Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید احمد خاتمی در ضیافت اندیشه استادان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: هیئت علمی دانشگاه‌ها به مثابه قلب یا مغز در بدن بوده و اگر نبض این هیئت به درستی بزند، این مجموعه همچون یک بدن سالم سامان پیدا می کند.

وی با بیان این‌که هیئت علمی دانشگاه ها سازنده نیروهای آینده کشور هستند، گفت: حوزه و دانشگاه دو بازوی مدیریتی کشور بوده که در عرصه اداری، دانشگاه و در عرصه فرهنگی، حوزه رسالت پرورش نیروها را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران افزود: در صورت توانمندی و انقلابی بودن این دو بازو، کشور نیز توانمند و انقلابی خواهد شد؛ اما در صورتی که در بعد علمی و بصیرتی آسیب ببینند، کشور نیز آسیب خواهد دید.

وی با اشاره به جریان‌هایی که برای انقلابی نبودن حوزه تلاش می کنند، بیان کرد: لشکر مقابل این جریان‌ها لشکر قدرتمندی بوده و آنان نخواهند توانست حوزه را از انقلاب جدا کنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به تلاش های دشمن برای سکولار کردن دانشگاه ها، اظهار کرد: مسیر جدا کردن حوزه از انقلاب با مسیر آن در سکولار کردن دانشگاه متفاوت بوده و این جریان فرهنگی را ترویج می کند که دانشجوی ممتاز به دین و ارزش های خود پشت پا زند.

وی با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی تبریز دارای 900 نفر عضو هیئت علمی است، گفت: وجود اساتید متعهد و انقلابی در این دانشگاه مسلم بوده و به طور قطع این 900 نفر دغدغه‌مند ارزش های خود هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که برخی به دانشجویان دختر چادری، شرط موفقیت در عرصه علمی را کنار گذاشتن چادر القا می کنند، اظهار کرد: امروزه چادر یک مسئله جزئی در فقه نبوده بلکه به یک نماد اصلی تبدیل شده است و کشورهای مختلف تمایل یا عدم تمایل خود به اسلام را با آزادی یا ممنوعیت حجاب آشکار می کنند.

وی با بیان این‌که تبلیغ و توصیه غیر مستقیم اثر بیشتری دارد، گفت: بیان یک نکته معرفتی به طور غیرمستقیم توسط اساتید نقش یک ساعت کلاس معارف داشته و تاثیر بسیاری می گذارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: همه اعضا هیئت علمی باید خود را به دین و ارزش‌های خود متعهد دانسته و نگذارند دانشگاه به سمت سکولاریزم برود.

وی با اشاره به آغاز انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها در سال 1360، بیان کرد: در آن زمان سمینارهای مختلفی برپا شده، کتاب‌ها و مقالات متنوعی نوشته شده و به نظر من اسراف‌های زیادی شده است.

آیت الله خاتمی با اشاره به مقدس بودن این حرکت، اظهار کرد: برخی به اشتباه اسلامی کردن دانشگاه‌ها را به سخره گرفته و آن را به نادرستی تفسیر می‌کنند.

وی افزود: موضوعی که در اسلامی کردن دانشگاه ها حرف نخست را می زند، جهت گیری دانشگاه ها به سمت رشد است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مفهوم رشد، بیان کرد: رشد به معنی ارتقا فهم، درک و اندیشه انسان‌ها بوده و این موضوع با مسئولان رشید، اساتید دانشگاه و رئیس دانشگاه تحقق می یابد.

وی با بیان مسئولیت‌های مهم روسای دانشگاه‌ها، گفت: رئیس دانشگاه نیز همانند مسئولان حوزه باید احساس مسئولیت کرده و هر چه در توان وی باشد انجام دهد.

آیت الله خاتمی با بیان این‌که اعضای هیئت علمی نباید نسبت به اسلام و شعائر دینی خود بی مهری کنند، اظهار کرد: جهت گیری باید به صورتی باشد که کسی حق تهاجم به اسلام و دین را نداشته و در صورت شبهه داشتن اساتید به جای شبهه پراکنی، شبهه خود را در نزد عالمان حل کنند.

وی افزود: منحرفین فرهنگی مجاز به انتشار میکروب وبای فکری نبوده و همچنین باید دانست که کار اساتید به مثابه کار کردن روی طلا است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نظام اسلامی به عنوان امانت، گفت: نظام اسلامی به معنای قانون اساسی و ولایت فقیه بوده و از حوزه و دانشگاه انتظار پاسداری از نظام اسلامی و چهارچوب آن را داریم.

وی با اشاره به فضای مجازی و دروغ پردازی‌های آن، بیان کرد: فضای مجازی در حال پرورش ضد انقلاب بوده، این خطر جدی است و دشمنان نظام آرام نمی‌گیرند.

آیت الله خاتمی افزود: زمانی که ترامپ خبر از نابودی پهباد ایرانی داده و مسئولان ما آن را تکذیب می‌کنند، برخی با باور به فضای مجازی دروغ‌های ترامپ را باور می کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دروغ‌گو بودن رئیس جمهور آمریکا، گفت: بر اساس اعلام واشنگتن پست، ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود به طور متوسط روزانه 12 دروغ می‌گوید!

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی امانت شهیدان برای ما بوده و باید این امانت را حفظ کرد؛ چرا که امروزه تشیع و اسلام نیز به این نظام گره خورده است.

۱۷۲۷۲۱۵

کد خبر 1284576

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید احمد خاتمی فضای مجازی دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال نقل و انتقالات لیگ برتر سازمان صدا و سیما ایالات متحده آمریکا خودرو تیم ملی فوتبال ایران استان البرز محمدعلی نجفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۲۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ یکصد و پنجاه و هفتمین نشست مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با معاونین فرهنگی دانشجویی و مدیران فرهنگی واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد.

جت‌الاسلام حسن عارضی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این نشست با توصیف طرح تدریس با جهت‌گیری الهی که هم‌اکنون در برخی واحدهای دانشگاهی در حال اجراست آن را روش مناسبی برای سوق دادن دانشجویان به‌عنوان قوای محرکه جامعه به سمت علوم مفید و مقید به اخلاق و در نهایت کسب رضا حق‌تعالی دانست.

این همایش یک‌روزه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان برگزار و به بررسی موضوعات مختلفی ازجمله بخشنامه‌های جدید در حوزه امور فرهنگی، اقدامات ویژه در مورد حجاب برتر، کتب جدید منتشر شده در حوزه معارف اسلامی و فعالیت‌های دبیرخانه مهدویت پرداخته شد.

در این همایش نحوه برگزاری طرح ضیافت اندیشه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود مطرح شد و مسئولان استان به سؤالات پاسخ دادند.مصوبات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که می‌توان به تبیین طرح دانشجویی حامیم ۳، برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی، بیان توصیه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی و اجتماعی، مرور کارنامه فرهنگی واحد‌ها و تبیین ابلاغیه جدید معاونت فرهنگی دانشجویی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد.

در پایان جلسه معاونان و مدیران فرهنگی واحد‌ها به همراه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در جوار مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی در تجمع اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز پلیس امریکا با استادان و دانشجویان شرکت کرده و با قرائت بیانی بسیج اساتید و کارکنان و دانشجویان واحد شهرضا با محکوم کردن این رفتار پلیس آمریکا بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: رژیم غاصب صهیونیستی و همراهان و هم‌قطاران این رژیم منفور، در راستای اهداف پوچ و شوم خود همواره به سوی کفر و شرک سرازیر هستند. در روز‌های گذشته شاهد حمایت دانشجویان و مردم سراسر دنیا ازجمله آمریکا و... از مردم مظلوم فلسطین و واکنش زشت و بسیار ناشایست مأموران و پلیس‌های آمریکایی در برابر اعتراضات دانشجویان بودیم.

در این بیانیه مطرح شده:‌ آمریکا، کشوری که مدعی آزادی بیان و مفتخر به القاب دروغین سیاست‌های مردمی بوده؛ هم‌اکنون در مقابل ابراز نظر و همدردی جوانان و دانشجویان کشورش به این صورت در مقابل آنان می‌ایستد و به سرکوبشان می‌پردازد. آیا تعریف آزادی و آزادی بیان در این کشور با سایر کشور‌ها متفاوت است؟ یا آزادی باید فقط توسط دیگر کشور‌ها رعایت شود و خودش هر طور که خواست می‌تواند نقش بازی کند؟ اگر این اقدامات را کشور دیگری انجام دهد داد مدعیان حقوق آزادی در کل جهان به صدا در نخواهد آمد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه در مواجهه با آزادی بیان
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه آمریکا در مواجهه با آزادی بیان
  • معترضان به جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق کرد 
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • نعل وارونه آزادی بیان در آمریکا
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان