Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد گفت: تعیین قیمت قطعی مرغ کار صحیحی نیست و باید در قیمت گذاری ها متناسب با شرایط بازار اجازه نوسان نیزداده شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدرضا میری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: موضوع گرانی و کمبود مرغ در یزد یک مشکل کشوری است که دلایلی چون افزایش گرما، کمبود واکسن، صادرات مرغ و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در آن دخیل هستند.

وی تصریح کرد: کمبود مرغ در مرداد ماه عادی است چرا که با افزایش گرما میزان وزن گیری مرغ ها کمتر شده و وزن مطلوبی که مورد نیاز است حاصل نمی شود از سویی دیگر مرغداران با کمبود واکسن های مورد نیاز خود مواجه هستند و واکسن هایی که در بازار به سختی پیدا می شود یا تاریخ گذشته اند و یا شرایط نگه داری ان ها خوب نبود و به طور کلی کیفیت لازم را ندارند از این رو موجب افزایش تلفاوت در مرغ داری ها شده است.

هر کیلو مرغ گرم برای مصرف کننده 14 هزار و 200 تومان تعیین شد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد با بیان این که فروش مرغ به قیمتی بالاتر از قیمت درج شده روی بسته بندی خلاف قانون است عنوان کرد: بر اساس تصمیمی که با مسئولین استان گرفته شده است قرار است فعلا هر کیلو مرغ را درب کشتارگاه 13 هزار و 800 تومان و برای مصرف‌کننده هر کیلو 14 هزار و 200 تومان تعیین شده است.

میری با بیان این که قیمت مرغ گرم به صورت شناور تعیین شده و ممکن است مقداری بالاتر و یا پایین تر از این نرخ نیز برسد خاطرنشان کرد: نرخ مرغ متغیر است و با توجه به وضعیت بازار و قیمت در استان های دیگر قیمت مرغ در استان یزد نیز تعیین می شود و به نوعی قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضا خواهد بود.

انتظار می رود در شهریور ماه مشکل کمبود و گرانی مرغ را نداشته باشیم

وی اظهار داشت: وضعیت بازار مرغ گرم در استان یزد نسبت به سایر استان ها بهتر است قیمت مرغ گرم در یزد هر کیلو 300 تا 600 هزار تومان نسبت به استان های دیگر ارزانتر است به طوری که مرغ در اصفهان حدود 14 هزار و 900، در شیراز 14 هزار و 500 و در کرمان نیز 14هزار و 700 تومان است البته انتظار می رود  در شهریور ماه با کاهش دما دیگر شاهد کمبود و گرانی مرغ نباشیم.

میری اظهار داشت: به دلیل پایین بودن قیمت مرغ در یزد تقریبا در چند روز گذشته مرغی در استان نبود و تقریبا کشتارگاه های مرغ در حالت نیمه تعطیل بودند زیرا مرغداران مرغ خود را به خارج استان به قیمتی بالاتر می فرستادند اما با ورود استاندار به این موضوع و تعیین قیمت متناسب  با شرایط فعلی وضعیت بازار مرغ در استان بهتر شده است.

فروش فله ای مرغ کامل ممنوع است

وی با اشاره به آن که دلالان در افزایش قیمت و کمبود مرغ در استان نقشی ندارند تصریح کرد: چند دلالی که در یزد فعال هستند به صورت سلفی کار می کنند به این صورت که خوراک و دان مرغ را به صورت نقدی تهیه می کنند و به صورت نسیه به مرغدار می فروشند وبعد از جوجه ریزی زمانی که مرغ ان ها بدست آمد در ازای جنسی که به آن ها داده شده مرغ را به دلال می دهند و در واقع دلالان به صورت یک تعاونی عمل می کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران یزد در خصوص فروش مرغ گرم به صورت فله ای و بدون بسته بندی اظهار داشت: فروش مرغ کامل به صورت فله ای به دلیل موضوعات بهداشتی مجاز نیست و صرفا مرغ فله ای از کشتارگاه به کارگاه های قطعه بندی و بسته بندی ارسال می شود و در سطح مغازه ها نیز فقط در جلو دید مشتری بعد از باز کردن بسته بندی مرغ مغازه داران می توانند مرغ را قطعه بندی کنند.

تعیین دستوری قیمت مرغ صحیح نیست

میری با تاکید بر این که قیمت مرغ را نمی توان به صورت دستوری تعیین کرد تصریح کرد: مرغ یک کالای کشاورزی است که عرضه و تقاضای بازار قیمت آن را تعیین می کند؛ به طور مثال حدود یک ماه پیش مرغداران مجبور بودن مرغ خود را به قیمتی پایین تر از قیمت مصوب بفروشند و هیچ حاشیه سودی برای مرغدار وجود نداشت اما هنوز مسئولین متوجه این موضوع نشده اند تا حداقل در تعیین قیمت یک آستانه ای نیز در نظر بگیرند.

وی با بیان این که  تعیین قیمت قطعی مرغ کار صحیحی نیست و باید در قیمت گذاری ها متناسب با شرایط بازار اجازه نوسان نیزداده شود افزود: تعیین قیمت غیرواقعی و پایین تر از بازار باعث ایجاد حرص و ولع در مردم برای خرید بیش از حد خواهد شد.

انتهای پیام/ق

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صعودی گزارش می‌شود. قیمت‌ها در برخی موارد تا ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته و در هر دو بازار داخلی و مونتاژی دیده می‌شود.

قیمت خودرو امروز پس از دو هفته رکود و افت ناچیز قیمت‌ها، سرانجام افزایشی شد. از صبح امروز اغلب محصولات داخلی و مونتاژی رشد قیمت دارند و در برخی موارد یک خودرو وارداتی همانند هونگچی H۵، بالغ‌بر ۹۰ میلیون تومان گران‌تر شده است.

فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا آغار شد | اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل

روز گذشته نرخ ارز در بازار آزاد افزایش یافت و همین موضوع باعث شد تا قیمت خودرو بلافاصله دچار رشد قیمت شود.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، رشد چند درصدی نسبت به روز گذشته دارد.

کوییک S دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپاست که نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان گران‌تر شده و با ۴۳۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود که از ابتدای امروز هفت میلیون تومان رشد قیمت دارد و با ۷۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی به شمار می‌رود که با رشد ۲۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای روز، به نرخ ۷۵۶ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس توربو اتوماتیک که روز گذشته رکورددار افت قیمت در بازار داخلی بود، امروز رکورد رشد قیمت را زد و ۴۵ میلیون تومان افزایش یافت. این خودرو هم‌اکنون با یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی هم از صبح امروز صعودی گزارش می‌شود.

زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات

جک J۴ آپشنال یکی از ارزان‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که از صبح امروز ۱۳ میلیون تومان گران‌تر شد و به ۸۴۰ میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X۳۳ کراس اتوماتیک جدیدترین کراس‌اوور اقتصادی مدیران خودرو است که رشد ۲۰ میلیون تومانی را به ثبت رساند و با یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرستیژ هفت نفره که محصول جدید گروه بهمن به شمار می‌رود، تنها در یک روز توانسته ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شود و رکورد رشد قیمت محصولات مونتاژی را نصیب خود کند. این خودرو هم‌اکنون با دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

کد خبر 848605 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو - ایرانی خودرو ايران خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول