Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعطاء درجه سرتیپی به ۱۳ شهید استان همدان از سوی رهبر انقلاب، گلایه ای را برای فرزند شهیدی در اسدآباد همراه داشت که به همراه یک پاسخ از سوی مقامی آگاه منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ در پی اعطاء درجه سرتیپی به ۱۳ شهید استان همدان از سوی رهبر انقلاب، یکی از فرزندانشان شهدا که درخواست کرده نامش ذکر نشود، یادداشتی را به این پایگاه خبری ارسال کرده که با توضیحاتی پیرامون این یادداشت از سوی یک مقام آگاه در ادامه آمده است:

بچه بودم و توی عالم بچگی، به زیبایی متوجه می شدم که بابام اکثر وقت ها خونه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با زبون بی زبونی به مادرم که گاهی کنار تلفن اشک می ریخت می گفتم که دلتنگ بابا هستم و مادر، با اشک هاش پاسخ می داد که:«بابا رفته بجنگه، زود میاد.»

درست منظورش رو نمی فهمیدم اما هرچی که بود، اسباب بازی ها و ماشین های رنگی رنگیم رو رها می کردم و به عکس بابا روی دیوار زل می زدم.

مادرم می گفت، حال بابا خوب نیست و شیمیایی شده اما با این حال هنوز با سرسختی به کارش ادامه می داد!

روز ها می گذشت و خبری از بابا نبود، تا اینکه زنگ در خونه زده شد و بعد صدای گریه و شیون مادرم بود که دیوار های خونه رو می لرزوند.

خبر آورده بودند که بابام شهید شده و تو اوج کودکی، «یتیم» شدم!

روزها و هفته ها و ماه ها مثل یه ریل قطار با سرعت گذشتند و وقتی به خودم اومدم، کلاس اول دبستان بودم.

نگاهم با حسرت روی همکلاسی هام می نشست که با دو نفر اومده بودن مدرسه؛ یعنی پدر و مادر اما خب، من فقط یه نفر داشتم و اون یه نفر مادرم بود!

روز ها پی در پی گذشتند و من هر روز بیشتر و بیشتر قد کشیدم و جنگ هم بعد از سختی های بسیارش به پایان رسید اما من هنوزم همون بچه ای بودم که عجیب بی قراری پدر شهیدش رو می کرد.

چند وقت پیش متوجه شدم ۱۳ شهید به پیشنهاد سپاه استان همدان با تایید حضرت آقا، درجه ی سرتیپ تمام گرفتند!

توقعی نبود اما دلم گرفت؛ مگه فرق بین شهدای استان با شهدای شهرستان چی بود که نه تنها درجه ای بهشون نمی دادن بلکه توجه خاصی هم نداشتن، جایگاه شهدای شهرستان کجا بود؟

فرق شهدای استان با پدر من چی بود؟ یا می شه گفت فرق شهدای استان با پدران ما چی بود!؟

وقتی قرار بود اتفاقی بیوفته، چرا برای همه رخ نمی داد و فقط به یه تعداد خاصی می رسید!؟

کاش می شد، همه چیز برای همه یکسان باشه و این گله ها روی دل ما تلنبار نشه…

این درسته که پاداش اصلی رو خداوند به شهدا می ده اما خب، گاهی خط کشی های ما زمینی ها بدجور دل آدم رو به درد می یاره!

 

و اما توضیحات یک مقام آگاه:

سپاه استان بیش از شش سال است که در خصوص درجه این فرماندهان شهید با ستاد کل نیروهای مسلح رایزنی کرده است و این فرآیند ادامه دارد.

اعطای این درجات به هیچ عنوان دلیلی برای برتری مقام یک شهید نسبت به شهید دیگر نبوده و نیست؛ چراکه همه شهدا عند ربهم یرزقون هستند و تعیین جایگاه ایشان مختص ذات باریتعالی است.

در درجات اعطا شده، آخرین مسئولیت نظامی مدنظر بوده است نه شهرستانی یا مرکز استانی بودن و البته چهار شهید هم شهرستانی هستند؛ همچنان که عمده این سیزده شهید هم با افتخار بچه روستا می باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت آئین باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) از شهدای دفاع مقدس، با حضور خانواده شهید والامقام، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم، عصر شنبه در گناوه برگزار شد.

تشییع این شهید دوران دفاع مقدس از مصلی جمعه گناوه و پس از برگزاری مراسم ویژه تجدید میثاق با شهید آغاز شد و سپس پیکر مطهر شهید با حضور گسترده مردم قدرشناس و مؤمن و متدین همراه با عزاداری و سینه زنی تا گلزار شهدا بدرقه شد.

در گلزار شهدا مراسم ویژه برگزار و شهید والامقام در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

شهید والامقام «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) متولد ۱۳۴۳ که در زمان شهادت ۲۰ سال سن داشت در گناوه جز شهدای جاویدالاثر تا قبل از احراز هویت به شمار می‌آمد.

شهید غلامی در سال ۱۳۶۲ جمعی تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی جنوب اعزام شده بود که در ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله جاده العماره - بصره به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص سال ۸۸ در منطقه عملیاتی پیدا و در نجف آباد اصفهان به عنوان شهید جاویدالاثر در میان شهدای گمنام به خاک سپاری شد و پس از گذشت ۳۷ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA در سال ۱۴۰۰ شناسایی شد.

شهید غلامی (دشتی نظری) متولد روستای «خواجه گیر» شهرستان دیلم است.

کد خبر 6096707

دیگر خبرها

  • ۵ کتاب شهدای شهرستان بهارستان رونمایی شد
  • ۷ شهرداری استان اردبیل ارتقای درجه پیدا کرد
  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • دانش‌آموزان و کودکان قربانیان اصلی جنایات اسرائیل هستند
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد