Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@08:49:17 GMT

آغاز پروازهای برگشت حجاج از ۲۶ مرداد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۰۵۳۶

به گزارش ایلنا، علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه بیشترین پروازهای کاروان های مدینه قبل به مقصد فرودگاه مدینه انجام می شود، گفت: تیم فرودگاهی حج وزیارت درمدینه کار سنگینی بعهده دارد و بحمدالله تاکنون توانسته است این مسئولیت را انجام دهد.

وی افزود: دراین بازدید ضمن اینکه درجریان روند عملیات و مقررات فرودگاهی قرار گرفتیم به  نیروهای ستادی مستقر در فرودگاه مدینه خدا قوت گفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حج وزیارت همچنین اظهار داشت: همه ما بزرگترین افتخارمان در زندگی این است که به ضیوف الرحمان خدمت می‌کنیم. این زائران مهمان پیامبر(ص) و حضرت زهرای اطهر(س) هستند و هر چقدر به آنها خدمت کنید از صاحب خانه این میهمانی بزرگ اجر و پاداش خواهید گرفت.

وی در ادامه افزود: مهم است وقتی که زائران کشورمان وارد فرودگاه می شوند در این فضا با چهره هایی آشنا روبرو شوند و کلامی آشنا بشنوند.

وی ادامه داد: پروازهای حج تمتع از روز دوشنبه هفدهم تیرماه از ایستگاههای پروازی داخلی به مقصد فرودگاه مدینه آغاز شده و‌ درعملیات رفت ۱۹۹ پرواز به مدینه و ۱۴۲ پرواز به جده خواهد بود وبدین ترتیب ۵۶ درصد زائران مدینه اول و ۴۴ درصد مدینه دوم هستند. قرار است از ۲۶ مرداد مطابق با ۱۷ آگوست نیز پروازهای برگشت حجاج آغاز می‌شود که تا ۱۷ شهریور ادامه دارد.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در پروازهای برگشت ۱۸۶ پرواز از جده و ۱۸۵  پرواز از مدینه انجام خواهد شد و در مجموع ۴۹ درصد پروازها از جده و ۵۱ درصد از مدینه خواهد بود، امسال تمامی پروازهای حج را برای انتقال بیش از ۸۶ هزار زائر شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" انجام می دهد و پروازهای رفت ۳۳ روز و پروازهای برگشت ۲۳ روز زمان نیاز دارد.

براساس این گزارش، رشیدیان همچنین با زائران استان‌های آذربایجان شرقی واصفهان که همزمان  با این بازدید وارد فرودگاه مدینه شدند، دیدار کرد و ضمن خوش آمد گویی با آنان به گفتگو پرداخت.

در این بازدید آقای ناصر حویزاوی مسئول ستاد مدینه منوره و جمعی از مسئولان این سازمان  رئیس سازمان حج را همراهی می کردند.

رشیدیان درحاشیه این بازدید با آقای فیصل مسئول وزارت حج عربستان در فرودگاه مدینه نیز دیدار و از خدماتی که این وزارتخانه به زائران ارائه می دهد، تقدیر وتشکر کرد و گفت: کارکردن برای ضیوف الرحمان دارای اجر وپاداش فراوان است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس

مدیر فرودگاه شهدای ایلام از لغو پروازهای امروز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس به دلیل شرایط نامساعد جوی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، وحید فروغی‌زاده امروز در خصوص لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر ایلام به تهران و بالعکس، اظهار داشت: حسب اطلاعیه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر به اطلاع می‌رساند، پرواز شماره 3351 و 3350 تهران ایلام تهران این شرکت به دلیل شرایط نامساعد جوی مسیر باطل اعلام شد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام، افزود:به دلیل شرایط نامساعد هوا و پایین‌بودن دید افقی این پرواز باطل شد.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • پروازهای تهران به ایلام لغو شد
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر تهران - ایلام و بالعکس
  • لغو پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام و بالعکس
  • پرواز نخستین کاروان زائران حج عمره
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج