Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:13:54 GMT

هندی‌ها در خرید پهپاد از آمریکا تجدیدنظر می‌کنند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۷۸۹۹۵

هندی‌ها در خرید پهپاد از آمریکا تجدیدنظر می‌کنند

رسانه‌های هند گزارش کرده‌اند، به دنبال ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکا از سوی ایران در خلیج فارس، مقام‌های ارتش هند در برنامه خود برای خرید پهپادهای آمریکایی به دلیل تردید نسبت به قابلیتهای این پهپادها تجدید نظر می‌کنند.

به گزارش ایسنا، در همین راستا روزنامه هندوستان تایمز گزارش کرد، نیروهای هوایی، زمینی و دریایی ارتش هند برنامه‌ریزی کرده بودند تا مجموعاً 30 پهپاد از آمریکا به ارزش شش میلیارد دلار را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه این سه نیروی ارتش هند برای کسب تاییدیه خرید این پهپادها نزد وزیر دفاع نرفته‌اند، اما طبق برنامه‌ریزی، نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش هند قصد دارند هر یک به صورت جداگانه 10 پهپاد مسلح آمریکایی از نوع پردیتور-بی را خریداری کنند و نیروی دریایی هند نیز قصد خرید پهپادهای تجسسی و دوربرد آمریکایی را دارد.

طبق اعلام مقامات ارتش هند، نیروی هوایی این کشور ظاهراً با توجه به تحولات اخیر و موضوع سرنگون شدن پهپاد پیشرفته گلوبال هاک آمریکایی از سوی ایران، نسبت به توانایی دوام آوردن پهپادهای آمریکایی در حریم‌های هوایی پرمناقشه‌ای نظیر کشمیر تحت کنترل پاکستان یا در طول خط کنترل مرزی میان چین و هند دچار شک‌وتردید شده است.

این درحالی است که این کشورهای رقیب هند، یعنی چین و پاکستان هر دو مجهز به سیستم‌های موشکی پیشرفته زمین به هوا هستند.

یک فرمانده ارشد هندی که نامش را فاش نکرد گفت: این پهپادهای مسلح قبلاً با موفقیت در افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه از سوی آمریکا استفاده شدند صرفاً به این خاطر که نیروی هوایی خود آمریکا بر حریم هوایی این کشورها مسلط بود. از میان این چند کشور، پاکستان تنها کشوری است که قابلیت‌های پیشرفته سرنگونی این پهپادها را دارد، اما مسلما قبلا از تصمیم‌گیری برای سرنگون کردن یک پهپاد آمریکایی با یک موشک زمین به هوا و یا هوا به هوا به خوبی سنجش و تحلیل خواهد کرد.

چندی پیش ایران در تاریخ 20 ژوئن در خلیج فارس پهپاد آمریکایی گلوبال هاک را با سامانه موشکی خود سرنگون کرد.

روزنامه هندوستان تایمز نوشت: تجدیدنظر مقامهای هندی در خرید پهپاد از آمریکا ارتباطی با مواضع اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره مناقشه هند و پاکستان در کشمیر ندارد. همچنین یکی دیگر از دلایل مهم تجدیدنظر هند در خرید این پهپادها قیمت بالای آنها به ویژه پهپادهای مسلح پردیتور-بی و امکان خرید سلاح‌های ارزان‌قیمت‌تر و کارآمدتر بیشتر به جای خرید این پهپادهای گرانقیمت است.

یک مقام ارشد نظامی هند اظهار کرد: این به این معنی است که یک پهپاد مسلح کامل آمریکایی با تمامی تسلیحات‌اش و موشک‌هایش حتی از یک جنگنده چند منظوره رافائل گرانتر تمام خواهد شد. در عین حال ترجیح ارتش هند این است که جنگنده‌های چند منظوره بیشتری را که برخوردار از موشک‌های هوا به هوای دوربرد هستند در اختیار داشته باشد و همچنین از سوی دیگر نیروی زمینی هند نیز  ترجیح می‌دهد پولش را صرف جایگزینی تانک‌های قدیمی T72 خود کند و نیروی دریایی هند هم ترجیح می‌دهد، به جای داشتن یک پهپاد مسلح در دریا، تعداد بیشتری نیروهای رزمی در سطح زمین داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرنگونی پهپاد آمریکایی پهپاد آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم».

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود».

وی ادامه داد: «هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر شد».

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم».

این بیانیه افزود: هدف قرار دادن این کشتی پس از نقض تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفت.

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

کد خبر 6092623

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی وصهیونیستی
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • (ویدئو) لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی