Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، بابیان اینکه نمایشگاه لوازم‌خانگی با تخفیفات ویژه برای زوج‌های جوان در مرکز استان دایر می‌شود، گفت: برنامه‌های فرهنگی یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های حوزه فعالیت‌های ورزش و جوانان استان است.

«بهروز حیدر زاده»، ظهر امروز (7 مرداد) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، بابیان اینکه در هفته ازدواج برنامه متنوعی در سطح استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: تجلیل از خیرین و نیکوکاران فعال در امر ازدواج از برنامه‌های شاخص این هفته است که به‌منظور تقدیر از تلاش‌های این عزیزان در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به تأمین جهیزیه زوج‌های جوان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، از برپایی نمایشگاه لوازم‌خانگی با تخفیفات ویژه به‌صورت از تولید به مصرف هم‌زمان با هفته ازدواج در این استان خبر داد و افزود: در این نمایشگاه با تفاهم‌نامه‌ای که با صنعت، معدن و تجارت منعقدشده کالاها و لوازم‌خانگی موردنیاز زوج‌های جوان با تخفیفات ویژه ارائه می‌شود و زوج‌های جوان می‌توانند برای تهیه اقلام موردنیاز خود به این نمایشگاه مراجعه کنند.

 

حیدرزاده، هدف از برپایی این نمایشگاه را کمک به تأمین کالاهای موردنیاز زوج‌های جوان باقیمت مناسب و همچنین حمایت از تولید داخلی عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره کل، تلاش در راستای اختصاص وام‌های ازدواج و تسریع در پرداخت آن به زوج‌های جوان بوده است.

 

وی، بابیان اینکه سال گذشته با تلاش‌های انجام‌شده بیش از 140 میلیارد تومان در این راستا از طریق بانک‌های عامل به زوج‌های جوان در قالب وام‌های ازدواج تخصیص‌یافته است، ابراز کرد: تلاش شده که بیشترین زوج جوان در استان تحت پوشش وام ازدواج قرار گیرند و درصد بسیار کمی در صف انتظار دریافت وام ازدواج بوده‌اند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، با اشاره به دو برابر شدن سقف وام ازدواج و افزایش آن به مبلغ 60 میلیون تومان، یادآور شد: تلاش می‌شود که با رایزنی و تعامل با بانک‌های عامل، اعتباری بالغ‌بر 200 میلیارد تومان در سال جاری به افرادی که در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند و همچنین زوج‌های جوان اختصاص یابد.

 

حیدرزاده، تصریح کرد: در نشست‌های ستاد ساماندهی امور جوانان، جلسات مختلفی با مدیران بانک‌های عامل استان برگزار شد که خوشبختانه با تعامل و همدلی خوبی که در استان وجود دارد، خوشبختانه استان ایلام یکی از استان‌های برتر در حوزه پرداخت وام ازدواج است و تاکنون هیچ‌گونه مشکلی مبنی بر عدم همکاری بانک‌ها مبنی بر پرداخت وام ازدواج گزارش نشده است.

 

وی، ابراز کرد: در طول هفته ازدواج برنامه‌های دیگری ازجمله برگزاری کارگاه‌های ازدواج، کارگاه‌های مهارت‌های زندگی، مشاوره‌های حین، قبل و بعد از ازدواج برگزار می‌شود و در این هفته بیش از 150 عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف در سطح استان و حتی در برخی از روستاهای ایلام برگزار می‌شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، یادآور شد: در حوزه ازدواج ورزشکاران نیز برنامه‌های مشاوره‌ای در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود با ترویج فرهنگ ازدواج آسان در بین ورزشکاران و دوری از تجملات، حمایت‌های لازم از ورزشکاران استان در این حوزه انجام شود.

 

وی، بابیان اینکه سال گذشته چندین زوج ورزشکار با کمترین هزینه وارد زندگی مشترک شده‌اند، گفت: در حوزه جوانان و باهمت سازمان‌های مردم‌نهاد نیز برنامه‌های مرتبط با ازدواج آسان پیگیری می‌شود و از طریق رسانه‌ها و صداوسیما تلاش داریم که فرهنگ ازدواج آسان در جامعه ترویج شود چراکه نقش مهم و تأثیرگذاری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و امید به زندگی در حوزه آینده جوانان دارد.

 

حیدرزاده، ابراز کرد: برنامه‌های فرهنگی یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های حوزه فعالیت‌های ورزش و جوانان استان است، با توجه به وجود خرده‌فرهنگ‌ها و گویش‌های متفاوت در استان، تلاش می‌کنیم که به خواسته‌های منطقه‌ای و آداب‌ورسوم خاص هر منطقه توجه شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، افزود: در مناطق گرمسیری استان ازجمله مهران، دهلران و آبدانان در برنامه‌های در راستای فرهنگ بومی، کارگاه‌های آموزشی از جلمه آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی و اشتغال با محوریت فرهنگ و آداب هر منطقه برگزارشده است از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در حوزه اشتغال برگزاری کارگاه‌های صنایع‌دستی دنبال می‌شود.

 

وی، با اشاره به‌ضرورت اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیشگیرانه در مناطق آسیب‌زا و حاشیه‌نشین استان پیگیری می‌شود و در همین راستا، 47 روستای استان در سال جاری به وسایل و امکانات ورزشی در قالب تجهیز خانه روستایی مجهز شده‌اند و همچنین سال گذشته با تفاهم‌نامه با وزارت تجهیز اماکن ورزشی و خانه‌های روستایی استان در راستای توجه به ورزش و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه شبستان یزد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار روزنامه ها نشست صمیمی قم شهید مطهری روزنامه اوقات فراغت آسان جوانان ورزش ازدواج ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۸۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو

این مرکز زیر نظر اداره ورزش و جوانان شهرستان اسکو به عنوان اولین مرکز مشاوره ازدواج این شهرستان در ساختمانی به مساحت ۲۰۰ متر مربع افتتاح شد.

 فیروزی فرماندار شهرستان اسکو در مراسم افتتاح این مرکز، مشاوره ازدواج را مهمترین راه برای انتخاب صحیح ودرست برای یک زندگی عنوان کرد و گفت: بر اساس اطلاعات و آمار، مراکز مشاوره قبل از ازدواج در کاهش ۵۰ درصد طلاق در جامعه موثر است.

 وی بررسی ویژگی‌های شخصیتی و تقویت مهارت‌های ارتباطی و حل تعارضات و مشکلات و کاهش استرس را از دیگر مزایای مراکز مشاوره ازدواج سازمان ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: این مرکز با هدف تسهیل دسترسی به موضوعات حوزه آموزش و مشاوره ازدواج و خانواده و همچنین آگاهی رسانی به عموم جامعه بویژه جوانان و خانواده و با توجه به بافت جمعیتی جوان سهند در این شهر جدید ایجادشد تا مردم این شهر از خدمات آن بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است