Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود جهان سیر دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : علاوه بر این ، هر ماه بیش از ۳۰۰ خانم سرپرست خانوار از کمک های موردی بهزیستی بهره مند می شوند.

  وی رسیدگی به وضعیت کودکان خیابانی و کار را از دیگر کارهای بهزیستی خواند و گفت : برای اسکان این گروه از کودکان " خانه سلامت" پیش بینی شده و همچنین چهار مرکز شبه خانواده نیز برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در نظر گرفته شده که ۸۰ کودک از نوزاد تا ۱۲ سال در آن ها نگهداری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  جهان سیر با بیان این که تنها شیرخوارگاه استان سمنان در شاهرود قرار دارد، افزود : فرزندخواندگی یکی از مقوله های مهم در فعالیت بهزیستی است، این امر زمانبر بوده و تعیین صلاحیت خانواده های داوطلب براساس ضوابط انجام می شود.

  وی با ذکر این که خانواده های داوطلب فرزندخواندگی باید دوره انتظار مشخص را سپری کنند، ادامه داد: پارسال ۱۳ کودک به خانواده هایی که شرایط مربوطه را دارا بودند، سپرده شدند.

  رییس اداره بهزیستی شاهرود با ذکر این مطلب که خانواده هایی از سراسر استان سمنان برای پذیرش کودکان به فرزندخواندگی مراجعه می کنند، افزود: خانواده های داوطلب بدون فرزند که سن آن ها بالای ۳۰ سال بوده و از زمان ازدواجشان هم دستکم پنج سال گذشته باشد، پس از سپری شدن دوره انتظار که معمولا چهار تا پنج سال است، سرپرستی کودک را عهده دار می شوند.

  وی گفت: در کنار این شرایط احراز وضعیت روحی ، روانی و مالی خانواده داوطلب هم ضروری است.

جهان سیر در باره مهدکودک های شهرستان شاهرود هم گفت: ۲۹ مهد کودک فعالیت می کنند که ۱۷مورد در شهر، ۱۱ مورد در روستاها و یک مورد نیز در حاشیه شهر ۱۶۴۰ کودک ۶ماهه تا ۶ ساله را نگهداری و آموزش می دهند.

  پیشگیر از تولد کودکان معلول 

 جهان سیر پیشگیری از تولد کودکان معلول را یکی از برنامه های بهزیستی خواند و گفت :  برای درمان معتادان نیز ۲ مرکز ترک اعتیاد و ۲مرکز موسوم به MMP زیر نظر بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعالیت می کنند.

  وی مراکز اقامتی میان مدت برای افراد بی خانمان  در استان سمنان را ۱۳ مورد اعلام کرد و گفت : از این تعداد هفت مرکز در شاهرود فعالیت می کند که یک مورد آن مربوط به بانوان است.

  رییس بهزیستی شاهرود با بیان این که تنها مرکز اقامتی زنان بی خانمان در شاهرود قرار دارد، افزود : این افراد در شبانه روز از یک وعده غذای گرم برخوردار می شوند.

  پرداخت تسهیلات به معتادانی که روند درمان را طی کرده باشند یکی از برنامه های بهزیستی است. رییس بهزیستی شاهرود این باره گفت: پارسال ۱۷ مورد تسهیلات ۲۰۰میلیون ریالی در این راستا پرداخت شد.

  وی راه اندازی دفاتر مشاوره را هم از برنامه های بهزیستی خواند و گفت : پنج دفتر مشاوره ، آموزش های پیش از ازدواج ، مهارت های زندگی و دیگر مسایل مورد نیاز را به مردم ارایه می دهند. 

  وی شنوایی سنجی و تنبلی چشم نوزادان را از دیگر اقدامات بهزیستی اعلام کرد و گفت : هر سال در ماه های آبان و آذر کودکان سه تا ۶ سال غربالگری می شوند، در دوره گذشته ۶۶۵۸ کودک غربالگری شدند.

  جهان سیر میزان تعهد اشتغال بهزیستی شاهرود را ۱۳۰ مورد اعلام کرد و گفت: با پرداخت هشت میلیاردو۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای ۱۳۴ نفر اشتغالزایی شد که بیش از میزان تعیین شده است.

 ۳۴۲ مرکز ارائه خدمات زیر نظارت بهزیستی استان سمنان در حال انجام فعالیت‌های خدماتی و حمایتی هستند.

مددجویان حوزه توانبخشی دارای پرونده در شاهرود سه هزار و ۲۳۰ نفر شامل معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن است که بیشتر آنها را معلولان جسمی و حرکتی با یک‌هزار و ۱۱ نفر تشکیل می دهد.

معلولان ذهنی با ۹۷۱ مورد، شنوایی ۳۲۰ مورد، بینایی و گفتاری، ۳۹۴ مورد و روانی مزمن ۵۴۸ مورد در رتبه‌های بعدی هستند.

مجموع مددجویان، معلولان، مستمری بگیران و  دیگر افراد با احتساب اعضای خانواده‌هایشان جمعیتی شامل هفت هزار و ۸۴ را تشکیل می دهد.

خدمات مددکاری شامل همه معلولان، سالمندان و بیماران روانی بر حسب سیاست‌های سازمان بهزیستی برون سپاری می‌شود، یعنی از سه هزار و ۲۳۰ معلول فقط یک هزار و ۲۰۰ پرونده در بخش دولتی اداره بهزیستی ساماندهی شده‌اند و مابقی آنها توسط بخش خصوصی شامل مؤسسات و مراکز غیر دولتی رسیدگی می‌شود.

۷۳۵۸/۶۱۶۷ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان سمنان جهان دانشگاه علوم پزشکی درمان معلولان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است. وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است. مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد. تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند

دیگر خبرها

  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی