Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:39:45 GMT

۲۱۴۹ مجوز سقط درمانی در سه ماهه اول امسال صادر شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۱۲۲۳

۲۱۴۹ مجوز سقط درمانی در سه ماهه اول امسال صادر شد

آسیه جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماهه نخست امسال از مجموع مراجعه کنندگان برای گرفتن مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی ۵۸۹ مورد مجوز سقط درمانی صادر نشد و ۱۷۴ مورد هم تا زمان قانونی ۱۹ هفتگی پیگیری های لازم را انجام ندادند.

کارشناس حوزه معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی در خصوص علت ها و مواردی که شامل سقط درمانی می شوند، خاطرنشان کرد: این موارد شامل موارد جنینی و موارد مادری است که موارد جنینی شامل کلیه ناهنجاری های است که موجب حرج مادر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: موارد مادری نیز شامل بیماری هایی است که ادامه بارداری خطر جانی مادر را به همراه داشته باشد.
جعفری با اشاره به اینکه صدور مجوز سقط جنین شامل هر نوع عقب افتادگی یا نواقص خلقتی جنینی نمی شود، تاکید کرد: این مجوز فقط برای آن دسته از اختلالات جنینی صادر می شود که موجب حرج مادر شود.
جعفری ادامه داد: مصرف دارو، تماس با اشعه یا ابتلا به بیماری های عفونی واگیر در دوران بارداری، به تنهایی دلیلی برای صدور مجوز سقط درمانی محسوب نمی شود.

زمان صدور مجوز سقط درمانی
این کارشناس معاینات بالینی پزشکی قانونی گفت :چنانچه بیش از ۱۹ هفته از سن حاملگی ( LMP ) بگذرد حتی با وجود اختلالات جنینی موجب حرج مادر، امکان صدور مجوز به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت.

داشتن اسناد هویتی و آزمایش ژنتیک توسط مادر
وی خاطر نشان کرد: در صورت انجام آزمایش های ژنتیک لازم است اصل گزارش آزمایشگاه دارای مهر و امضای پزشک متخصص ژنتیک و تاریخ انجام آزمایش ارائه شود و همچنین مادر اسناد هویتی را نیز به همراه داشته باشد.

برای سقط درمانی نیازی به دستور قضایی نیست
جعفری گفت: بعد از اینکه مادر اسناد هویتی، تمام آزمایش های ژنتیکی و سونوگرافی های طول بارداری را ارائه کرد، صدور مجوز سقط درمانی نیازی به دستور قاضی ندارد و این مجوز توسط مراکز پزشکی قانونی صادر و سقط توسط مراکز درمانی انجام می شود.

مجوز سقط درمانی فقط در مراکز استان ها صادر می شود
این کارشناس پزشکی قانونی تاکید کرد: همه ادارات پزشکی قانونی مجاز به صدور این مجوز نیستند و مجوز سقط درمانی فقط توسط مراکز استان های پزشکی قانونی صادر می شود.

رضایت مادر در سقط درمانی کافی است
جعفری گفت: قانون فقط اجازه زن را برای سقط جنین کافی می داند.
این کارشناس پزشکی قانونی با توصیه ای به خانواده ها، به دختران و پسرانی که دارای تالاسمی مینور هستند، توصیه کرد: از ازدواج با هم پرهیز کنند زیرا حاصل ازدواج دو فرد با تالاسمی مینور می تواند تولد فرزندی با تالاسمی ماژور باشد، غربالگری های دوران بارداری از دیگر توصیه های است که وی به مادران باردار کرد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند

دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟ | زمان بازگشت احتمالی مشخص شد
  • داستان پیچیده بازگشت یحیی گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال