Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نشست مشترک اقتصادی گردشگری با سفیر اتریش که در شهرستان رامسر برگزار شد رامسر را محور گردشگری، آمل را محور صنعتی و یکی از شهر‌های شرق مازندران با محوریت گردشگری به سفیر اتریش جهت عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی پیشنهاد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه رامسر را شهر جهانی میشناسیم و اگر بخواهیم در کشور شهری نمونه در حوزه گردشگری معرفی کنیم شهرستان رامسر است گفت: مازندران استانی ساحلی است که ۱۵ محصول نخست کشور را تامین میکند.

وی افزود: وجود خطوط ریلی، فرودگاه‌ها و بنادر فعال در این استان راه ارتباطی مناسبی برای تبادلات اقتصادی و گردشگری است.

حسین زادگان گفت: در شرق استان مازندران مباحث کشاورزی و در غرب این استان مباحث گردشگری و طبیعت گردی دارای ظرفیت‌های زیادی است.

وی افزود: قدمت جنگل‌های هیرکانی این استان قدمتی ۵۰ میلیون ساله دارد که از ۱۲ قطعه که اخیرا ثبت یونسکو شده است ۶ نقطه آن در مازندران است

استاندار مازندران در کنار مباحث علمی و اقتصادی، تبادلات گردشگری را مهم‌ترین مبحث این نشست دانست و گفت: رفع مشکلات روادید باید بطور جد پیگیری

وی افزود: در حوزه صنعت حدود ۴ هزار صنایع متوسط و کوچک در استان مازندران وجود دارد که با نوع صادرات و مختصات اتریش نزدیک است و میتواند در انتقال تکنولوژی موثر واقع شود.

استاندار مازندران مشکلات برجام و اقدامات آمریکا را یکی از مشکلات ارتباطی دانست که تهاتر را اقدامی مناسب جهت خروج از موانع دانست.

وی در استعداد‌ها و زیرساخت‌های ورزشی بسیار موفق است که میتواند یکی از مشترکات در این ارتباط و تبادلات باشد.

حسین زادگان وجود مرکز کنوانسیون دائمی تالاب‌ها در رامسر را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های زیست محیطی دانست و گفت: آمادگی امضای سه تفاهم نامه خواهر با محوریت گردشگری، صنعتی و کشاورزی بین استان مازندران و شهر‌های مختلف اتریش هستیم.

استاندار مازندران در پایان از ارتباطات و مواضع خوب کشور اتریش در مقاطع مختلف از کشور ایران و همچنین از توئیت سفیر اتریش در حمایت از سیل زدگان مازندران قدردانی کرد.
انتهای پیام/س   پیشنهاد استاندار مازندران به سفیر اتریش برای انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا