Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش بعد از ظهر امروز در نشست تبیین سیاست ها و برنامه های آموزش و پرورش در سال ۹۸ گفت: ما دست اندرکاریم تا همه اتفاقات در مدرسه رخ بدهد و در غیر این صورت به بیراهه رفته ایم. بحث مدرسه محوری سالهاست مطرح شده است و آقای بطحایی نیز بر آن تمرکز داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نیز طرحی را داریم تصویب می کنیم به شورای عالی اداری برسانیم در خصوص مدرسه محوری است و حداکثر ظرف یک ماه آینده به این شورا برود که با چند ممیزه این طرح به تصویب برسد.

وی افزود: در این طرح مدرسه سرویس سرویس اندیشه می‌شود،  و معلمان و مربیان رقاصان این نوآوری و خلاقیت هستند. باید بپذیریم که یکی از مشکلات اصلی نظام تعلیم و تربیت فاصله میان ستاد و صف است که سالهاست چالش آموزش و پرورش است و فقط لایه های چندگانه که منابع را مصروف می‌کند.

حسینی بیان کرد: در مدرسه که کانون اصلی تحول است و طرح تعالی مدیریتی بر همین اساس است. ارتقای مدیریت را بنده در سال ۹۳، انجام داده ام. مدیر مدرسه باید در در خلق ثروت و مصرف ثروتهای مشروع ان نقش داشته باشند و بر این اساس روز گذشته در دولت فرصت خوبی برای تبدیل به احسن کردن منابع ایجاد شد.

حسینی با اشاره به اینکه چهار مسیر تامین منبع داریم،  گفت: اول آنکه باید سهم خود را از منابع ملی افزایش دهیم،مهم تر از آن GDP است که همه عوامل موثر در آموزش و پرورش را می سنجد و باید به ۶-۷ درصد برسد.توسعه مشارکت ها در همه ابعاد درون و برون سازمان هدفی راهبردی است که برای تحقق سند تحول بنیادین و پیشبرد که ها باید مورد توجه قرار گیرد،  بر این اساس طراحی نظام نامه مشارکت آموزش و پرورش با سایر وزراتخانه را در دستور کار داریم و الزام برای مشا رمت ایجاد کنیم.

وی افزود: مدیریت بر منابع و مصارف راه سوم مدیریت منابع است، آموزش و پرورش نهادی حاکمیتی است و آن را به کسی نمی‌دهیم اما با صرفه جویی سهم کیفیت بخشی افزایش می‌یابد.

حسینی با اشاره به اینکه ۴۸۰۰ ساعت اضافی درسی در مدارس داریم،  گفت: این موضوع باعث کاهش نوآوری،  کیفیت،  اتلاف هزینه و امثالهم می‌شود. به دنبال کاهش آن و کیفیت بخشی آن هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش خلاقیت شورای عالی اداری مدرسه مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه جلسه کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان با موضوع حذف رشته‌های کم تقاضا در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی رشته‌هایی که در بازار کار تقاضا دارند به ریاست استاندار کرمان و با حضور روسای دانشگاه‌ها و دیگر اعضای کارگروه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با تبریک ۱۲ اردیبهشت، قدرشناسی، احترام و حفظ حرمت جایگاه معلم را مورد تاکید قرار داد و در خصوص مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور گفت: لازم است یک قاعده کلی برای درخواست مجوز با مصوبه کارگروه تهیه شود که بعضی از دانشگاه‌های استان در رشته‌های خاص بنا به اقتضای جغرافیایی منطقه با پیام‌نور توافق کنند. 

وی در ادامه گفت: شهرستان بردسیر با راه‌اندازی مجدد فولاد مشیز نیازمند نیروی انسانی متخصص خواهد بود؛ بنابراین رشته‌های مورد نیاز معادن صنعتی باید در این منطقه تعریف شود و سرمایه‌گذاری آموزشی در این منطقه در آینده نه چندان دور موثر خواهد بود. 

استاندار کرمان بیان کرد: نیاز‌های منطقه شناسایی شود و نیاز‌ها با الزامات و تعداد نیروی کار مشخص مستند شود و به نوعی این کار تقویت آموزش برای اشتغال خواهد بود. 

در این نشست در خصوص پیوست اشتغال و مستندات مربوط به ابقای رشته‌های کارشناسی کم تقاضا در استان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو در پردیس‌های دایر در دانشگاه باهنر کرمان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور در شهرستان‌های راور و بردسیر و درخواست‌های گشایش رشته‌های جدید میان رشته‌ای در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان بحث و گفتگو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش