Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با اشاره به هزینه‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیر و با بیان اینکه از ۳۸۰هزار مرگ سالانه در کشور، ۳۱۳ هزار مورد به دلیل بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: این امر نشان می‌دهد که ورود فعال به حوزه بیماری‌های غیرواگیر باید در اولویت قرار گیرد.

افتتاح اولین سامانه مصور سازی اطلاعات جمعیتی سلامت و بیماری در ایران با حضور وزیر بهداشت، معاون بهداشت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست دکتر سعید نمکی با تشکر از اصحاب رسانه که در روزهای سخت یاری رسان نظام سلامت بودند، گفت: ما پس از انقلاب دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم؛ افزایش طول عمر مردم، توسعه شبکه بهداشتی کشور، افزایش پوشش واکسیناسیون، افزایش تعداد دانش آموختگان پزشکی و غیره از دستاوردهایی بود که توانست ما را در عرصه جهانی به عنوان یک الگوی موفق معرفی کند.  

وزیر بهداشت ادامه داد: گذر از این ایام باعث شد که دیگر در سیاه چاله بیماری‌های واگیر قرار نداشته باشیم. بنده افتخار داشتم ۳۰ سال پیش در اداره کل بیماری غیر واگیر به هموطنانم خدمت کنم. برای من محرز بود که عدم کنترل بیماری‌های غیر واگیر می‌تواند آسیب‌های زیادی داشته باشد. گرچه روند مدیریتی در وزارت بهداشت به تعطیلی و ادغام این اداره کل منجر شد، اما خوشبختانه من به عنوان یک سرباز نظام سلامت سه دهه پیش زمانی که کسی حتی در این مسیر چراغی روشن نکرده بود، توانستم اولین شمع راه را روشن کنم.

نمکی ادامه داد: اگر چه امروز  توجه به بیماری‌های واگیر مانند اچ‌ای‌وی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و غیره در کشور اهمیت بالایی دارد، اما تفسیر مرگ‌های سال‌های گذشته و همچنین ناتوانی‌های ایجاد شده در افراد به ما نشان می‌دهد که کنترل بیماری‌های غیر واگیر بسیار مهم است.

وی افزود: در سال‌های گذشته از ۳۸۰ هزار مرگ سالانه، ۳۱۳ هزار مرگ به دلیل بیماری‌های غیر واگیر و ۲۵ هزار مرگ به دلیل بیماری‌های واگیردار بوده است. در این میان حدود ۱۰۰ هزار مرگ به دلیل ابتلا به فشار خون و عوارض ناشی از آن اتفاق افتاده است  که این امر تاثیری زیاد بر بودجه و اقدامات سیاست گذاران عرصه سلامت دارد و نشان می‌دهد ورود فعال به حوزه بیماری‌های غیر واگیر باید در اولویت قرار گیرد. تفاوت در بیماری‌های غیر واگیر و بیماری‌های واگیر دار نشان می‌دهد نوع سیاست گذاری در این بخش نیز باید متفاوت از یکدیگر باشد.

نمکی ادامه داد: اگرچه که آموزش یکی از ارکان کمک کننده در حوزه سلامت بود، اما توسعه زیر ساخت شبکه بهداشتی، درمانی بسیار کارآمد بود؛ هرچند که نمی‌توان از تاثیر آموزش و تربیت  متخصصین غافل شد. وجود هزینه‌های سنگین در بیماری‌های غیر واگیر سبب می‌شود که ما نیاز به مشارکت بین بخشی داشته باشیم.

وی افزود: در روزگاری ما توانستیم با پنج دلار افراد را علیه شش بیماری مهلک واکسینه کنیم، اما در حال حاضر درمان سرطان با استفاده از ارزان‌ترین داروها، معادل یک دوره کامل واکسیناسیون کودکان در یک روستای بزرگ می‌شود. همچنین بستری شدن بیماری در آی سی یو در ارزان‌ترین کشور کمتر از ۵۰۰ دلار نیست. این نگاه باعث شد بیشتر به سمت کنترل بیماری‌های غیر واگیر که سردمدار آن فشار خون است، برویم.

ادامه دارد  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرگ به دلیل بیماری های غیرواگیر وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي درمان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور ۱۹۰ کیلومتر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید معاون رئیس جمهور از راه آهن پروژه راه آهن اندیمشک خرم آباد دورود، اظهار کرد: در پروژه ریلی دو خطه کردن بندر امام تهران در محدوده لرستان قرار داریم که اولین مسیر ریلی کشور بوده که از بندر امام خمینی(ره) بتوانیم بار را به مرکز کشور برسانیم که در حال حاضر به عنوان قدیمی ترین مسیر ریلی است یعنی از شمال خوزستان وارد این استان می شود و به دورود می رسد.

خادمی خاطرنشان کرد: با طرحی که در قدیم و جدید آن وجود داشته این محور نزدیک ترین محوری است که هم به آستارا می تواند برسد و هم اینکه مرکز کشور با ۹۰۰ کیلومتر به بندر امام خمینی(ره) می رسد.

وی اضافه کرد: این محور یکی از با صرفه ترین مسیرها بوده که همان موقع قبل از انقلاب طراحی شده و بعد از انقلاب تاکید شده که این کار صورت گیرد.

خادمی بیان کرد: در دولت احمدی نژاد از جمله کارهای که صورت گرفت، دو خطه کردن راه آهن از بندر امام به اهواز و اهواز به اندیمشک بود که در سفر ریاست جمهوری به خوزستان بخش بین اندیمشک به اهواز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این محور بنای محور ریلی شمال به جنوب در غرب کشور است، افزود: این محور ۱۵۰۰ کیلومتر بوده که ۱۱۰۰ آن موجود است و با ۴۰۰ کیلومتر احداث مسیر جدید کریدور شرق به غرب کشور سرتاسر خواهیم داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: هم اکنون ۱۵ هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور موجود و برنامه ریزی برای تکمیل ۲۰۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال نیز صورت گرفته است.

خادمی ادامه داد: متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور ۱۹۰ کیلومتر است که سال گذشته برای احداث ۴۷۰ کیلومتر خطوط ریلی در کشور هدفگذاری شده که ۲۴۰ کیلومتر آن بهره برداری شد.

وی اظهار کرد: ردیف بودجه ای طرح های ریلی کشور ۳۷ هزار میلیارد ریال است که با توجه به هزینه اجرای این طرح ها کفاف نمی دهد در صورتی که چنانچه منابع تامین شود، ظرفیت احداث سالانه ۵۰۰ کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور
  • بیماری‌های دهان و دندان یکی از شایعترین بیماری‌های غیرواگیر است
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • چگونگی نشان‌دار شدن بیماران صعب‌العلاج
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم