Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@23:40:49 GMT

ایران می‌تواند قطب درمان ناباروری شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۸۳۶۴۳

ایران می‌تواند قطب درمان ناباروری شود

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  خدمات با کیفیتی که در مراکز درمان ناباروری کشورمان ارائه می‌شود، در قبال هزینه‌هایی که دریافت می‌گردد، می‌توانند به عنوان مهم‌ترین اهرم در جذب بیماران خارجی از اقصی نقاط دنیا، تلقی شود.

 درمان ناباروری یکی از درمان‌های پر هزینه در همه جای دنیا محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا، درمان این قبیل افراد اغلب با تکرار زیاد به موفقیت می‌رسد و از همین رو، هزینه‌های درمان نیز بالا می‌رود. این در حالی است که کشورمان با دارا بودن مراکز و کلینیک‌های تخصصی درمان ناباروری، همواره توانسته هم طراز با دنیا، در این زمینه گام بردارد. به طوری که شاهد حضور بیمارانی از کشور‌های همسایه و منطقه و البته از قاره آمریکا و اروپا در ایران هستیم که می‌خواهند در مراکز تخصصی کشورمان، درمان شوند. شاید همین نکته برای جذب گردشگر سلامت کافی باشد. در حالی که ایران ارزان‌ترین درمان‌های ناباروری را انجام می‌دهد، این ویژگی و البته کیفیت بالای خدماتی که ارائه می‌شود، می‌تواند کشورمان را به قطب درمان ناباروری در منطقه تبدیل کند تا بتواند بیماران خارجی بیشتری را جذب نماید.

محمدرضا صادقی رئیس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا،  به جایگاه ایران در زمینه درمان ناباروری در منطقه و جهان اشاره کرد و اظهارداشت: کیفیت و نرخ موفقیت درمان ناباروری در ایران به حدی است که شهروندان بسیاری از کشور‌های منطقه مانند عراق، ایران را برای درمان ناباروری انتخاب می‌کنند.

وی با عنوان این مطلب که رونق گردشگری سلامت در حوزه درمان ناباروری در کشورمان را می‌توان در دو علت جستجو کرد، توضیح داد: نخست، کیفیت خدمات و درصد موفقیت درمان در مراکزی مانند ابن‌سینا مشابه بهترین مراکز جهان است و حتی بسیاری از هم‌وطنان مقیم اروپا و آمریکا ترجیح می‌دهند برای درمان ناباروری به ایران بیایند. دوم، قیمت خدمات درمان ناباروری در ایران نسبت به کشور‌های منطقه و جهان بسیار پایین‌تر است، در حدی که می‌توان گفت هزینه درمان ناباروری در ایران یک‌دهم کشور‌هایی مانند ترکیه و امارات و یک‌بیستم کشور‌های اروپایی است. وضعیت نرخ ارز هم ایران را به مقصد خوبی برای گردشگران، از جمله گردشگران حوزه سلامت تبدیل کرده است که می‌تواند باعث رونق و رشد اقتصاد گردشگری کشورمان شود.

آنچه مسلم است، در حال حاضر بیشترین درآمد‌های ناشی از حضور بیماران خارجی در ایران، به جیب دلالان می‌رود و از همین رو، اتفاق چندان قابل توجی در اقتصاد کشور از ناحیه گردشگری سلامت رخ نمی‌دهد. این در حالی است که سالانه ده‌ها هزار بیمار خارجی در بیمارستان‌های کشورمان تحت درمان قرار می‌گیرند که ساماندهی این حوزه می‌تواند درآمد کلانی را نصیب اقتصاد کشور و حوزه سلامت نماید.

در همین ارتباط، سعید نمکی وزیر بهداشت، با اشاره به تدوین و ابلاغ آئین نامه مشترک توریسم سلامت با همکاری وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: در این دستورالعمل، تمام موارد در نظر گرفته شده تا توریسم سلامت در کشور، نظام‌مند و قانون‌مند شود، چون موضوعاتی مانند اقامت و رفت و آمد در کنار امور درمانی برای گردشگران سلامت اهمیت دارد.

وی افزود: برای شرکت‌های مجاز در حوزه گردشگری سلامت، یک پزشک به عنوان مسئول فنی حضور دارد تا پاسخگو باشد و اجازه ندهد که گردشگر سلامت به دام افرادی بیافتد که ممکن است ظاهر نظام سلامت ایران را با شیادی مخدوش کنند، بنابراین در آینده‌ای نزدیک شاهد ساختار نظام‌مند و قانون‌مند در عرصه ارائه خدمت به گردشگران سلامت خواهیم بود.

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، در ارتباط با وضعیت ایران در حوزه گردشگری سلامت، گفت: ورود هر گردشگر سلامت به کشور، به میزان فروش ۵۰ بشکه نفت ارزش مالی دارد که نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد.

وی با اشاره به ۱.۲ میلیارد دلار درآمد ایران از گردشگری سلامت در سال گذشته، افزود: ما می‌توانیم چند برابر این درآمد را برای اقتصاد کشور و حوزه سلامت داشته باشیم. زیرا، فقط ۳۰ درصد گردشگری سلامت به خدمات پزشکی برمی‌گردد و بخش مهم دیگر آن مربوط به مؤلفه‌های گردشگری است که می‌تواند برای بیماران خارجی پس از اینکه تحت درمان قرار گرفتند، جذاب باشد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر سلامت از کشور‌های دور و نزدیک به مناطق مختلف ایران سفر می‌کنند که این رقم طی ۱۰ سال گذشته ۱۰ برابر افزایش نشان می‌دهد که در این بین، اتباع عراقی، افغانستانی، جمهوری آذربایجان و پاکستان، عمده گردشگران سلامت ورودی به کشورمان هستند

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه گردشگری سلامت، گفت: ۵۰۰ میلیون نفر از جمعیت کشور‌های همسایه و عضو اکو برای دریافت خدمات سلامت متقاضی حضور در کشورمان هستند که با توجه به این ظرفیت، توسعه گردشگری سلامت باید در اولویت کشور قرار گیرد.

وی افزود: بخش زیادی از ورودی ۲۰ میلیون گردشگر به کشور در افق چشم انداز ۲۰ ساله، باید به گردشگری سلامت اختصاص یابد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت ناباوری درمان ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد، با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درودهای گرم روسای جمهور ۲ کشور به یکدیگر،  اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

۲ وزیر همچنین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار  از تلاش ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر مبنای توافق روسای ۲ کشور تبادل هیات‌ها میان موسسات دینی ۲ کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفت‌وگوهای دینی را مفید و موثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین ۲ کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیروهای مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اشغالگر تشکر کرد.

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد: همواره برای گفت‌وگو و تماس بین مصر و ایران به عنوان ۲ کشور با تمدنی ریشه دار اهتمام داریم و مصر توجه ویژه به پیگیری توسعه روابط بین ۲ کشور دارد.

سامح شکری همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اشغالگر، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین شود.

سامح شکری مجددا حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش جهت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیداری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی