Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@19:54:31 GMT

۶۵۰ هزار جوان خراسان رضوی در سن ازدواج هستند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۲۸۸۷

۶۵۰ هزار جوان خراسان رضوی در سن ازدواج هستند

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۱۱ هزار نفر از کارمندان استان هم مجرد هستند.

حسن عزیزی افزود:یکی از برنامه ها پرداخت وام ازدواج چهار درصد به زوجهای جوان است که پارسال از ۹۴ هزار و ۹۴۵ نفر متقاضی وام ازدواج در استان به ۸۷ هزار و ۹۷۳ نفر وام ازدواج ۱۵۰ میلیون ریالی پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سه ماه نخست امسال هم از مجموع ۲۷ هزار و ۵۳۴ نفر متقاضی وام ازدواج به ۱۳ هزار و ۸۰۸ نفر وام ۳۰۰ میلیون ریالی پرداخت شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: برگزاری نمایشگاههای عرضه کالاهای اساسی و ساخت داخل برای زوج های جوان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف استان و هلدینگ های سرمایه گذاری از برنامه های مورد نظر در موضوع ازدواج است و بناست که ۱۰ نمایشگاه در مشهد و مراکز شهرستانها برپا شود.

عزیزی  افزود: توجه به مشاوره های رایگان قبل و حین ازدواج هم از دیگر برنامه هاست که نقش مهمی در زندگی سالم ایفا می کند و در این راستا ۱۴ مرکز مشاوره رایگان تخصصی ازدواج راه اندازی شده است که ۹ مورد در شهر مشهد است.

وی ادامه داد: ۲۱ دستگاه اجرایی در ارتباط با موضوع جوانان ایفای نقش می کنند که به رغم اهمیت موضوع چنانکه باید و شاید همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی در این خصوص انجام نمی شود و  ایجاد مجمع خیرین ازدواج به عنوان بازوی مالی و عملیاتی برای بحث ساماندهی ازدواج هم نقش مهمی به عنوان بازوی مالی و اجرایی برنامه ها دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار مقایسه ای سالهای  ۹۶ و ۹۷ رتبه نخست طلاق به خراسان رضوی تعلق دارد که با توجه به این که وقتی ازدواج شکل نگیرد ارتباطات فراتر از نهاد خانواده و آسیبهای مختلف رایج می شود باید در این خصوص دغدغه و نگرانی داشت.

عزیزی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به خاطر عدم هماهنگی و همکاری بین بخشی دستگاههای اجرایی است افزود: در حوزه ازدواج، اسناد بالادستی خوبی تدوین شده اما در عمل کارها به صورت پراکنده و جزیره ای انجام می شود.

وی ادامه داد: ازدواج آسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار مورد تاکید مسئولان است و باید ازدواج ایرانی - اسلامی با نگاه به هویت در حوزه مباحث ملی و مبتنی بر ارزشهای اسلامی را تشویق کنیم و رسانه ها هم در این زمینه نقش مهمی دارند و می توانند کمک کننده باشند.

او اضافه کرد: طرح سرباز - مهارت نیز هم اینک برای هزار نفر در استان خراسان رضوی در حال اجراست و در این طرح که ۸۰ ساعت است سربازان شرکت کننده ۳۲ ساعت آموزشهای مربوط به مهارتهای زندگی و ۴۸ ساعت آموزش هایی برای تسهیل ورود به بازار کار را فرا می گیرند.

۷۵۰۷/۱۹۲۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ازدواج خراسان رضوی سن ازدواج طلاق کالاهای اساسی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم

بارش شدید باران در روستای کبوترکوه از توابع شهرستان گناباد استان خراسان رضوی موجب شد تا رودخانه این روستا طغیان کند.

لحظه خروش رودخانه از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان رضوی 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • دعوت از دو بانوی جوان کبدی کار قم به اردوی تیم ملی
  • سیلابی شدن رودخانه روستای کبوترکوه گناباد + فیلم
  • جوانان راگبی استان قم بر سکوی سوم ایستادند
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد
  • حضور پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در اردوی آزادکاران جوان
  • تمام آنچه می‌خواستم روی پرده است/ نتیجه اعتماد به فیلمسازان جوان