Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر یزد در خصوص دلایل جمع‌آوری پل‌های عابر پیاده گفت: بعضی از پل‌های عابر پیاده در حقیقت برای مردم زده نشده‌اند و صرفاً برای شرکت‌های تبلیغاتی احداث شده اند و کارکرد دیگری ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ونوس عامری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص جمع‌آوری پل‌های عابر پیاده غیرضروری در سطح شهر گفت: پیشنهاد جمع‌آوری 11 پل عابر پیاده در شورای شهر وصول‌شده اما هنوز شورا در مورد آن تصمیمی نگرفته و در حال بررسی بیشتر موضوع هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص دلایل جمع‌آوری این پل‌ها گفت: بعضی از پل‌های عابر پیاده در حقیقت برای مردم زده نشده‌اند و صرفاً برای شرکت‌های تبلیغاتی احداث شدند درواقع شرکت‌های تبلیغاتی  بر اساس منافع خودشان مکان‌هایی که برای تبلیغات مناسب بوده را برای احداث پل عابر پیاده انتخاب و سپس با شهرداری برای احداث ان قرارداد منعقد کرده‌اند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی شورای شهر یزد عنوان کرد: طبق نیازسنجی و بررسی‌های واحد شهرسازی و ترافیک شهرداری یزد مشخص‌شده که برخی از پل‌های عابر پیاده هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود و با توجه به آن‌که نباید فضا و منظر شهر را با سازه‌های فلزی اشغال کرد؛ باید این پل‌های عابر پیاده که کارکردی ندارند یا جابه‌جا شوند و یا به‌طورکلی جمع‌آوری شوند.

عامری یادآور شد: بخش عمده‌ای این پل‌های عابر پیاده توسط بخش خصوصی احداث‌شده‌اند و دلیل اصلی این‌که جانمایی صحیحی برای آن‌ها صورت نگرفته نیز همین بوده است؛ پل‌های عابر پیاده در مکان‌هایی احداث‌شده که برای تبلیغ مناسب باشند و حتی درجاهایی که مردم به‌راحتی از عرض بلوار و خیابان رد می‌شدند آمدند وسط خیابان را نرده‌کشی کرده‌اند تا احداث پل را توجیه کنند.

وی بابیان این‌که این پل‌ها برای شهر و مردم کارکردی نداشته‌اند و باید جمع‌آوری شوند و در مکان‌هایی که محل رفت و آمد مردم است مانند روبروی سید جعفر، بیمارستان‌ها و ... احداث شود افزود: تقویت خطوط عابر پیاده، احداث پل‌های عابر پیاده و جانمایی صحیح آن‌ها در دستور کار شورا قرار دارد و با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی در این زمینه باید تدابیری در جهت فرهنگ‌سازی هر چه بیشتر نیز اتخاذ شود.

عامری در خصوص خاموش بودن پله‌های برقی و آسانسور پل‌های عابر پیاده نیز گفت: از ابتدای شروع به کار شورای پنجم پیگیر این موضوع بوده‌ایم اما در قراردادهایی این نوع پل با بخش خصوصی متأسفانه ایرادات و اشکالات فراوانی وجود دارد که کار را دشوار کرده است.

وی افزود: به‌طور مثال در قراردادها دیده نشده که شهرداری قبل از بهره‌برداری بتواند امنیت، کیفیت، نوع و مارک پله‌ها برقی و آسانسور را بررسی و سپس آن را تائید کند؛ در دوره‌ای معین که عموماً پنج با هفت سال است طرف قرارداد بهره‌برداری خود از این پل را انجام می‌دهد و بعد از اتمام قرارداد تازه شهرداری پل را تحویل می‌گیرد  و در مدتی که این پل در اختیار شهرداری نیست به کارکرد اصلی پل توجهی نشده است.

عضو شورای شهر یزد بابیان این‌که قرارداد پل‌های عابر پیاده به نفع مردم شهر بسته نشده است عنوان کرد: شورا به این موضوع واردشده و قراردادها در حال بازبینی و بررسی بیشتر است و مشخص می‌شود که قرارداد باید تغییر کند و یا ملغی شود.

عامری بابیان این‌که اصلاح قرارداد پل‌های عابر پیاده پیچیدگی حقوقی دارد اظهار داشت: تعدادی از این پل‌های عابر پیاده در اختیار شهرداری نیست و مشکلات حقوقی در قراردادهای آن‌ها وجود دارد که باید رفع شود در حال حاضر در حال پیگیری رفع مشکلات حقوقی این قراردادها هستیم تا بتوانیم پل‌ها را تحویل بگیریم یا این‌که ازنظر حقوقی مالک و طرف قرارداد را ملزم به تغییر و اصلاح پل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متوجه لزوم و اهمیت موضوع هستیم و حتی دلیل قفل شدن و تعطیل بودن آسانسورها و پله‌برقی پل‌های عابر پیاده نیز به دلیل حفظ امنیت جانی مردم بوده چراکه برخی از آن‌ها از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و از ابتدا در اختیار شهرداری هم نبوده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۷۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود

ایسنا/یزد عضو شورای اسلامی شهر یزد و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اعلام کرد: شهرداری یزد آن تعداد از اماکن ورزشی خود را که غیرفعال و تعطیل است، جهت استفاده شهروندان و به خصوص جوانان شهر، باز و به صورت جدی فعال کند.

«محمد مهدی نیکونژاد» در این باره گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد با وجود اقدامات درخشانی که در برگزاری رویدادهای ورزشی به خصوص در برگزاری المپیادهای ورزشی محلات انجام می دهد، باید در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی ایجاد شده در محلات شهر نیز با برنامه‌ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

وی افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین‌نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، درصدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر  مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، این عضو شورا در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی