Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس و مورخ در امور روسای جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) درباره این مناظره به سی ان ان گفت: مناظره دوم برای نامزدهایی که هنوز از صلاحیت لازم برخوردار نیستند بسیار حیاتی است زیرا می تواند زمینه ساز حضور آنها در مناظره سوم که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، باشد.

«تیم نفتالی» افزود: این دسته از نامزدها باید برای جلب توجه مخاطبان تلاش کنند و برای آنهایی نیز که پیشتاز گروه هستند فرصتی است تا پیشتازی خود را هرچه بیشتر تثبیت کنند، بویژه «جو بایدن» که باید نشان دهد از انرژی لازم در این کارزار انتخاباتی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین مناظره درون حزبی نامزدهای ریاست جمهوری 2020 آمریکا از حزب دموکرات قرار است در روزهای 30 و 31 جولای (8 و 9 مرداد ماه) با حضور 20 نامزدی که صلاحیت حضور در این مناظره را دارند در شهر "دیترویت" ایالت میشیگان به میزبانی شبکه تلویزیونی سی ان ان برگزار شود.

تاکنون  25 نامزد از حزب دموکرات خود را برای انتخابات ریاست جمهوری  2020 آمریکا داوطلب کرده اند که از این تعداد، 20 نامزد در دومین مناظره تلویزیونی درون حزبی شرکت می کنند.

در نخستین شب این مناظره "الیزابت وارن" در کنار "برنی سندرز" دو نامزد پیشتاز در این جمع خواهند بود و در شب دوم "جو بایدن " با دیگر داوطلبان هم حزبی خود به کارزار می پردازد.

مناظره سوم درون حزبی دمکرات ها  نیز در 12 و 13 سپتامبر (21 و 22 شهریور ماه) در شهر "هوستون" ایالت تگزاس به میزبانی شبکه خبری «ای.بی.سی نیوز» (ABC News) خواهد بود.

در نظرسنجی شبکه خبری فاکس نیوز که از 21 تا 23 ماه جولای (30 تیر تا اول مرداد ماه) انجام شد، جو بایدن با 33 درصد آرا در صدر و برنی سندرز و الیزابت وارن به ترتیب با کسب 15 و 12 درصد آرا در رده دوم تا سوم قرار دارند.

این درحالیست که در نظرسنجی مشترک شبکه خبری «ان.بی.سی نیوز" و نشریه "وال استریت ژورنال" که بین 7 تا 9 ماه جولای (16 تا 18 تیر ماه) به عمل آمده بود، جو بایدن با کسب 26 درصد پیشتاز در نظرسنجی بوده اما الیزابت وارن با کسب 19 درصد آرا پس از بایدن و بالاتر از برنی سندرزکه 13 درصد آرا را به دست آورده بود، قرار گرفت.

جوان ترین نامزد حزب دموکرات برای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا "پیت بوتیجیج" (Pete Buttigieg) 37 ساله،  شهردار «ساوت بند» (South Bend)  ایالت ایندیانا و مسن ترین نامزد "مایک گراول" (Mike Gravel) 89 ساله، فرماندار سابق آلاسکا است.

همچنین "تولسی گابارد" (Tulsi Gabbard) 38 ساله نماینده ایالت هاوایی و الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست با 70 سال به ترتیب جوان ترین و مسن ترین بانوان نامزدی حزب دموکرات هستند.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا پنجاه ونهمین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که قرار است سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399) برگزار شود

این انتخابات با اعلام رسمی نامزدها از احزاب حاضر در آمریکا، با روندی طولانی و پیچیده به مدت حدود یک سال و نیم آغاز می شود، دموکرات ها در این روند 12 مناظره مقدماتی را تا پیش از برگزاری انتخابات انجمن های حزبی یا «رایزنش» (caucuses) در سوم فوریه 2020 (14بهمن 1398) باید پشت سرگذارند.

 از حزب جمهوریخواه با توجه به اینکه به جز «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا فقط "بیل ولد" 73 ساله، فرماندار سابق ایالت ماساچوست نامزد ریاست جمهوری 2020 آمریکا شده و هنوز تاریخ مشخصی برای انجام مناظره اعلام نکرده اند.

کوران اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتخابات «مقدماتی» (primaries) و انجمن های حزبی از فوریه تا ژوئن 2020 در 50 ایالت و دیگر قلمروهای آمریکا به مدت پنج ماه آغاز می شود.

کنگره آمریکا آنگاه نتیجه انتخابات را در پنجم ژانویه 2021 مورد تایید قرار خواهد داد.

پس از آن فرد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری در 20 ژانویه 2021 تحلیف خواهد شد.

107اروپام **1302**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.   این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.     دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.   این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.   وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • آغاز ضبط مناظره ی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس