیکلت را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ داراب نیا گفت: از متهمان ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی متعلق به مالباختگان، کشف وضبط شد. متهمان نیز در تحقیقات پلیس به چندفقره سرقت معترف وپس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903429

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • دستبند پلیس بر دستان سارقان در شهرکرد
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • دستگیری سارقان به عنف نیسان
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی