Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف این شکایت در پی درج خبر کذبی صورت می گیرد که به موجب آن باقری ، عضو هیات مدیره کانون وکلا ، دیده بان شفافیت و عدالت را ذینفع  تصویب طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت دانسته است.

دیده بان دلایل خود را برای  شکایت از باقری افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی اعلام کرده است.

 
متن کامل این نامه بدین شرح است:

 

برادر ارجمند جناب آقای دکتر القاصی مهر

دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران

سلام علیکم

چندی پیش کانون‌های وکلای دادگستری سراسر کشور به روسای قوای قضائیه و مقننه، در نقد و رد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت، ‌نامه نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه، نمایندگان و شهروندان طرفدار این طرح را بی‌اطلاع از اوضاع این حرفه و کسانی دانستند که در جهت نابودی وکالت قدم بر می‌دارند. دکتر احمد توکلی رئیس هیات‌مدیره «دیده‌بان شفافیت و عدالت» با ارسال نامه‌ای به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دفاع از طرح مزبور، آن را در جهت منافع عامه و رونق خدمات حقوقی دانست که می‌تواند انحصار بازار وکالت را بشکند، حق شهروندی انتخاب وکیل را تعمیم دهد و فساد ناشی از تعارض منافع را کاهش دهد (متن این نامه پیوست است). در نامه دکتر توکلی کوچک‌ترین نکته غیرمنطقی و اعتراضی نسبت به کانون‌های وکلا نبود. ضمناً آقای توکلی توئیتی بدین مضمون منتشر ساخت: « کانون وکلا در نامه به مجلس از طرح پذیرش وکالت اظهار نگرانی کرده و هدف این طرح را نابودی نهاد وکالت دانسته‌اند در نامه به نمایندگان شرح دادم این طرح، به نفع مردم است چون باعث ورود رقبای جدید به خدمات حقوقی و رونق این کسب و کار می‌شود هدف طرح، نابودی انحصار در وکالت است نه نهاد وکالت»

مع‌الاسف آقای سعید باقری عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز، در پاسخ به توئیت دکتر توکلی درباره ضرورت انحصار زدایی و تسهیل ورود به حرفه وکالت نوشته بود: «بنا به اطلاع واصله، دیده‌بان شفافیت و عدالت چند روز پیش طی تماسی با یکی از متولیان نهاد وکالت توصیه به قبولی و تقدیم پروانه کارآموزی بدون ضوابط به یک آشنا را نموده است که با پاسخ رد مسئول ذیربط نهاد وکالت روبرو می‌شود. به همین شفافیت و خوشمزگی»؛

 

 ملاحظه می‌فرمایید که آقای باقری مانند سایر اعضای هیئت مدیره کانون وکلای مرکز، به جای برخورد منطقی، به بیان خبر کذبی متوسل شد تا موضع‌گیری منطقی و خیرخواهانه دیده­بان شفافیت و عدالت را متأثر از دست نیافتن به مطامع مادی قلمداد کند. دیده‌بان باز با خویشتن‌داری طی نامه‌ای رسمی، از آقای باقری خواست که فرد ادعایی در کلامش را معرفی کند. این نامه نیز بی‌پاسخ ماند. از سیاق کلام بر می‌آید که این موضع آقای باقری با سوء‌نیت و برای تشویش اذهان عمومی نسبت به دیده‌بان شفافیت و عدالت است که مؤسسه‌ای مردم نهاد و در خدمت مردم و حاکمیت است. بنا بر مطالب مطروحه بدین‌وسیله شکایت این سمن را از آقای باقری به دلیل افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تقدیم می‌کند.

علی‌اشرف نوری

مدیرعامل سازمان مردم نهاد

دیده­بان شفافیت و عدالت

 

نامه ارسال شده به سعید باقری



منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۱۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد

با مساعدت اعضای هیات مدیره یکی از بانک‌ها اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد.

به گزارش خبرنگار استان‎ها خبرگزاری دانشجو،با مساعدت مدیر عامل و هیات مدیره یکی از بانک ها، یک دستگاه ویلچر برقی، تخت بیمارسانی برقی، یک دستگاه پردازشگر و مانیتور برای این خانواده برای رفع مشکلات این خانواده خریداری شد. 

 

بنا به این گزارش این قلام با حضور مدیر کل بهزیستی و مدیر شعب بانک رفاه استان کهگیلویه و بویراحمد به این خانواده یاسوجی تحویل شد. 

 

شایان ذکر است همه اعضای این خانواده شامل پدر، مادر، دو برادر و خواهر به ترتیب به بیماری‌های ضربه مغزی، سرطان سینه، قطع نخاع و بیماری نادر سخت درمان پوستی و سرطان تیروئید مبتلا هستند. 

 

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری