Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@07:27:43 GMT

ایجاد ۴۰۰ شغل برای مهارت‌آموزان لنجانی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۱۳۴۹

ایجاد ۴۰۰ شغل برای مهارت‌آموزان لنجانی

لنجان_رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لنجان گفت: رشته‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان در راستای اشتغالزایی هنرجویان ایجاد شده و در سال گذشته زمینه اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

محمدحسین خاشعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان اظهار کرد: محور اصلی دستیابی به توسعه پایدار، نیروی انسانی ماهر است به همین دلیل مراکز فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای به آموزش جوانان جویای کار و ارتقاء سطح کیفی مهارت‌های افراد شاغل در نهادها و کارخانجات مختلف دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان لنجان بیش از گذشته نیازمند افراد توانمند و ماهر است، عنوان کرد: در حال حاضر با نیازسنجی‌های انجام شده مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان دارای هفت رشته آموزشی برقکار صنعتی، برقکار ساختمان، مونتاژ تابلو، تاسیسات، صنایع ساختمان، تعمیر اتومبیل سواری و هنرهای تجسمی و تزئینی است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لنجان خاطرنشان کرد: رشته‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لنجان در راستای اشتغالزایی هنرجویان ایجاد شده و در سال گذشته زمینه اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

خاشعی با بیان اینکه سربازان وظیفه در طول خدمت خود حداقل یک مهارت فنی را فرا می‌گیرند، تصریح کرد:  بیش از یک میلیون نفر ساعت آموزش رایگان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان ارایه شده است.

وی ادامه داد: آموزش روستاییان در حوزه کشاورزی و اقتصاد مقاومتی با هدف افزایش امید به زندگی، ماندگاری در روستاها، حفظ اشتغال و جلوگیری از مهاجرت به شهرها انجام شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فني و حرفه اي لنجان مراکز فنی و حرفه ای مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد و تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: بر این اساس تا ۵ سال آینده هزار هنرستان جدید ساخته می‌شود و ۸۰۰ هنرستان هم با تبدیل کاربری ایجاد می‌شوند و تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ واحد هنرستان به واحد تولیدی تبدیل می‌شود.

صحرایی ادامه داد: به هنرستان‌های جوار صنعت تسهیلات داده می‌شود و هنرستان‌های تیزهوشان راه‌اندازی می‌شود و وزارتخانه‌های تعاون، نفت، صمت، گردشگری، راه، بهداشت، ورزش، محیط زیست و کشور مکلف به ایجاد حداقل ۵ هنرستان شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب طرح در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شده و در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد