Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا الفت‌نسب دبیر اجرایی جشنواره وب و موبایل ایران، روز دوشنبه در نشست خبری این پویش گفت: پویش اجتماعی «سیل کارآفرینی» با هدف رونق بخشیدن به کسب وکارهای خرد و راه‌اندازی مجدد چرخه اقتصادی در مناطق سیل‌زده تعریف شده است که شهرستان پلدختر نقطه شروع آن است و با هدف تعمیر و تهیه لوازم کسب و کار برای کسانی که در سیل اخیر لوازم کارشان دچار آسیب یا مفقودی شده، فعالیت خود را شروع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در ابتدای سال شاهد جاری شدن سیل در برخی شهرهای کشور بودیم که پلدختر از جمله آنها بود و خسارات زیادی دید، در پی این جریان سازمان‌ها و نهادهای مختلفی برای کمک‌رسانی وارد عمل شدند و تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا مخاطرات سیل کاهش پیدا کند.

الفت‌نسب افزود: چیزی که در این مدت شاهد بودیم این است که کمک‌ها در قالب رفع نیازهای جاری افراد مانند خوراک و پوشاک بوده و تا کنون نیز ادامه دارد، اما آن چه توجه افراد فعال در حوزه کسب و کارآنلاین را در این شهر به خود جلب کرد، فضای اقتصادی شهر بود.

وی ادامه داد: به واسطه سیل اخیر، کسب و کار بیشتر افراد سرپرست‌ خانوار دچار مشکل شد طوری که محل یا وسایل کسب و کار خود را از دست دادند و به دنبال آن اقتصاد خانواده‌ها دچار مشکل شده و در پی این مسایل، ناامیدی میان خانواده‌ها بوجود آمد.

الفت‌نسب بیان کرد: فعالان حوزه کسب و کارهای آنلاین تصمیم گرفتند در قالب مسئولیت اجتماعی، با راه اندازی پویش سیل کارآفرینی به این افراد کمک کنند و وسایل  مورد نیاز خانواده‌ها برای راه اندازی دوباره کسب و کارشان را فراهم نمایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر درجریان این پویش ۵۰ مورد شناسایی شده و در طول زمان به تعداد این پروژه‌ها افزوده خواهد شد، در این پویش سعی شده کسب و کارهای آنلاین به کمک کسب و کارهای آفلاین بیایند و  امیدواریم دور از هیجانات احتمالی که در بین این دو گروه بوده بتوانیم به هم کمک کنیم.

رونق اقتصادی در مناطق سیلزده

شایان شلیله بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران نیز در این نشست گفت: این پویش پیوست فرهنگی دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران درنظر گرفته شده‌است، و می‌تواند تلنگری برای رونق اقتصاد در منطقه و جلوگیری از مهاجرت باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر می‌بینیم که رفع نیاز اولیه مردم در این مناطق از سوی مسئولان انجام می‌شود، در صورتی که اگر چرخه اقتصادی در این مناطق رونق بگیرد، مردم می‌توانند نیاز اولیه و سایر نیازهای خود را برطرف کنند.

شلیله  افزود: سال گذشته در جشنواره وب و موبایل ایران پویش کمک به مدرسه شین‌آباد صورت گرفت که در آن ۴۰ میلیون تومان جمع شد که علاوه بر حل مشکلات فضای فیزیکی مدرسه، سایر مشکلات دانش‌آموزان این مدرسه نیز تا حدودی برطرف شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی این پویش تا پایان سال یک میلیارد تومان جهت تهیه ابزار  برای کسب و کار شهر پلدختر جمع‌آوری شود.

شلیله یادآور شد: این پویش به نوعی صدای همدلی کسب و کار آنلاین است.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلدختر کارآفرینی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر محسن میرزائی با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

دیگر خبرها

  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در تبریز
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» از امروز
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان