Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-05@21:53:43 GMT

بوئینگ اهتمام کافی برای رفع نقص بوئینگ مکس را ندارد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۰۲۷۰

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، مهندس سابق شرکت بوئینگ در مورد تعمیرات هواپیمای سری بوئینگ مکس گفت:‌ «بوئینگ مبلغ مالی کافی و همینطور اراده محکمی برای رفع نقص هواپیمای بوئینگ ندارد».

«آدام دیکسون» مهندس شرکت بوئینگ که به مدت ۳۰ سال در این شرکت کار کرده است و در آخرین پروژه خود روی بوئینگ ۷۳۷ مکس فعالیت می‌کرد، معتقد است کاهش هزینه‌ها توسط شرکت بوئینگ باعث به وجود آمدن فاجعه برای این هواپیما شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از دو حادثه مرگبار در اندونزی و اتیوپی با ۱۵۷ و ۱۸۹ کشته در طول مدت شش ماه توسط دولت آمریکا زمین‌گیر شد و اجازه پرواز نیافت.

وی در این مورد گفت:‌ «بوئینگ بر کاهش هزینه‌ها بیش از پیش اصرار می‌ورزید در حالیکه این هواپیما به زمان بیشتری برای تکامل خود نیاز داشت».

«ویلیام لازونیک» کارشناس اقتصاد حمل و نقل در این‌باره گفت:‌ «اگر شما به عنوان یک سازنده هدفتان تنها اضافه شدن ارزش سهامتان باشد مشخص است که سیستمی مبنی بر پول به جای یک نظام اخلاقی و علمی شکل خواهد گرفت».

اصلاحات اخیر بوئینگ روی این هواپیما به گفته بسیاری از کارشناسان برای رفع نقص این هواپیما کافی نیست و شبیه‌ساز ارائه شده برای اصلاح این هواپیما عملیاتی نیست.

پیش از این روزنامه «نیویورک تایمز» در این‌باره نوشته بود: «این شبیه‌ساز اصلاح شده توسط خود بوئینگ ساخته نشده است و مطابق با زیرساخت‌های هواپیماهای بوئینگ نیست».

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بی بی سی پول کاهش هزینه هواپیما اصلاحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور

تصاویری از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ هنگام برخاستن از فرودگاه موهلی بندر السلام در کومور که بر اساس گزارش‌های محلی این حادثه تلفات جانی در پی نداشته است اما تعدادی از مسافران مجروح شده‌اند.

دیگر خبرها

  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)