Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  فریده فرخی فرخانی مدیر اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مواردی که به هر دلیل در بیمارستان ام البنین (س) شیر مادر بیولوژیک خود نوزاد در دسترس نباشد، شیر اهدائی آماده شده در بانک‌های شیر مادران بهترین گزینه بعدی خواهد بود.

او با اشاره به اینکه مصرف شیر‌های مصنوعی نوزادان را با بروز عوارض متعددی از جمله انتروکولیت نکروزان، دریافت نکردن مواد ایمنی زا موجود در شیر مادر، سپسیس "عفونت خون" دیررس و مرگ و میر بالاتر مواجه می‌کند، ادامه داد: ریسک ابتلا به چاقی و سایر سندرم‌های متابولیک در سال‌های بعد در این نوزادان بالاتر است و این شیرخواران از نظر تکاملی نسبت به دریافت کنندگان شیر مادر تفاوت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بانک شیر مادر، محلی است که به گردآوری و فرآوری صحیح شیر اهدائی مادران می‌پردازد.     فرخی افزود: هدف اصلی از ایجاد بانک‌های شیر مادر حمایت همه جانبه از تغذیه نوزادان و شیرخواران با شیر مادر است.

او تصریح کرد: آموزش مادران برای شیر دهی به فرزند خودشان و تهیه و آماده سازی و ذخیره کردن شیر مادر اهدائی، جهت استفاده نوزادان نارس یا بیماری که در بیمارستان‌ها بستری و از شیر مادر محرومند، از جمله وظایف بانک‌های شیر مادران است.

مدیر اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا اشاره به اینکه بانک شیر مادر بیمارستان ام البنین (س) با هزینه ۱۵۰ میلیون تومان تجهیز شده و آماده بهره برداری و جمع آوری و پاستوریزه نمودن شیر‌های اهدایی مادران است، گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی عمومی نقش مهمی در ترغیب مادران برای اهدای شیر دارد.

انتهای پیام//ف.س شیر اهدائی در بانک‌ های شیر بهترین گزینه در نبود شیر مادر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیر مادر تغذیه نوزادان و شیرخواران بانک شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره‌کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

نفیسه گل بشیر‌زاده مسئول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در خصوص اهمیت این نوع جلبک‌ها، اظهار داشت: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی افزود : با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد. همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز جهت برسی خواص دارویی برداشت شد.

گلبشیر زاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و... بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تسنیم، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و هم اکنون با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری